Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
Rätt simpelt om man har de rätt prylarna
Spännde en "pianosträngståltråd" runt om rutan sen trödde den igenom fogen in i kupèn, sen var det bara till att "vinscha" in tråden med hjälp av sugproppshandtaget så skar den ut rutan.
Sen skar jag bort så mycket gammalt kitt jag kunne, torka rent med lösningsmedel, på med en primer så limmet skulle fästa bättre. På rutan stryker man en "aktivator" där limmet ska på, sen sprutar man på limgeggan på rutan och trycker på rutan.
Bytte även torpedväggslist när jag ändå var där o rota.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tog ett par bilder idag.
Står mycket skit i farsans maskinhall så det är svårt o komma till ta snygga bilder, men man ser iaf hur den ser ut. Nu är inte bakspeglarna på, inte heller kromet runt ljusena eller listen runt vindrutan.
Här ses även hur inredningen såg ut innan jag måla om den:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
DonLeone skrev:GRATTIS!!!!!
Måste kännas bra va?
Allt bara funkar eller blir det rullande fix i sommar?
Själv hålls det på med lack, och i helgen ska det byggas avgassystem.......
Man tackar!
Jo det är skönt o ha det bakom sig nu.
Lite småfix är där, får inte riktigt rätt på dörren, den hänger lite inu. Men inga större saker.
Jasså du ska börja på avgassystem?
Jag fick t.o.m beröm av besiktningsgubben för mitt avgassystem ...inte jag som byggt det men jag tog åt mig äran ändå
Det jobbiga är nu att jag inte har råd o köra den Tror jag har tankat för 800:- sen igår...och kommit kanske 30mil, tycker den är i törstigaste laget. Men det blir nog bättre när jag fått förgasaren renoverad och allt inställt perfekt.
En rolig grej jag märkt när man varit ute o kört att småkottar i dagisåldern gapar o pekar när dom ser bilen, att dom har öga vad det är för nått tycker jag är kul. När jag var i den åldern visste jag inte var jag hade röven ens
Bilen är kanon fin!!!
Jag tycker att det är kul att det finns folk som håller sig till original
utseende, och när bilarna blir så här fina är det ännu roligare.
Hoppas man får chansen att se den i sommar..
Jag har lindat ett par headers på plats. Det är ingenting jag rekommenderar. Tog ca 1 timma per rör, och det är ju åtta rör...
Gudars skymnig vad jag svor...
Då e det bättre att plocka lös dem. Rengöra dem ordentligt och dra över en ordetlig värmetålig färg innan man lindar.
Lägg värmelindan i blöt linda sedan fast dem runt headersen och värm med en värmepistol. Det blir såååå mycket bättre. Dessutom e ju inte lindan helt gratis så det e lika bra att göra det ordentligt...
Nä det var lindat när jag köpte den, men den vänstre har slagits upp så det ser ut som en överkörd katt där hänger.
Har inte tänkte på att det skulle vara så jobbigt att linda dom som Ugglemor säger, men min e trasig på ett relativt lätt ställe så där kan man väl komma till utan behöva spränga bilen i bitar.