Mit vinterprojekt

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Användarens profilbild
whitewolf_dk
Registrerad
Registrerad
Namn: Michael Christensen

Inlägg av whitewolf_dk »

Motorhead skrev:Mitt tips är att använda matt-svart istället för blank. Den blanka blir FÖR blank.

Jag kan dessutom varna för ett dumt misstag jag gjorde när jag måla min inredning. Jag måla allt i mattsvart, såg helt ok ut. Så tänkte jag spraya på ett tunnt lager klarlack för att det skulle hålla lite bättre....då blev det blankt o fult som f-n :???:
Och då kan man inte bara måla över med matt färg direkt, man måste få bort precis ALLT av den gamla färgen först, annars reagerar den med den nya så allt lyfter sig bara på några sekunder. Och det är lätt att det blir smårepigt om man ska slipa bort färgen.

Men man lär sig av misstagen.
Tackar för varningen hade faktisk precis tänkt at spraya klarlack över för at skydda delarna - men kommer inte at göra det nu, vissa delar av inredningen kommer jag at köpa i svart så dom kommer inte at behöva lack.

Men kommer at gå ner och få tag på mat-svart eller som Racer säger siden-matt - det har dom väl här.

Dom nästa projekten blir at flytta på varmreglage och korta gearstången.

WhiteWolf
Yes it's fast, Yes it's mine, NO you cannot drive it
Online by Wireless.
Missing Sweden and driving the car :-(
Användarens profilbild
racer
Registrerad
Registrerad
Namn: Pär Haraldsson #721

Inlägg av racer »

WhiteWolf_DK skrev:
Racer skrev: På bilden, har du lackat det svarta också?
Hehe, har just haft den i bilen - det svarta är inte svart :yrofl: men blåt - kommer at lacka om under veckan - jaha sånt händer jo :oops:

WhiteWolf
Blått o gult :lol: är du en av nysvenkarna som blivit superpatriot :lol: :angle:
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
Användarens profilbild
jimmy
Registrerad
Registrerad
Namn: Jimmy Hansson #461

Inlägg av jimmy »

Sidenmatt blir perfekt.
Användarens profilbild
whitewolf_dk
Registrerad
Registrerad

Inlägg av whitewolf_dk »

Racer skrev:
WhiteWolf_DK skrev:
Racer skrev: På bilden, har du lackat det svarta också?
Hehe, har just haft den i bilen - det svarta är inte svart :yrofl: men blåt - kommer at lacka om under veckan - jaha sånt händer jo :oops:

WhiteWolf
Blått o gult :lol: är du en av nysvenkarna som blivit superpatriot :lol: :angle:
hehe, lite patriotisk är man väl altid :) - har lagt til en bild i min första posten med lite fundering på bilen som den kommer at se ut

WhiteWolf
Online by Wireless.
Användarens profilbild
racer
Registrerad
Registrerad

Inlägg av racer »

Det ser bra ut, men du ska nog tänka på den blåa tribal dekalen iom att du kör resten av bilen i ett koncept dvs gult/svart så det inte skär sig, bara en tanke från lilla mig.

Har du sett inredningen i den gule corvetten som vinner alla utställningar, jag har för mig att vi gick förbi den nere i Simrishamn. Om inte så är han med i Svenska Corvette klubben, de har gjort precis som du tänker göra och det är fandimig dejligt!!! Be om lite bilder från de som äger Corvetten så ser du det färdiga resultatet, detta är bra om du börjar tycka det blir för jobbigt :smile:

Kan du inte göra lite photoshop på inredningen också, när du får lite tid över, jag är väldigt intresserad av resultatet

Må vargarna vara med dig i projektet........Hälsningar Pär :cool:
Användarens profilbild
whitewolf_dk
Registrerad
Registrerad

Inlägg av whitewolf_dk »

Sådär, lite Photoshop bild på inredningen och en bild på den nylackade mittkonsol - denna gången är den svart inte mörkblå, Photoshopbilden på inredningen kunne vara snyggara men tror ni får ideen :)

Racer - Bad Birden som den dekal hetter kommer ochså at bli svart, den hemsida jag saxade den från var den bara i blå och var lite lat så jag gjore inte om färgen :oops:

WhiteWolf
Online by Wireless.
Användarens profilbild
dw
Registrerad
Registrerad
Namn: Per Johansson f.d #578
Kontakt:

Inlägg av dw »

IMHO om du ska ha dekal på bilen och vill den ska va blå,
well örnen t.ex den som finns på denna sida i forumet skulle kunna
se bra ut på huven, men inte flames eller tribal på sidorna då.
Men som sagt bara vad jag tycker. :)
Pontiac Trans Am '94 5.7L V8 SÅLD :/
-- Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Användarens profilbild
racer
Registrerad
Registrerad

Inlägg av racer »

Gällande dina säten.
Jag sitter och läser ett reportage i novembernumret av Popular Hot Rodding magazine och där klär de om en inredning, köp den tidningen så får du tips och råd. Klädseln är från Classic soft trim och går att beställa i vilka färger man vill. Du kan även få broderat vad du vill i nackstöden, kanske du vill ha en örn eller varg där!?
www.classicsofttrim.com

Här är de två gula de har.
BildBild

Ett smakprov.

Bild
Bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
tramsam
Registrerad
Registrerad
Namn: Trams

Inlägg av tramsam »

blev rätt snyggt där på sissta bilderna, du får ursäkta mig men dom första bilderna där du hade plockat ut stolarna var grymt skabbiga :). Vad fick dig att köpa MDS?
Användarens profilbild
whitewolf_dk
Registrerad
Registrerad

Inlägg av whitewolf_dk »

zoddan skrev:blev rätt snyggt där på sissta bilderna, du får ursäkta mig men dom första bilderna där du hade plockat ut stolarna var grymt skabbiga :). Vad fick dig att köpa MDS?
För penningen rakte inte til Alpine än, och jag föredrar at ha nånting billigt at spränga tils jag får til stereoen, när det spelar perfekt och penningen blir fler (lär ta en bra bit) kommer alla högtalara at byttas til Alpine som stora delar av anlägningen redan är.

Så det var en kostnads frågan och til pengarna är MDS det vettigasta bjud.

Racer, ser J*VLIGT bra ut, tyvär går det inte at få tag på dom amerikanske magasinen här i Sveg, om det inte handlar om pickiser eller snö skotrar förstås :cry: har sparat låanken så jag kan få tag på dem när det blir aktuelt, funderada faktisk på en screaming chicken på nackstödet, men ideen med en varg är inte dum, särskilt inte med min förtjusning netop för dom :oops:

WhiteWolf
Online by Wireless.
Användarens profilbild
whitewolf_dk
Registrerad
Registrerad

Inlägg av whitewolf_dk »

En liten update:

IT'S ALIVE :bash:

Har jsut varit på StatOil och plocka up lite firande, CocaCoal och Godis - passada på at visa en GTI vad precis en Firebird går för, tyvär saknar jag rejält fästa, burnade däckene dom förste 10-15 meter utan grep alls, men då tog den i och gik som helsike ut af vägen :) You gotta love the Torque.

Hälsade även på Polisen, dom *så* meg inte sa han :roll: - dom är fult medvetna om at den är avstäld, men jag bor i Härjedalen, och jobbar för det absolut största företaget - så det ger lite extra :angel:.

Men nu går den iaf, så nu är et av mina största bekymer borta och jag kon koncentrera mig på at fixa up inredningen, det är bra för min psyke at jag vet, jag inte måste hyra en mäng trailers för at få bilarne til södern när den tid kommer.

WhiteWolf :bash: som är helnöjd just nu
Online by Wireless.
Användarens profilbild
racer
Registrerad
Registrerad

Inlägg av racer »

Gratulerar! Skönt att det löste sig.
Användarens profilbild
whitewolf_dk
Registrerad
Registrerad

Nya grejor (Stereo)

Inlägg av whitewolf_dk »

Jag fik jo stulen min gamla anlägningen i Åstorp, men har plockat ut ny på TryggHansa, fik pröjsa på 5000 SEK men det gik änddå.

Bilden visar:

Alpine KCE-104V (Styrenhet til anlägningen)
Alpine CVA-1014R (Huvedenhet med 6½ tums LCD)
Alpine PXA-H510 (DSP med Dolby 5.1 Surround Sound)
Alpine CHA-S614 (CD Växlar 6 stycks)
Lava DVD-MX41 (DVD Spelar)
Bild
Det som fattas på bilden är:
Alpine TME-M005P 6½ tums LCD som ska sitta tilsammans med dator i bagageutrymmet)
Alpine TME-006SP (LCD controllers, används til at kontrollere extra LCDs)
Alpine CHA-S614 (CD Växlar) (ska ha 2 stycken)
Imperator 2000 slutsteg

Dessa grejor är just nu på en långtradar i Holland på väg hit, kommer kanske i morron

På bestälning är även solskyd med LCD 8"WS och 2 8"WS LCD til nackstöd, dator är redan inbygd, nu skal jag bygga baslådor - funderar även på at bygga alt i fiberglas istället, men har bilen upstäld 5km från hemmet, och kan fortfarande inte få garagplats här jag bor

Funderar på at flytta åter til Sverige, fik reg-afgift på Firebirden i dag 136575 DKR, fyfasan, betalade bara 80000 SEK för bilen (runt 60000DKR) dom vil altså ha dubbelt så mycket för bilen bara i avgift, och då tilkommer at den är omöjlig at försäkra i Danmark

Fler bilder tilkommer när jag får börjat på at installere alt ihop, tänker at ta ut alt inredning innan jag börjar, men då måste jag ha bilen här hemma, får inte mecka med den där den står.

//Micke
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Online by Wireless.
Skriv svar