Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
om gjjutningarna blir bra kanske du är intresserad av att sälja nån?
"A musclecar, by definition, is a powerful and sporty vehicle that must be able to spin its tires at will. The Firebird Trans Am is capable of laying down twin black streaks of rubber several hundred feet long -Motor Trend
nej jag vet ,men det är väll ingen jätteskilnad så det borde gå och modda om han nu ska sälja någon.
"A musclecar, by definition, is a powerful and sporty vehicle that must be able to spin its tires at will. The Firebird Trans Am is capable of laying down twin black streaks of rubber several hundred feet long -Motor Trend
STORmogulen skrev:Börjar ju likna nåt! Hur gick du tillväga när du gjorde innertaket, materialval och så?
en pappskiva som ja skärde ut flamsen i... sen var de bara att limma dit den med snabblim... sen var ja å köpte ett sånt där madrassöverdrag på jysk.. å klädde in allt med.. men blev inte så nöjd.. men de blev ju bättre än tidigare iaf.
STORmogulen skrev:Börjar ju likna nåt! Hur gick du tillväga när du gjorde innertaket, materialval och så?
en pappskiva som ja skärde ut flamsen i... sen var de bara att limma dit den med snabblim... sen var ja å köpte ett sånt där madrassöverdrag på jysk.. å klädde in allt med.. men blev inte så nöjd.. men de blev ju bättre än tidigare iaf.
OK! Schysst! Kommer bli spännande att följa den här tråden, keep up the good work!
den här tråden kan bli spännande! Har faktiskt själv varit lite inne på å gjuta ett eget ram air scoop på en av mina huvar som står å dammar. Min tanke var att använda mig av skummaterial i skivform, kommer ej ihåg namnet på dessa men det borde underlätta em hel del då partierna får en jämn höjd längs hela huven. Någon som vet namnet på sådana skivor? Byggskum fungerar ju men kan vara djävulskt bökigt då lufthål bildas samt att det kladdar något fruktansvärt. Nåja, nu har du ju kommit så pass långt med "scoopen" å det börjar se riktigt bra ut, så lycka till!
adde skrev:den här tråden kan bli spännande! Har faktiskt själv varit lite inne på å gjuta ett eget ram air scoop på en av mina huvar som står å dammar. Min tanke var att använda mig av skummaterial i skivform, kommer ej ihåg namnet på dessa men det borde underlätta em hel del då partierna får en jämn höjd längs hela huven. Någon som vet namnet på sådana skivor? Byggskum fungerar ju men kan vara djävulskt bökigt då lufthål bildas samt att det kladdar något fruktansvärt. Nåja, nu har du ju kommit så pass långt med "scoopen" å det börjar se riktigt bra ut, så lycka till!
markplattor heter de på bauhaus iaf. Typ högdensitetsfrigolit, lättare att skära i än vanlig.
Huven är inte så "slät" som du tror...
Ripper skrev:markplattor heter de på bauhaus iaf. Typ högdensitetsfrigolit, lättare att skära i än vanlig.
Huven är inte så "slät" som du tror...
Kanon! Vad menar du med inte så slät? Att den är "veckad" på sina ställen vet jag om, tänkte mer utgå efter dom linjerna på scoopen. Det beror förstås på hur pass böjbara de där markplattorna är. Frågan är hur de ska lösas fram där scoopen slutar någon dec högre upp än huvens framkant.. Huven bör ju vara slät i övrigt, det får väl lösas när man väl kommit igång.
Markplattor "markisolering" dom blå som jag använder är inte alls böjbara i stora bitar... Men dessa finns i olika tjocklek dom ja sett är från 20mm till 120mm tror ja det var.
Jag använder mig av 50 plattor. Vet inte om dom tunna är mera böjliga men ja tror inte det. Men det går ju att använda sågade remsor dom blir böjbara.
Ja ska oxå gjuta ett glasfiber scoop till min huv.... för det är sååå roligt
nu börjar de gå frammåt börja plasa lite idag, så imorgon blir de nog å slipa en hel del... som tur fick ja lite hjälp av William i klassen som har plastat lite för
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
ser ju bra ut (än så länge)så man kan snart lägga in en beställning..
men jag var inte så smart idag=) slog med en hammare på ena scoopet för ja skulle kolla om de höll.. å höll gjorde de men de flexa ner till huven så ja fick en fetingbula..
jag hämta pippin idag.. den var kannon. ska bara lacka om den,, kommer nog bli nå fänt=)