Projekt Trans Am 1994
Moderator: Moderators
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Den har jag inte sett men det är banne mig det bästa jag sett sen jag konfirmerades!!!!! 
Undrar om man fortfrande får plats med K&N filtret och det där!
Tack Daniel!!!!!!
Magnus
Undrar om man fortfrande får plats med K&N filtret och det där!
Tack Daniel!!!!!!
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
Den där är jag tveksam till... Ska man göra sådana här uppgraderingar tycker jag det är viktigt att man lägger lite tankeverksamhet på att faktiskt få det rätt och placera intagen i en högtryckszon.Runn skrev:http://home.earthlink.net/%7Ejonaa/Brakeducts.html den här har du väl sett mangan, Kanske något för Steffo också.

Som man ser på den här bilden, ger intaget en löjligt liten frontyta. Dessutom sitter det i en zon med "oren" luft, där en stor del av luften som träffar fronten smiter runt kanten på bilen. Eftersom denna luften inte följer bilen hela vägen, bildas en lågtryckszon ungefär mellan fronten och framhjulen (samma sak gäller på motorhuven) och därmed är det inte mycket luft som kommer in i intaget. Tittar man på tex Touringbilar och liknande, är det snarare en punkt på bilen där man väljer att evakuera en del av den luften man plockar in genom fronten...

Ska man ändå lägga ner så mycket energi på en modifiering, tycker jag att man ska göra det så att det fungerar - inte för att alla de häftiga killarna har det...
Dessutom saknar jag en kommentar från bilägaren där han faktiskt skriver att det märktes skillnad...

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- stefan h
- Registrerad

- Namn: Stefan Hörström #305
- Kontakt:
1. Bild på (barnens) Pappas Hjulklapp!!!!!!
2. Provmontering av bromsar
3. Bromsar
Angående kylning tror jag det bästa är att ta luft ur hålen till dimljusen (Trans Am) funderade lite på luftintag under nosen som leds till bromsarna men risken är att det stör luftströmmarna.
2. Provmontering av bromsar
3. Bromsar
Angående kylning tror jag det bästa är att ta luft ur hålen till dimljusen (Trans Am) funderade lite på luftintag under nosen som leds till bromsarna men risken är att det stör luftströmmarna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
FIREHAWK 2002
- anders_1g
- Registrerad

- Kontakt:
hålen för dimljusen sitter nästan så bra på din kaross att man undrade om inte GM hade bromskylning i baktankarna när de ritade kärran...
Var det ett bolt on kit, eller tillverkar du adaptrar själv?
Tänk på att inte bara rikta kyltratten mot skivan, utan försök bygga ngåon form av styrning som verkligen trycker in luften innanför skivan. Ju tätare desto bättre!
Kolla hur jag gjorde på min hemsida så kanske du får några tips.
Var det ett bolt on kit, eller tillverkar du adaptrar själv?
Tänk på att inte bara rikta kyltratten mot skivan, utan försök bygga ngåon form av styrning som verkligen trycker in luften innanför skivan. Ju tätare desto bättre!
Kolla hur jag gjorde på min hemsida så kanske du får några tips.

Gilla på facebook!
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Helt perfekt är det inte, Det sitter faktiskt lite grejer ivägen på sidorna men det går nog att klämma in en slang...Ripper skrev:hålen för dimljusen sitter nästan så bra på din kaross att man undrade om inte GM hade bromskylning i baktankarna när de ritade kärran...
LS1 har det ännu bättre vi kan behålla våra dimljus... (nästan så man får dåligt samvete av att man inte har gjort den funktionell ännu

Tycker det vore synd om du skulle behöva offra ljusen Steffo...
- anders_1g
- Registrerad

- Kontakt:
nja, samma sak gäller där du har satt pilen Runn - det är en lågtryckszon med oren luft, dvs man får ingen jätteeffekt av att sätta intagen där.
Bättre att sätta dem i de stora hålen som sitter bredvid fågelskylten!
Bättre att sätta dem i de stora hålen som sitter bredvid fågelskylten!

Gilla på facebook!
- stefan h
- Registrerad

- Kontakt:
Ja så har man hunnit vara i garaget en liten stund.
Fjädrar, dämpare och bromsar sitter på plats. Skall byta till justerbara panhardstaget på fredag och försöka få bort orginal bromsslangar som vägrar ge med sig. Nya stålomspunna slangar skall monteras.
Fälgar och däck är bortlämnade för montering och återfås V19 jammi jammi. Det är väll det man suktar mest efter att få montera på.
Relocation brackets för bakre bärarmar! är på G hem (Via Runn)
Om tid finns under säsongen kommer automatoljekylare och kylning till bromsarna monteras.
Fjädrar, dämpare och bromsar sitter på plats. Skall byta till justerbara panhardstaget på fredag och försöka få bort orginal bromsslangar som vägrar ge med sig. Nya stålomspunna slangar skall monteras.
Fälgar och däck är bortlämnade för montering och återfås V19 jammi jammi. Det är väll det man suktar mest efter att få montera på.
Relocation brackets för bakre bärarmar! är på G hem (Via Runn)
Om tid finns under säsongen kommer automatoljekylare och kylning till bromsarna monteras.
FIREHAWK 2002
-
pettersson
- Medlem

- Namn: Patrik Pettersson #695
- Kontakt:
- stefan h
- Registrerad

- Kontakt:
Nu börjar jag bli nöjd!
Så där ja det mesta med utseendet klart.
Stefan
Stefan
FIREHAWK 2002