Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
Den ultimata motormodden. Som alla vet så skickade GM Corvetten med helsyntetisk olja ifrån fabrik medans F-Bodyn fick någon billigare smörja. Corvetten fick då även ett annat Oljepåfyllningslock och ett emblem.
Ska ta bild på det gamla, och med emblemet monterat...
Köpte ett GM Performace Division Emblem i Alu, Jag gillar aluminium har jag sagt det. Frågan är var det ska sitta i motorrummet eller i kupen...... hmm...
Detta är det 4:e batteritäckplattan som jag stylar batteriet med, Jag vet att jag har lite svårt att bestämma mig.
Det blev lite speciellt eftersom Optima batteriet har poler på ovensidan, Men jag gjorde en platta som täckte dem på ett hyfsat sätt, Inte helt klart men det duger så länge.
Man vet aldrig kanske säljer den här med.
Började räkna men orkar inte... Över 30 om man räknar Trans Am-texten för sig och fågeln för sig, sedan finns ju pilen på 4 ställen och ett GM och man får ju inte glömma bort WS.7 emblemet.
Daniel:
På tal om WS7 vad är det igentligen enligt den rpo bok jag har här som iofs är från 00 så är det "WS7 From 1976 to 1985 Handling package, special"
Är det nån slagst fortsättning på det?
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Mangan skrev:Daniel:
På tal om WS7 vad är det igentligen enligt den rpo bok jag har här som iofs är från 00 så är det "WS7 From 1976 to 1985 Handling package, special"
Är det nån slagst fortsättning på det?
Magnus
Snabbt förklarat.. En Trans Am som är ombyggd till bättre än WS.6 därav namnet WS.7 för att inte blanda ihop den med en äkta WS.6
Rätt så skoj att följa den här tråden, snyggt blir det också på sina ställen.
Hade jag själv ägt en 98+ och skulle satsa på styling så hade det nog blivit raka motsatsen till det här. Jag hade istället rensat bort alla emblem, loggor och "onödigt". Sedan så hade jag ev lagt på en klarlackad kolfiberhuv samt samt sänkt bilen ett par " och monterat ordentliga kromfälgar.
Less i more, heter det väl?
Melvin skrev:Rätt så skoj att följa den här tråden, snyggt blir det också på sina ställen.
Hade jag själv ägt en 98+ och skulle satsa på styling så hade det nog blivit raka motsatsen till det här. Jag hade istället rensat bort alla emblem, loggor och "onödigt". Sedan så hade jag ev lagt på en klarlackad kolfiberhuv samt samt sänkt bilen ett par " och monterat ordentliga kromfälgar.
Less i more, heter det väl?
Utanpå har jag bara lagt dit pilen fram... Men under huven och inuti är det ju givet med lite loggor...
Sänkt är den ju alldeles för mycket kommer inte in i garaget längre utan att den slår i garagelåset till dörren, Det sticker upp 5cm från marken... Fartbulor är inte att tänka på, Bara att ta en annan väg.
Fälgarna jag köpte "försvann" i USA, Har dock inte gett upp hoppet att de hittas...
Nu menade jag absolut inte att du skulle behöva byta fälgar/sänka bilen eller något annat. Syftade bara på vad jag skulle gjort med en stock 98+ om en sådan hamnade i min ägo.
En LS1 motor lär nog hitta vägen till mitt garage förr eller senare i alla fall, "jag ska bara"...
Själva iden är väl att ha undangömda lyktor så man inte ser dom.
Slänger man på sådana där så blir det lite för mycket Camaro över det hela och det är inte någon fördel vad jag tycker.