Trans am-93 383cui och lustgas.

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Namn: Hratch Kalousdian #94
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

japp ringde besiktningen idag och pratade med en INGENJÖÖÖÖR :roll: :lol:

jag fråga dom om min bur om det var okej och om jag behövde reg besikta bilen för att baksätet var borta.

svar:Helbur var man tvungen och ha skydd på så att man inte slår i huvvet :eek: men imtt fall så är det bara och besikta som vanligt eftersom ingen kommer och sitta därbak där buren är så är det ingen fara att någon slår sig...

och sport stolar får man ha så länge man använder samma fästen som orginal.

fyrpunkts bälten är inte godkänt! måste ha tre punkts bälten.

Och man behöver inte ha bakruta på bilen enligt lag det räcker med backspeglar!

kommer att köpa en baklucka och bygga om p.g.a. vikt....

så hoppas detta redde ut lite saker förvissa.Förövrigt är det scars bil jag håller på med...matchportar insuget med topparna.
Användarens profilbild
z28
Teknisksupport
Teknisksupport
Namn: Åke Eliasson
Kontakt:

Inlägg av z28 »

Hurricane skrev: jag fråga dom om min bur om det var okej och om jag behövde reg besikta bilen för att baksätet var borta.

svar:Helbur var man tvungen och ha skydd på så att man inte slår i huvvet :eek: men imtt fall så är det bara och besikta som vanligt eftersom ingen kommer och sitta därbak där buren är så är det ingen fara att någon slår sig...
Men nu är den ju reggad för 3 passagerare å då lär dom vilja ha bälten där bak för att godkänna den i en vanlig besiktning väl????
Eller kunde dom bara ändra den siffran till en passagerare precis som dom kan ändra färgen då man gör en vanlig besiktning???
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Johansson
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Hurricane skrev:japp ringde besiktningen idag och pratade med en INGENJÖÖÖÖR :roll: :lol:

jag fråga dom om min bur om det var okej och om jag behövde reg besikta bilen för att baksätet var borta.

och sport stolar får man ha så länge man använder samma fästen som orginal.

fyrpunkts bälten är inte godkänt! måste ha tre punkts bälten.

Och man behöver inte ha bakruta på bilen enligt lag det räcker med backspeglar!

kommer att köpa en baklucka och bygga om p.g.a. vikt....

så hoppas detta redde ut lite saker förvissa.Förövrigt är det scars bil jag håller på med...matchportar insuget med topparna.
Jag ska själv in på besiktning innan sommaren med min bil. Vi har svetsat in en båge med sträva även på passagerar sidan. Har ännu inte besiktigat den i det utförandet.
Helt beroende på VEM man frågar så får man olika svar, verkar inte finnas något "så här ÄR det".
Ett svar jag har fått från deras tekniska avd är att så länge man kommer in som vanligt i bilen, kan använda fram/baksäten + bälten som vanligt och det inte är någon risk att slå i någonstans så behöver jag inte regbesiktiga.
Jag kommer montera bort mittensträvan från min båge, samt vaddera upp hela huvudbågen och bara köra in.

Förmodligen blir det en 2a, men.. ja, det ska bli intressant!
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Åke: jag sa va det för bil och han sa inget om det du säger.jag vet inte men måste man åka tre pers om den är reggad för det :mwink: :lol:

predator: det frågade jag tyvärr inte om stötterna framåt :sad: jag har inte svetsat dit mina än men om man drar dit Båg skydd eller va fan det heter så borde det va lungt.man kan ju knappast slå sig i huvvet där nere :wink:

melvin:Han jag prata med lät det som att det är bättre om man har tagit bort baksätet så att inga passagerare kan slå sig i bågen :eek: :roll:

antigen får man skit för att man har baksäte eller så får man skit för att den är bort tagen,jag vet inte......men jag provar utan så provar du med så kan vi dela med oss om vilken besiktnings gubbe som fick mest stryk :lol: :lol: :wink:
Användarens profilbild
z28
Teknisksupport
Teknisksupport
Kontakt:

Inlägg av z28 »

självklart måste man inte åka 4 pers i den, men det måste finnas 4 bältade platser (det är ju därför dom far runt å rycker i alla bälten) Skulle dom sen råka knocka sig själva på bågen då dom ska kolla bakbältena så tror jag inte dom blir glada...
citerat från bilprovningens hemsida (vanliga frågor)
"Måste säkerhetsbälten och bälteslås finnas på plats till alla säten?
Ja, även till de som är uttagbara.
För fler tips inför besiktningen titta under besiktningssidorna"

För egen del så har jag demonterbar sidosträva och tvärstag så de sitter inte i under besiktningen, likf-rbannat så tror jag dig skiter sig med baksätet då jag får sitta med vinklad nacke för att få plats....
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Z28 skrev:självklart måste man inte åka 4 pers i den, men det måste finnas 4 bältade platser (det är ju därför dom far runt å rycker i alla bälten) Skulle dom sen råka knocka sig själva på bågen då dom ska kolla bakbältena så tror jag inte dom blir glada...
citerat från bilprovningens hemsida (vanliga frågor)
"Måste säkerhetsbälten och bälteslås finnas på plats till alla säten?
Ja, även till de som är uttagbara.
För fler tips inför besiktningen titta under besiktningssidorna"

För egen del så har jag demonterbar sidosträva och tvärstag så de sitter inte i under besiktningen, likf-rbannat så tror jag dig skiter sig med baksätet då jag får sitta med vinklad nacke för att få plats....
Jaa ja vette fan hur man ska göra :roll: man får prova sig fram...
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Predator skrev:Gör som jag, skippa baksätet! Blir lättare och inte fan är det någon som vill åka där heller. :lol:
Fast..... då får du ju regga om den endå. :roll: Nåja, jag har tagit det "steget" redan innan. :razz:
antar att du menar åke,jag har inget baksäte... :cool:
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Fick en försenad julklapp idag från summitracing :grin: :grin: :grin:

nu ska det skruvas!!!

lite bilder.... :cry: :wink:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Namn: Mikael Karlsson #610
Kontakt:

Inlägg av turbo karlsson »

Hurricane skrev:
Formula skrev:Det där såg riktigt bra ut! :eek:

Alltid lika kul när delarna rullar in! :grin: Är som (h)julafton varje gång!

Kör han en gan3?

Mvh
ja en 89:ans GTA....kommer och ta hem mer delar till den bilen i veckan som kommer...blir ännu en snabb pontiac till sommaren som sätter wankel mesarna i stan på plats :twisted: :grin:
Hur många HK blire mellan tummen och pekfingret med de nya modsen? :grin:
If You Cant Race It...Style It!!
Indy 500 Pace Car -89 ***SÅLD***
Användarens profilbild
z28
Teknisksupport
Teknisksupport
Kontakt:

Inlägg av z28 »

Hurricane skrev:
Predator skrev:Gör som jag, skippa baksätet! Blir lättare och inte fan är det någon som vill åka där heller. :lol:
Fast..... då får du ju regga om den endå. :roll: Nåja, jag har tagit det "steget" redan innan. :razz:
antar att du menar åke,jag har inget baksäte... :cool:
Har du redan "reggat" bort det??
För egen del så kommer det att reggs bort, men återmonteras vid tillfällen då det behövs... Powermeet osv...
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Kontakt:

Inlägg av runn »

Mycke fina grejer Hurricane... Jag gillar TB:n :cool:

Bild

Påminner mig om att jag måste polera min...
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Turbo Karlsson skrev:
Hurricane skrev:

Kör han en gan3?

Mvh
ja en 89:ans GTA....kommer och ta hem mer delar till den bilen i veckan som kommer...blir ännu en snabb pontiac till sommaren som sätter wankel mesarna i stan på plats :twisted: :grin:

Vi ska ta hem högkomps kolvar oxå och solida rulllyftare.tankan är att hamna på ca:550hk utan några tillskott...
:grin:
Användarens profilbild
tom
Guldmedlem
Guldmedlem
Namn: Tom Rosenblad #120

Inlägg av tom »

Måste åka ut i helgen och kolla på er om ni är där??
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Tom skrev:Måste åka ut i helgen och kolla på er om ni är där??

vi är alltid i "där" och du är välkommen :grin:
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Hurricane skrev:
Turbo Karlsson skrev:
Hurricane skrev:

Kör han en gan3?

Mvh

Vi ska ta hem högkomps kolvar oxå och solida rulllyftare.tankan är att hamna på ca:550hk utan några tillskott...
Mumma!!! :twisted:
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Turbo Karlsson skrev:
Hurricane skrev:
Turbo Karlsson skrev:
Hurricane skrev:

Kör han en gan3?

Mvh

Mumma!!! :twisted:

det värsta är att han kommer och få bättre motor än mig i sug version :sad: skit samma blod är tjockare än vatten :cool:
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Namn: Magnus Gustafsson #497
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Hehehe då får du ju motivation att bygga mer!!!

Vad skall brorsan ha för insug?

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Mangan skrev:Hehehe då får du ju motivation att bygga mer!!!

Vad skall brorsan ha för insug?

Magnus
finns bild på den på sidan 12 :wink: det vart holley stealthram som portas av mig för å matcha topparna.bredden på insugskanalerna på insuget är ca:27mm och på toppen är dom 32mm breda! det blir en del portning :doh:
scar
Registrerad
Registrerad

Inlägg av scar »

Portas av dig?? din lilla... :lol: jag kom nyss hem efter att snart ha portat klart insuget.. i morrn e jag klar.

hej alla tacsare! det verkar som att mitt projekt hamnar på den här tråden..

vad det gäller alla delarna så är jag väldigt lycklig över att ha dom hemma nu :smile: och extremt fattig!! :lol:

vi ska börja riva motorn redan i veckan som kommer... och jag ska försöka ta bilder på det här projektet å följa upp hela tiden så att det blir mer intressant att läsa.
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Scar skrev:Portas av dig?? din lilla... :lol: jag kom nyss hem efter att snart ha portat klart insuget.. i morrn e jag klar.

vad det gäller alla delarna så är jag väldigt lycklig över att ha dom hemma nu :smile: och extremt fattig!! :lol:

vi ska börja riva motorn redan i veckan som kommer... och jag ska försöka ta bilder på det här projektet å följa upp hela tiden så att det blir mer intressant att läsa.
Kommer bli spännade att följa!! tror jag måste glida förbi nån dag å kolla hur man skruvar :grin:
Användarens profilbild
formula
Registrerad
Registrerad
Namn: Niklas Wikander #270
Kontakt:

Inlägg av formula »

Scar skrev:Portas av dig?? din lilla... :lol: jag kom nyss hem efter att snart ha portat klart insuget.. i morrn e jag klar.

Ser bra ut killar! Fan det kommer bli trufft i sommar!

Alltid roligt att föja sådana här projekttrådar!

Kommer nog gå lite fortare än 13.83s denna sommaren! :lol:
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
scar
Registrerad
Registrerad

Inlägg av scar »

Turbo Karlsson skrev:

Kommer bli spännade att följa!! tror jag måste glida förbi nån dag å kolla hur man skruvar :grin:
Jadå det är bara att du kikar förbi nån dag :wink:
scar
Registrerad
Registrerad

Inlägg av scar »

Formula skrev:

Hehe ja :smile: men vad det blir för tid vågar jag inte gissa på.. men en låg 12:a eller hög 11:a skulle vara kul å sätta (det känns inte alltför orealistiskt)
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Nu ska jag avslöja min hemlighet :angle: imorn ska vi bygga sidepipes på min bil med cutouts och dubbla kattar.....tar lite bilder imorn och lägger upp dom på kvällen :cool:
Användarens profilbild
tom
Guldmedlem
Guldmedlem

Inlägg av tom »

Hurricane skrev:Nu ska jag avslöja min hemlighet :angle: imorn ska vi bygga sidepipes på min bil med cutouts och dubbla kattar.....tar lite bilder imorn och lägger upp dom på kvällen :cool:
Får väl komme förbi imorgon igen :exclaim: :evil: Ingen där ikväll, men det är väl fredags nöjen på gång :angle:
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
Användarens profilbild
tom
Guldmedlem
Guldmedlem

Inlägg av tom »

Tom skrev:
Hurricane skrev:Nu ska jag avslöja min hemlighet :angle: imorn ska vi bygga sidepipes på min bil med cutouts och dubbla kattar.....tar lite bilder imorn och lägger upp dom på kvällen :cool:
Får väl komme förbi imorgon igen :exclaim: :evil: Ingen där ikväll, men det är väl fredags nöjen på gång :angle:
Tänkte bara rapportera att jag varit förbi och det är full fart i garaget och grabbarna sliter och ser ut så här när det snackas racing nästa sommar :twisted: :twisted:
Tom
Användarens profilbild
formula
Registrerad
Registrerad
Namn: Niklas Wikander #270
Kontakt:

Inlägg av formula »

Scar skrev:
Hehe ja :smile: men vad det blir för tid vågar jag inte gissa på.. men en låg 12:a eller hög 11:a skulle vara kul å sätta (det känns inte alltför orealistiskt)
Jo det skall väl inte vara några problem! Lycka till med bilen och uppdatera gärna med bilder!

Mvh Niklas
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Uppdatering! :cool:

lite bilder...kommer å fortsätta imorn och försöka å få dit sidepipesn och byta headers packningar och tändkablar...till 10,5:er :grin:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Förresten...lille brosan fick lite tvångstankar i dag när han porta insuget :lol:

citat: Fan jag skiter i det här alltså jag orkar inte längre det e så jävla jobbit!!!

och så fortsatte det i fyra timmar! :lol:

han ville åka hem men det gick inte.....
klas80
Registrerad
Registrerad
Namn: Klas Rydström

Inlägg av klas80 »

Scar skrev:
Formula skrev:

Ja det borde väll inte va nå problem med den maskinen.. en mitten 11 är väll inte heller omöjligt med bra fäste..
Bild
Skriv svar