hehe, jo i sommar ska det bli åka av, siktar på besiktning i slutet av april.
Det stämmer att det är lite skillnad på dörr och bakåt om man gämför med framskärmen. Jag lyckades aldrig få tag i någon färgkod på lacken som låg innan så jag lämnade det till lackeraren. Resultatet blev ok, det var mest en temporär lösning då jag ett tag tänkte fixa bilen i någolunda skick och satsa på helbilslack nästa år.. Nu har jag dock bestämt mig för att lacka hela bilen redan till sommarn, troligtvis i maj-juni någon gång.
Ang. fläktkåpan tyckte jag det kunde vara lite lärorikt att bygga med detta frigolitaktiga materialet, det hela tog inte många timmar och funkade som en klockren sak att lägga lite tid på efter jobbet. Jag har nämligen tillgång till en liten verkstad / källare i närheten av där jag numera bor. Alltså inget jag hade ödslat tid på vid besök hos bilen 8 mil härifrån. Resultatet blev över förväntan måste jag säga!
Nu har jag även fått klartecken från garaget i sthlms-trakten så det gäller bara att få lite tid till övers att ta ner bilen. Har inget C-körkort heller så det får lösas genom någon vän. Hade helst sett till att få ner bilen redan under kommande helg men då är man förståss uppbokad genom intensivkurs i jägarexamen
Några högprioriterade saker kvar innan bilen bör ses som körklar:
1) Montera och ställa in förgasaren.
2) Få klart det satans y-röret jag valt att göra om lite samt bygga resten av avgasröret.
3) Fixa rattstången en gång för alla!
4) Montera tillbaka de nya stolarna plus lite övrig inredning som inte än kommit på plats.
5) Kolla all el med hjälp av någon högt kunnig och byta lite oljor...