En tråd om min TTA89

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
tenoren
Registrerad
Registrerad
Namn: Henrik Örtengren #385
Region: Östra

Inlägg av tenoren »

Kan det vara någon av dessa?

Eurotransport AB, 08-25 63 30 (känner ägaren där, heter Kent Söderbom)

Motortransport AB, 08-18 62 00

Lycka till!
Trans Am GTA-87 V8 350 TPI
ZEX lustgassystem
#vinhenke
Bränt gummi i Motorjournalen 2002.
Användarens profilbild
racer
Registrerad
Registrerad
Namn: Pär Haraldsson #721

Inlägg av racer »

Detta är ju helt otroligt, vilken otur lappen har.
Undrar vad han gjort i sitt liv för att förtjäna allt det här, han får ju snart ha en bärsele på magen som Murphy kan sitta i :sad:
Vädret är inget vidare heller idag här nere men han slipper regn iallafall.
5 mil norr om Malmoe, då är han nästan hemma hos mig, stackaren.
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Namn: Rickard Dahlin #730
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

TurboUffe skrev:Fy sjutton, nu e de synd om Melvin!

Han flög ner till Malmö ifrån Kiruna i går och nu står han med död TTA 5 mil norr om Malmö. :cry: :sad:

Vi har lyckats få transport Malmö-Västerås på Torsdag så den får nog åka lastbil till Västerås och sen kanske nån annan typ av transport till Kiruna så tillvida den inte hoppar igång igen.

Nån som vet adressen i Stockholm till de som har bla. SAAB som är förlängd till biltransport?

Är det sant??!! :eek: Fy fan vad trist...
Lycka till Melvin! Det kan du behöva...
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

Tenoren skrev:Kan det vara någon av dessa?

Eurotransport AB, 08-25 63 30 (känner ägaren där, heter Kent Söderbom)

Motortransport AB, 08-18 62 00

Lycka till!
Nej, ingen av dom.... har nu fått reea på att det är Statoil i Veddesta som har denna SAAB.

Men det är klart.... kan du ordna ett fint pris av Kent Västerås-Kiruna med sjudubbel TACS rabatt kan det vara intressant.

Motortransport kör även Västerås-Kiruna men fan törs ringa å fråga vad det kostar.
Användarens profilbild
tenoren
Registrerad
Registrerad
Namn: Henrik Örtengren #385
Region: Östra

Inlägg av tenoren »

TurboUffe skrev:
Men det är klart.... kan du ordna ett fint pris av Kent Västerås-Kiruna med sjudubbel TACS rabatt kan det vara intressant.

Motortransport kör även Västerås-Kiruna men fan törs ringa å fråga vad det kostar.
Jag får pris i morgon, hör av mig när jag vet mer!

Hälsningar Henrik
P.S. Du har fått mail Uffe! D.S.
Trans Am GTA-87 V8 350 TPI
ZEX lustgassystem
#vinhenke
Bränt gummi i Motorjournalen 2002.
Användarens profilbild
magne
Registrerad
Registrerad
Namn: Magnus Södergren
Kontakt:

Inlägg av magne »

Det låtter lite som resekamrat som jag åker med till våsterås. Han kom till hjorten ca 7 mil hör ifrån sen gick en drivaxel av. Idag var vi och hämtade de nya drivaxlarna till hans bil volvo 140 kardan ska bli drivaxlar. Han har sina ider den killen. Det ska sitta på en sierra xr4x4 :offtopic:

Lider med melvin. Är så att man för lust att sätta sig i bilen och åka ner till stackaren. Jag vet hur det är att bli stående på en väg. Hoppas nu han klarar ut det
TTTA NOTCHBACK 383 Black
Bilen men ny motor till sommaren.
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

Melvin har fått åka släp tillbaka till Trelleborg där han har haft bilen tidigare.

Ta den på lastbil till Västerås och vidare blev alldeles för dyrt.

Melvin tror sig veta att felet är en soppapump som inte funkar/startar.

Håll alla tummar nu att han grejar detta!
Användarens profilbild
magne
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av magne »

Jag tar också till tårna om det nu hjälper
TTTA NOTCHBACK 383 Black
Användarens profilbild
niklas
Registrerad
Registrerad
Namn: Niklas Appelquist
Kontakt:

Inlägg av niklas »

:sad: tråkiga nyheter....

hade han kommit lite längre hade det variy i mina trakter........

/N
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

TurboUffe skrev:Melvin har fått åka släp tillbaka till Trelleborg där han har haft bilen tidigare.

Ta den på lastbil till Västerås och vidare blev alldeles för dyrt.

Melvin tror sig veta att felet är en soppapump som inte funkar/startar.

Håll alla tummar nu att han grejar detta!

Vi håller tummarna å lite till!
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

En lite stressig uppdatering:

Melvin skulle ju under å kolla soppapumpen, väl där såg han en spindel som kröp in i sitt bo bredvid soppapumpen.
Efter konsultation med en expert visade det sig att en svarta änkan hade sitt bo där.

Sen har ju Melvin fruktansvärd spindelskräck så det har skitit sig alltihopa för han. :cry: :sad:
Användarens profilbild
magne
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av magne »

TurboUffe skrev:En lite stressig uppdatering:

Melvin skulle ju under å kolla soppapumpen, väl där såg han en spindel som kröp in i sitt bo bredvid soppapumpen.
Efter konsultation med en expert visade det sig att en svarta änkan hade sitt bo där.

Sen har ju Melvin fruktansvärd spindelskräck så det har skitit sig alltihopa för han. :cry: :sad:
Jag hade också blivit spak då. Antecimex nästa.
TTTA NOTCHBACK 383 Black
strobe
Registrerad
Registrerad
Namn: Alexander Olsson #462

Inlägg av strobe »

TurboUffe skrev:En lite stressig uppdatering:

svarta änkan! typ världens giftigaste spindel.. man dör av ett bett! känns som om man hellre lämnar in bilen på verkstad nu än fortsätter felsöka själv :roll:
Audi TT Quattro -00
Användarens profilbild
racer
Registrerad
Registrerad
Namn: Pär Haraldsson #721

Inlägg av racer »

Uffe/ Skämtar du, eller var det en riktig svarta änkan?
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

Racer skrev:Uffe/ Skämtar du, eller var det en riktig svarta änkan?
Nope, inget skämt!
formula_calle
Registrerad
Registrerad
Namn: Carl Magnusson

Inlägg av formula_calle »

TurboUffe skrev:
Racer skrev:Uffe/ Skämtar du, eller var det en riktig svarta änkan?
Nope, inget skämt!
Ms. Änkan har god bilsmak på min ära.

Min mors Golf drar mest till sig möss, som äter kablar för många tusen dyra verkstadskronor!
-95 Formula - Såld och saknad
-97 T/A WS6 RA Den vita valen
-91 Dodgubishi Stealth ES
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

Melvin har nu landat i Stockholm hos en bekant och dyker upp i Västerås antingen i morrn eller på Fredag.

Ska se om man inte kan trösta han med nåt...... :wink:
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

TurboUffe skrev:Ska se om man inte kan trösta han med nåt...... :wink:
Såja.... nu har man hjälpt Melvin lite grann.... om ni kollar in hans site som är en mycket stor site när det gäller bla. foto i världsklass så finns där en Paypal länk för att hjälpa han hålla igång siten.
Plutta på den och följ vad som står och ge kraken ett bidrag så han får hem sin TTA nån gång! :cool:

Jag skänkte $40 samt att man får synas på hans site om man vill eller inte som sponsor av den.

www.kiruna.info
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Stackarn... Det har verkligen varit struligt för honom. En svarta änkan... vad fan kunde vara värre??!!! Kan inte tänka mig hur det känns även om jag själv har spindelfobi, men en svarta änkan...
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
formula_calle
Registrerad
Registrerad
Namn: Carl Magnusson

Inlägg av formula_calle »

Rico skrev:Stackarn... Det har verkligen varit struligt för honom. En svarta änkan... vad fan kunde vara värre??!!! Kan inte tänka mig hur det känns även om jag själv har spindelfobi, men en svarta änkan...
Bilen kunde vart australienimport, och en krokodil kunde gömt sig under huven! De du
-95 Formula - Såld och saknad
-97 T/A WS6 RA Den vita valen
-91 Dodgubishi Stealth ES
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

KTM_Calle skrev:
Rico skrev:Stackarn... Det har verkligen varit struligt för honom. En svarta änkan... vad fan kunde vara värre??!!! Kan inte tänka mig hur det känns även om jag själv har spindelfobi, men en svarta änkan...
Bilen kunde vart australienimport, och en krokodil kunde gömt sig under huven! De du

Hmm... Jag vet i fan vilket som är värst... Jag har inte krokodilfobi men... det skulle nog fan inte vara så kul ändå. Australien import hör man inte ofta om, har dom inga bilar, eller?
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Johansson
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Tjabba allihopa!
Tackar för ett stöd också, speciellt tack till Uffe!

Gör en liten update om hur det går, sitter vid en lånad dator för tillfället.
Kan nog skriva en roman om detta senare, med tanke på att min bil fortfarande inte ens nästan står på gården där hemma.

Måndag
Flög ner från Kiruna till Malmö och möter upp med Eskil och Andres på flygplasten. Dessa två personer är de som hjälpt mig hela tiden och jag vet inte vad som hade hänt om jag gett mig på en import av bil utan hjälp.. med tanke hur bra allting flyter för tillfället. :roll: Dom plockar i alla fall upp mig på flygplatsen och vi åker ner till ett av deras garage i Trelleborg var min bil står.
Väl framme där gör vi upp allt och går igenom vad som är fixat på bilen. Allt packas in och jag är färdig för att starta uppåt mot Stockholm/Västerås, men först vill jag ta en liten provtur för att känna att allt är schysst.
Åker iväg en sväng på ett industri område, det känns allmänt ostabilt. Jag har ju inte kört 3gen bilar mer än en kort sväng före jag köpte just denna så allt är ”nytt” så att säga. När jag rattar omkring där så hörde jag i alla fall ett gnisslande/skrapande hjul när jag svängde höger – inte bra.
In i garaget igen och började kolla runt, upptäcker efter ett tag att vänster bakhjul ligger för långt in i hjulhuset och förmodligen skrapar i när man svänger. Nu hade klockan hunnit bli sen, ca 20:30 och jag insåg att det inte är så smart att starta uppfärden hur som helst denna kväll.

Tisdag
Morgon igen, nya friska tag!
Anders har hunnit trolla fram en 5mm spacerplatta och denna monteras snabbt och enkelt. Ny provtur – skrapet ljudet borta = Grymt skönt!
Bilen packas ihop igen för avfärd och slutligen ska då bagageluckan stängas...
Självklart har det blivit något fel med den då, motorn vill helt enkelt inte dra igen bakluckan längre. Det finns säkert något trix för att få igen luckan utan motor med ingen av oss visste då något.
Jag plockar bort plasten som täcker motorn och det andra i längst bak i bagaget. Eskil som har koll på el tar mulitmetern i handen och börjar kolla.
2 timmar senare så funkar motorn helt plötsligt igen, den hade tydligen ”bara” fastnat i fel läge. Kanske har något att göra med att batteripolen lyfts av hela tiden?
Nåväl, ett par timmar hit och dit, nu ska jag i alla fall iväg!
Startar kärran, skakar hand med Malmö supporten och drar iväg. Stannar på Jula köper en Kamaza sats och en brandsläckare samt gör ett stopp på Mcdonalds och fyller magen med dålig sallad. Sedan bar det av till Stockholm, trodde jag.
Efter bara ca 5 mil så bestämmer jag mig för att göra ett litet stopp igen, kolla att allt är schysst så jag inte håller på tappa ett däck eller liknade och passar samtidig på att pinka – ett normalt stopp helt enkelt.
Hoppar sen in i bilen igen och drar igång, V6an mullrar på fint... lägger i backen och bilen dör!
Försöker starta igen... och igen.. och igen...
Låter bilen stå en timme och försöker starta igen.. och igen... :angryfire: :cussing: :sad:

Gnista får den och bensin finns det i tanken.. soppatrycks mäteren ser jag dock inte inifrån bilen.
Får starthjälp efter batteriet lämnat in, men bilen är helt död.
Han som hjälper mig säger "Det är nog inte meningen att du skulle köra länge".
Skit kul situation, med tanke på att jag sitter dryga 200 mil hemifrån utanför en mack som jag inte ens vet var den ligger.
Ringer Eskil som för tillfället är i Malmö, ”oj då, men det är inga problem säger han, vi kommer och plockar upp dig med släpet!”
Det var fan inte illa, snacka om att ställa upp!!
Eskil och Anders kör då ner till Trelleborg, hämtar släp och kör upp dit var jag står. Ca 4,5 timmar senare från det jag ringde till Eskil så står bilen igen nere i deras garage. Visst, det löste sig väldigt bra tack vare dom, men jag måste erkänna att jag inte direkt var någon solstråle humörsmässigt för tillfället.
Vi hinner konstatera att jag inte har något soppa tryck, men det är för sent för att börja meka den här kvällen ansåg dom, vilket jag har full förståelse för med tanke på att vi hade varit igång hela dan med bilen.
”Vi tar i tu med Trams bilen imorgon” avslutar Eskil med.

Onsdag
Börjar dagen tidigt i vanlig ordning, sömn är helt klart över reklamerat!
"God morgon Kiruna Skräcken!"
Tillbaka i Eskils garage igen, hissar upp bilen med hjälp av Anders och kryper under.
Kollar på pumpen som ser ny och fin ut och utgår ifrån att relät eller någon kabel är det som spökar.
Dock så blir jag lite skeptisk till att gräva vidare upp vid pumpen eftersom ett spindel nät utan dess like, eller rättare sagt flertalet spindelnät utan dess like hänger ett par centimeter ovanför näsan. Om det finns något jag verkligen inte klarar av.. så är det just spindlar.
Nåväl, fram med dammsugaren och börjar suga bort allt. Seeeeegt är det och det är svårt att få in det i dammsugaren, skitäckligt och helt klart på gränsen till vad jag klarar av!
Nätet borta, jag kryper in under kollar på pumpen. Konstaterar att det finns flertalet tveksamma Amerika anslutningar som kan glappa.
Kommer fram igen och Anders kryper under, det första Anders ser är dock inte pumpen utan en stor svart spindel med en gul plupp på arslet som ligger och gömmer sig vid ett stag till bakaxeln.
Jaha, kul situation. Jag vägrar i alla fall att krypa in under. Anders kryper in under igen och kollar lite bättre på den. Stor och blanksvart är den. Eskil plockar fram startgas flaskan och ska.. ”gasa” ihjäl fanstyget.
Dock så missar han spindeln som försvinner iväg någonstans.
Eskil ringer upp en spindel expert för Anders är lite skeptisk också till att krypa in under nu. Vilket är fullt förståerligt, Anders kompis i Usa blev nämligen biten på halsen av en svart spindel nyligen när han kröp under en Mustang – vilket resulterade i att ansiktet svällde upp och han fick åka ambulans till akuten med andningsproblem. Precis en sån upplysning man vill ha i denna situation.
Åter till saken, Spindel experten lyssnar på Eskils beskrivning av spindeln och efter han hört om hur nätet var (segt) och var bilen har funnits någonstans så kunde han med största sannolikhet säga att det var en svart änka.
Skitkul – det hela känns som en dålig ”rolig” historia.
En svart änka är dock helt ofarlig och attakerar ALDIG så länge man inte retat upp den. Man kan tydligen ha den i handen utan att det är någon fara, så länge den inte känner sig hotad. Men det ingen mening med att försöka gasa ihjäl den, för då springer den bara iväg och gömmer sig (näha), det enda som biter på dom är kyla. (Welcome to Kiruna the winter city - Spindeljävel!!!)

Eftersom Eskil försökt ha ihjäl den redan både med mejsel och gas och jag hade sugit in dess hem i dammsugaren, så jag tror inte spindeln var speciellt nöjd för tillfället. Det jävliga var dessutom att ingen numera visste var den hade gömt sig. En gissning var på bensintanken eller på baksidan av bensinpumpen, alternativt uppe i vänster spiralfjäder.
Hur som helst, jag vägrade krypa in under, Anders hade ingen lust och Eskil kunde inte pga hälsoskäl (inget skitsnack, han blev riktigt dålig redan när han gjorde det första gången)
Vad göra?
Åker in till Bilverkstad nummer 1 – dom vägrar släppa in oss eftersom vi har en spindel i bilen.
Bilverkstad nummer 2 och 3, fullbokade minst 3 veckor framåt (även utan vetskap att en spindel har bosatt sig under bilen.) Vi kunde inte ens få låna en lyft någonstans för att kolla in under själva, med en lyft hade det varit mycket ”säkrare” eftersom man inte behöver åla in på rygg. Man har svårt att flytta sig snabbt när man harvar omkring på ryggen..
OK macken i trelleborg använde sin billyft hall till att förvara utomhus möbler – hur bra är det egentligen??

Mitt positiva tänkade hade nått botten och nu var jag mer än less. Jag bestämmer mig för att ta mig upp till Stockholm där jag kan bo gratis fram till power meet hos en kompis och fd arbetskamrat från Korea.
”Stickan” från kiruna.info ordnar fram en billig flybiljett (Stort tack) och helt plötsligt är jag då på Bromma flygplats. Nu ska jag bara ta mig ut till ett hus i Saltsjöboo, ja just det, var ligger Saltsjöboo då??
Börjar med att försöka hyra en bil... 1350 spänn för två dagar!! Eftersom jag numera är långt ifrån Pojken med guldbyxorna så förkastas den ideén rätt snabbt.
Jaha... smart som jag är så hoppar jag då in i en taxi. Det visar sig sedan att det blev en resa på nästan 5 mil! Jippi!

Men.. nu sitter jag i S-boo, helt ensam. Han som bor här sommartid jobbar och, tja. Det är väl rätt schysst egentligen, förutom att jag inte har någon bil och kan ta mig någonstans..

Biltransport upp som Uffe hade hittat, hade varit kanon. 2500 kronor Malmö – V-ås är ungefär smärt gränsen. Haken där var dock att bilen måste lastas på från rätt höjd och eftersom inte bilen är speciellt flyttvänlig för tillfället så var det inte så enkelt. Kunde inte heller planera ihop det så det funkade för tiden rann iväg.

Ringde till... ja var nu den Statoli macken finns. De som har SAAB 9000 ombyggda till biltransport. Får lasta 1800kg och det räcker med B-kort, perfekt!
Var just på väg att slå till på en sån och köra ner idag och hämta upp TTAn till V-ås, fram tills ha sa vad milkostnaden är. Totalt hade denna biltrasport kostat ungefär 4000 + bensin för ca 150 mil.. Att jag skulle själv köra 150 mil är ju en sak, det hade gått, men att lägga upp de slantarna, funkade inte.

Just nu är det väl lite uppförsbacke, man kan som säga att budgeten har för länge sedan gått i kras för den här bilen. Hur jag ska lösa detta har jag för tillfället ingen aning om. Men... det brukar alltid lösa sig, på ett eller annat sätt!

Men... (nånting bra då?)
Jo:

Turbo-Lunkan ringde upp mig igår kväll och vi surrade på lite. Nu är det så att han kommer att plocka upp mig härifrån imorgon och så åker vi in till Västerås! Vilket är kanon bra! Kan väl egentligen inte bli bättre, för jag slipper nu ha huvudvärk över hur jag tar mig in till t-centalen och vilket tåg som passar in och hur jag sen ska ta mig vidare till t-uffe.. osv osv.
Det var faktiskt en väldigt trevligt överraskning samtalet från Lunkan.

Och vad mer...?
Jo:

Resan hem till Kiruna har jag kanske också löst på ett ekonomiskt sätt. ”Mustang Kungen” (nordicmustang.com) åker nämligen upp med sin flickvän efter helgens träff, dock inte hela vägen till Kiruna, men väldigt nära (Svappavaara) så jag kunde förmodligen åka med dom!
Jag gav han nyligen ett par nya bromsslangar till hans -70 Mach1 som jag ändå inte skulle använda till min bil, så jag kan nog säkert få ett bra pris på bensinkostnaden upp för mig genom landet..

Det löser sig.. sa han som, ja ni vet själva.

:-)
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Shit Melvin... Jag är helt mållös! Vi ses imorgon så!
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
TurboUffe

Inlägg av TurboUffe »

Ja jävlar Melvin!

Sicken resa och historia du har!

Mycket imponerad av hur du skriver dina berättelser! Klockrena!

Om vi hoppas att eländet tar slut nån gång och bilen hamnar där den ska så tycker jag och troligen resten av ligan att du skall skriva en historia till TA-tidningen!

PS: det var jag som undrade om Lunkan kunde ta med dig! :wink:
Användarens profilbild
magne
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av magne »

Ja kul läsning för oss. men inte i värkligheten
TTTA NOTCHBACK 383 Black
Användarens profilbild
alexander
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av alexander »

Japp så är det med dessa hårföner! :grin:
det fattas 2 cylllar ju, inte konstigt att skiten inte funkar :wink:

skämtåsido.

Melin jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig och att du får igång bilen snart. håller tummarna!

//Alex
n/a

Inlägg av n/a »

Ja jävlar vilken berättelse. Helt otroligt vad du och bilen fått stå ut med. Vänta bara tills den är igång och laddtrycket sparkar dig ur stolen, då kommer du aldrig få bort smilbanden ;)

Det var kul att snackas vid. Som sagt, jag ringer när jag är klar imorgon. Bör vara klar innan 15.00

Uffe>>> Haha, jag han ju inte ens nämna det förns du frågade ;)

Och jag tror nog att det blir Melvin i Spiderman 3.....
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

TurboUffe skrev:Ja jävlar Melvin!

Sicken resa och historia du har!

Mycket imponerad av hur du skriver dina berättelser! Klockrena!

Om vi hoppas att eländet tar slut nån gång och bilen hamnar där den ska så tycker jag och troligen resten av ligan att du skall skriva en historia till TA-tidningen!

PS: det var jag som undrade om Lunkan kunde ta med dig! :wink:

Melvin har fan skills när det kommer till att skriva, han borde fan inte skriva i TACS-bladet utan han borde skriva en bok! Som vi i TACS får billigt....
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Namn: Andreas Karlsson

Inlägg av adde »

ojojoj, vilken läsning så här på morgonen!

Det är ju verkligen en pers du har gått igenom men om något år kommer du antagligen att se tillbaka över händelsen med ett leénde på läpparna :wink:

Hur som helst, lycka till med allt, eventuellt ses vi då under raggarträffen i v-ås! jag hatar också spindeljävlar, kanske inte fullt lika mycket som du gör men de är så jäkla fula, när de kutar runt på sina åtta ben å spottar trådar. Inte världens mest lyckade insekt, så att säga.
Användarens profilbild
peter b
Registrerad
Registrerad
Namn: --------------------------
Kontakt:

Inlägg av peter b »

Om du nu inte hittar spindeljäveln................. :roll:

OK, en vinter i kallgarage i Kiruna ska väl lugna ner den rackarn.

Lycka Till !

/Peter
1990 Trans Am GTA 350cui SÅLD
Skriv svar