Tack Adde!
Är man 195cm så får inget originalunderrede plats...
Jag har vägt å skrivit upp gamla/nya stolarna, men hittar inte lappen å minns inte riktigt... Men tror att jag sparat max 2-5 kilo. Hade gärna fått vara mera
Hursom så var jag å rejsade på Sturup närheten av Malmö i helgen som var med rejsa.nu
-Skitroligt!!! Å det trots att det var översvämmning HELA lördagen. Sturup Raceway är en liten å teknisk bana, inget jag visste om innan första varvet... På bild så såg den ju lika stor ut som Andertorp. Men men, det gick å svänga med jänkaren där också. Fast då det var halt på lördagen så hade ju duktiga förare med liten framhjulsdriven bil en klar fördel. Körde i nybörjargruppen, men där gick det ärligt talat väääldigt långsamt.
Börjar få go balans å grepp i bilen nu tycker jag. Den är riktigt härlig å svänga runt med!!!
På söndagen (rejsade fre-lö å sö) så hade jag med en instruktör i bilen som berättade var man skulle ta apex samt hur mkt man kunde "släppa ut" bilen mot ytterkanten av banan på vissa avsnitt. Tog i så mkt jag vågade å hade ändå en meter kvar...
Men det gick fortare å fortare. Lämnade av instruktören å körde några varv själv innan de flaggade av körpasset. Hade precis kommit ifatt en Porsche 944 med R-däck
Får medge att jag känner lite stolthet att min feta jänkare går så bra på bana
Så nu fick bilen lite ny olja (byte alltså) å filter. Passade även på att sänka bakre länkarmsinfästningen till lägsta hacket för att se om det ger ännu bättre resultat. Kan meddela att första sänkningen gett betydligt mycket mera grepp i bakvagnen! Rekommenderas!
Bromskylningstrattar_1_TACS.jpg
Länkarmar_sänkta_i_botten_2_TACS.jpg
Så när jag var i garaget så tog jag lite fler bilder på min bromskylning. Men med nuvarande belägg så blir inte bromsarna varma, har broms hela tiden! På Sturup när det var torrt var det inga problem alls, men där kör man förvisso bara på 2an å 3an så man kommer väl max upp i 130 eller så. Värre på Anderstorps flygraka inför 90° svängen...
Bromskylningstrattar_1_TACS.jpg
Bromskylningstrattar_2_TACS.jpg
Så var det placeringen. Såhär ser det ut om man tittar framåt i färdriktningen. Tänkte placera trattarna där jag ritat. Ska gjuta dem mot baksidan, skruva fast dem. Försöka vara eftertänksam å gjuta några lock INNAN jag skär upp hålen i fronten för trattarna. Det är ju inte alltid man vill ha kalla bromsar... För det mesta inte
Placering_av_bromskylningstrattar_TACS.jpg
Mvh Ronny
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.