Oj då, hittade min egen gamla tråd igen. Jag får väl döpa om den igen dock eftersom jag ,som tidigare i tråden konstaterats, lägger ner det mesta på LT1:an.
Det som hänt sen sist är väl att jag fixat lamellen som var klyvd (inte tryckplattan som jag trodde först)
Jag har i fredags bytt bromsskivor (original ersättningsskivor), bromsbelägg (Hawk HPS) och bromsvätska (nån hyfsad DOT4 vätska) runt om. Detta i förberedelse för lördagen då jag körde den på Gelleråsen!

Gissa om det var roligt!!!!
Anordnat utav FMCS (Ford nånting) och inbjudan gick ut till Honda Performance Club, 200SX klubben och rejsa.nu.
Jag har visserligen lyckats skifta färg på skivorna, men beläggen höll faktiskt mycket bättre än vad jag trodde.
Jag fick även låna fälgar med r-däck över dagen och bilen gick LÅNGT över förväntan. Nu är jag visserligen jättenybörjare på bana, men det var rätt roligt när man kan ta Honda Type-R (och liknande bilar med "bra" väghållning) i kurvorna med en Trans Am.
Nog skrivet här är lite bilder från dagen. Ni får ursäkta kvaliteten på bilderna på banan, men kameran ville inte riktigt ta "snabba" bilder.
Mazda RX-7:an kördes utav en kompis som åkte på gamla gatdäck, ändå var hans bil klart mycket snabbare än väldigt mycket annat ute på banan. (tror nog att runt 65-80% hade r-däck om jag räknade rätt).
Helt klart en toppendag, men jag tror en givare har gett sig någonstans för bilen är väldigt trögstartad nu och kräver i stort sett full gas för att komma igång alls. När den väl är i gång går den VÄLDIGT ojämnt i ca 5-10s varefter den spinner som en katt och går precis som vanligt. Förslag på fel?