Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
Nu har jag fått igång min dator igen efter att en av hårddiskarna havererade.
Här kommer en rolig bild:
Detta är saker som kommer från min växellåda
Jag var uppe i Mölndal o hämtade en ny 350 låda på camaro/firebird skroten igår och han var jättetrevlig.
Här kommer en bild på den "nya":
Problemet är att när jag kom upp o skulle hämta den så såg den inte likadan ut men han bedyrade att den skulle passa rätt på och mkt riktigt när jag kom hem så stämde det både vid motorn och kardanen.
Denna skall bara sättas i så länge min rätta låda renoveras.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Luva skrev:Hmmm... kan inte bussningen släppa??
Vart hamnar den då?
Eller pressas den fast av något?
Sorry Luva jag missade ditt inlägg.
Passformen är extrem, och det måste bero på ren bonna tur iom att det inte är jag som gjort den . Jag har ändå fixerat den med några körnslag, så den försvinner inte nånstans.
Idag är motor och låda färdiga för ilyftning och de kommer mest troligt i på fredag kväll eller rent av imorgon, man vet aldrig.
Lägger in länkar från Burnout-SM
"First looser"
Misslyckades med "grand finale" Fick inte loss domkraften från klumpen när 14" fälgarna med alldeles för små (men flång nya!!) däck sattes på...
Predator/ Kulle visste om det och tyckte det var skönt att det inte hände de första gångerna han körde med den.
Motorn är nu i!
Nu är det bara an massa andra saker som ska kopplas in men sommaren börjar ju inte förän om en månad nu för tiden så det ska nog hinnas med att få den klar.
Jag håller på att renovera min 350 och köpte precis en 350 till så nu har jag tre lådor som passar på bilen. Lådan som jag la i nu är superturbine 300 2stegs lådan och den ska säljas när jag provat den så den är okej. Köpare av den lådan kan ju då prova den iom att den sitter i bilen vilket gör att man kan få lite mer för den.
Predator/ Tack! Kulle har inte tagit tag i det än men han har tydligen några krockade corvetter på ingång och då kör han igång. Sen ska han snart över till England o hämta fler karosser, detta skulle han gjort tidigare men karosserna hade blivit försenade.
Jag monterade på värmeskydd på solenoiden precis och det är en väldigt simpel konstruktion. Jag har inte haft några problem alls med startmotorn men det var lika bra att sätta dit det när man ändå hade den nere.
Lite bilder på detta:
Jag har haft en massa olika projekt i luften den senaste tiden så tyvärr har T/An fått lida men det ska det bli ändring på å det snaraste .
Imorgon så kommer det en kompis o sparkar mig i röven så det ska förhoppningsvis bli start imorgon kväll om han får sin vilja fram, vi får se.
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Bilder på de fina fläktarna som tar väldigt lite plats och går fint ihop med resten av motorn. Jag är väldigt nöjd med köpet av dom, nu ska de bara kopplas in och det kommer bli med två termostater så att bägge endast går om det behövs.
Nu har jag ställt mig och hållt motorn på 3000 rpm i 10 min(inga kylfläktar inkopplade än så jag kunde inte längre) och tyckte att det inte var nån större respons på gasen mot innnan men motorn gick fruktansvärt jämnt o fint även på tomgång vilket jag blev något förvånad över pga Ram air IV kammen men jag kom på mot slutet av de 10 minuterna att jag endast gasat till med 2 portar (det är rätt så stor fjädermotverkan på de två stora portarna märkte jag) och när jag väl drog till med fullgas så................
Detta var det absolut enormaste grymmaste underbaraste jag varit med om på någon bil jag ägt!! Det bara vrålade till från både förgasaren och avgassystemet samtidigt!!! Det bara måste vara 300++ hästar i motorn nu, jag vågar satsa pengar på det Jag är så glad så det går inte att förklara! Hela vinterns arbete med portning m.m. har gett ett resultat över all förväntan! Ni som trimmat motorer, jag förstår varför!!!!!!!
Senast redigerad av racer den lör 18 jun 2005, 08:54, redigerad totalt 1 gång.
Ripper/ När du ska starta upp din bil för första gången så se till att ha en video kamera där som kan spela in allt ditt skrikande o dansande när du startar upp din motor. Jag lovar att du aldrig i hela ditt liv varit med om en sån upplevelse innan!!!!
Nu har jag fått fläktarna att fungera och hade lite bonntur under vägen.
Jag skulle som jag skrev i ett tidigare inlägg få fläktarna att starta på två olika temperaturer och min tanke var att då skulle jag få sätta dit två givare. Jag sparar alltid alla givare från motorer som skurit innan jag skickar dom till skroten så jag började leta i bra att ha lådan. och efter två givare som jag efter prov med värme pistol fick reda på att de var tempgivare så provade jag en tredje som var en fläkt givare. Denna givare hade tre stift vilket gjorde mig lite undrande men den funkade iallafall. Efter rengöring i stålborstrondellen uppenbarade det sig en liten text : BMW 91*/98*. Jag hade fått jackpot!! Det visade sig att det ena stiftet slöt vid 91 grader och det andra stiftet slöt vid 98 grader, det kunde inte bli bättre! Alltså klarade jag mig med en givare för att styra de två fläktarna, jag har nu kopplat in det provisorskt och det fungerar perfekt.
Termostaten som ska sitta i 400an ligger på 195 Farenheit och det är 90.5556 grader celsius och därför kunde det inte bli bättre, denna givare öppnar i första steget vid 91 grader så lite tur får man säga att man hade.
Givaren kommer från kylaren på en bmw 5 serie automat eventuellt var det var det från en diesel, om det nu är någon som vill ha en liknande lösning så är erat givar problem löst.
Här är givaren på plats:
Fläktarna drar förresten bara 12 ampere tillsammans och inte så mkt som vissa ville ha det till.
Senast redigerad av racer den mån 20 jun 2005, 23:59, redigerad totalt 2 gånger.
Skäms på dig Daniel, detta är ju den bästa generationen! Jag kommer prova Malmö i slutet på sommaren om nåt rasar och burnisar kan jag bjuda på när som helst om vi träffas.
Runn, du har ju puts på din. Det enda jag gjort är lackat motorn, alu detaljerna har kulpoleraren ordnat, skulle aldrig gjort det för hand
Och här kommer en sak till som är behändig nu när jag flyttar bak batteriet och den kommer också från en BMW
Det röda korset är faktiskt första hjälpen om ni nu tänkte det men det är även en plus pol.
Här kommer den i skalat skick:
Denna kommer jag placera i motorrummet och den kommer fungera som en sambandscentral för alla plus kablar men används även som stället man sätter startkablen på om någon ANNAN behöver starthjälp.
Hoppas på liknande glädje när min motor är färdig för i år.. väntar ivrigt på paketen från staterna som ska va här tills nästa helg tillsammans med ett stort raggarshabrak som jag investerat i!
Se nu till å plocka fram en videokamera så man får uppleva ljudet ur besten, den kan du vara mycket stolt över! Jag ångrar bittert att jag målade min snurra cheva röd när jag ser på din