har nu efter mycket strul kommit till den punkt då de återstår en eller 2 kontakter kvar.
började bra med missljud från nya lådan, då det visade sig att bussningen vi köpt inte skulle vart nån bussning utan ett nållager/kullager istället vilket ledde till att bussningen skar på axeln till växellådan, tog bort lådan med mycket våld vilket gjorde att struten som leder urtrampningslagret gick sönder, fick ett nytt dagen efter tack vare MUSCLECARS i Södertälje, monterade sedan ihop lådan igen.
efter nån timme så var de dags för provstartning igen, fortfarande oljud nånstans,,, upp med bilen kolla lådan, som låg emot kardantunneln, modifiera växellådsfästet och sätta dit igen, provstart: MISSLJUD!!! som kommer från motorn
troligen ramlagrena som skurit, öppnar tråget och hittar 3 stora metallbitar som lärarna i plugget säger kommer från en kolv som måste gett upp.
skickar iväg motorn och får tag på en 305a som jag får köra med tills de är dags för en betydligt kraftigare motor.
så nu startar motorn, men jag får ingen värme i coupen dock så håller motorn sig på 220 F så vattnet verkar gå runt iallafall, sen har jag en lysande SES lampa som troligen lyser p.g.a. att en eller 2 kablar inte sitter på sin plats, så på måndag blir de att leta kontakter och sen hoppas på att allt fungerar så jag iallafall får prova nya lådan i år.