Satt och räknade ut överlappet på den nya kammen och jag kom fram till 78graders överlapp.
Dvs kommer nog vara lite orolig på låga varv !
Moderator: Moderators

tänk på att du hat etanol i tanken nu ... utan etanol kommer spikningarna snabbare .. Å andra sidan kan du addera ännu mera etanol i bränslet men problemmet med mappningen är att veta exakt hur stor inblandning etanol du har nu / då ,,stigw skrev:Skall ev i kväll testa om vädret tilllåter och om diffen fungerar som den skall !
Och om jag hinner få ordning på VEtabellen dvs bränslet.
Är ju endast mappad till 3200rpm skall försöka mig på att mappa den till 6400rpm + att höja tändningen lite.
Många om phu

tänkte bara berätta att jag etanolkonverterat ( 100 % etanol) ett par bilar nu helt utan problem ,,stigw skrev:Kör med 25% Etanol just nu.
Vågar inte köra med mera just nu dvs måste ev byta bränsle pump till en som tål etanol.
Har andra problem med att lösa och det är olje kylningen till motorn !

Håll bara ögonen på dom, dom är lätt aoch ger fin geometri mm MEN dom spricker gärna med tiden!BMR Tubular K-Member

geee finns INGEN anledning att ta sig ut i motorutrymmet med dessa kablar , dom kopplar du inne i kupén .. det tyder på en dålig installation/installatörstigw skrev:
Och den dåliga inkopplingen av carguard larmet skall kablage dras om är slarvit gjort av förra ägaren ser inte snyggt ut med en massa lösa kablar liggandes t.ex den gula på bilden till blinkersen till larmet inte snyggt gjort ,skall dra om allt så det ligger i orginal kabelstammarna.