Det skulle vara jättebra om någon hade bilder på en strippad bakdel på en 70-73:a så jag får ett hum
Har fått tag på en ny bakdel men så här ser det ut nu

Moderator: Moderators

eller vaför inte åka in i stressiga stan men BRA bromsar/däck när det är halt ,, chansen att du kan bli påkörd baifrån är STOR så får någon anna bekosta ombyggnadenRipper skrev:fy fasiken alltså!
En fråga.. På min 74, tar man loss baklampsglaset genom att lossa lampramen utåt.. den är ju ihopplastat i din bil, betyder det att man tar ut den från insidan, eller inte alls?
Om man inte kan ta ut den... så är det ju ganska obegåvatförsök förklara för försäkringsbolaget att man måste lacka om bakpartiet bara för att ngåon slagit sönder glaset

Lampglasen var i princip tryckta på plats från insidan utan någon större ansträngning att få dem att passa ordentligt. Det syns om man tittar noga på bilden.Ripper skrev:En fråga.. På min 74, tar man loss baklampsglaset genom att lossa lampramen utåt.. den är ju ihopplastat i din bil, betyder det att man tar ut den från insidan, eller inte alls?

din bil bär tyvärr klara tecken på att ha varit en RAGGRBIl .. *lol* fast jag kan inte fatta hur man kan göra ett så undermåligt jobb .. raggare eller ej .. sitter det inte några ölkapsyler inbakade i plasten oxå ? ser ut som dom vellat va på säkra sidan .. om inte mitt öga ljuger för mig är det en BREMBO bromsskivekartong man använt ! !firebird71 skrev:Fint hantverk

Jag har haft bilen ca. 1 år. Men jag har dock inte tittat närmre på baken förrän nu...Ripper skrev:har du nyligen köpt bilen?
Fortfarande kontakt med förre ägaren?

Ville inte glida iväg från ämnet för mycket.firebird71 skrev:Jag ska ge mig på att försöka fixa bakpartiet på min 71:a.
Det skulle vara jättebra om någon hade bilder på en strippad bakdel på en 70-73:a så jag får ett humom hur det ska se ut egentligen...
Har fått tag på en ny bakdel men så här (se bild) ser det ut nu

Jag hade helt fel.Jag skrev:På biten jag köpte ser man klart och tydligt var de flesta punktsvetsningarna sitter, så det ska inte vara några större problem att borra ur dem så jag får bort de delar som inte ska "transplanteras".
Värre blir det på bilen, vilken är så in i bomben spacklad och popnitad etc. m.m. Hoppas att det inte skiljer så mycket i sammanfogningen på den och den "nya" som är ett år yngre...

Schysst!Johnny T/A skrev:Hej.. såg bilderna.. inte kul..
Jag kan försöka hjälpa dig, så här är en bild på farsans -71 esprit..
Vill du ha mått m.m. så är det bara att säga till för bilen är isärtagen som synes...