WS.7 (4gen) KnightRiderLEDs på gång...
Moderator: Moderators
-
turbo daniel
- Registrerad

- Namn: Daniel Majetic #448
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Det är ingen effektvinst med att stänga av EGR:en, EGR:en är dessutom avstängd vid fullgas...Turbo Daniel skrev:På min bil funkar inte EGR:en, utan chippet tar bort den funktionen. EGR funkar på min bil en gång om året... Besiktning.
Daniel
Jag plockar bort mitt för att rensa upp lite i motorrummet, Ska även ta bort mitt AIR system.
Jag ska köpa ett tuner-program så jag det är inget problem...
Vilket program skall du ha? Jag har HP tuners men tycker det är väldigt avancerat, för min nivå. Ville ha ett så jag kunde kolla fel koder samt nolla dem men med detta går det att "trolla me knäna" så rekommenderar för dig som är duktig.
Vilket program skall du ha? Jag har HP tuners men tycker det är väldigt avancerat, för min nivå. Ville ha ett så jag kunde kolla fel koder samt nolla dem men med detta går det att "trolla me knäna" så rekommenderar för dig som är duktig.
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
Varför kalla kårar? Är det bättre med svets? Tänkte köpa BMR SFC som skruvas dit och kan såklrt svetsas dit senare. Synpunkter på det?Takeo skrev:Usch, bolt-on ger mig kalla kårar.Runn skrev:Bild på SFC.
Tom
-
turbo daniel
- Registrerad

- Namn: Daniel Majetic #448
Det visste jag redan... Men chiptillverkarn vill göra så, jag har inga synpunkter på det.Runn skrev:Det är ingen effektvinst med att stänga av EGR:en, EGR:en är dessutom avstängd vid fullgas...Turbo Daniel skrev:På min bil funkar inte EGR:en, utan chippet tar bort den funktionen. EGR funkar på min bil en gång om året... Besiktning.
Daniel
Jag plockar bort mitt för att rensa upp lite i motorrummet, Ska även ta bort mitt AIR system.
Daniel
Trans Am Pace Car -89. 22 k miles
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Givetvis, Men det kanske är andra här som inte är insattaTurbo Daniel skrev:Det visste jag redan...Runn skrev:Det är ingen effektvinst med att stänga av EGR:en, EGR:en är dessutom avstängd vid fullgas...Turbo Daniel skrev:På min bil funkar inte EGR:en, utan chippet tar bort den funktionen. EGR funkar på min bil en gång om året... Besiktning.
Daniel
Daniel
Det finns ju inga fördelar med att ha det kvar det heller(förutom miljöaspekten) sot i insuget kan man ju vara utan.
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Jag har inte bestämmt mig, HP tuners eller LS1Edit, Det lutar åt HP tuners.Tom skrev:Jag ska köpa ett tuner-program så jag det är inget problem...
- lovan
- Registrerad

- Namn: Niclas Lövblad #638
- Kontakt:
Har jag helt fel om jag läst att man även har EGR för att det minskar spikningar pga den kallare förbränningstempen man får? Iof finns det väl effektivare sätt som man gör på racemaskiner med mera bensin och så men...Runn skrev:Givetvis, Men det kanske är andra här som inte är insatta![]()
Det finns ju inga fördelar med att ha det kvar det heller(förutom miljöaspekten) sot i insuget kan man ju vara utan.
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Du har delvis rätt, EGR:en ger kallare förbränningstemperatur men eftersom EGR inte används vid fullgas så spelar det ingen större roll...Lovan skrev:Har jag helt fel om jag läst att man även har EGR för att det minskar spikningar pga den kallare förbränningstempen man får? Iof finns det väl effektivare sätt som man gör på racemaskiner med mera bensin och så men...Runn skrev:Givetvis, Men det kanske är andra här som inte är insatta![]()
- shinobi
- Registrerad

- Namn: Andreas #n/a
Ett chassie flexar en del (framför allt på F-body´s) därav är det jättebra att skaffa SFC´s då de styvar upp rejält (vilket även en båge/bur gör). MEN, eftersom det flexar så pass så finns det en rejäl risk att de bultade prylarna twistar och förstör infästningspunkterna. Det är betydligt bättre att svetsa.Tom skrev:Varför kalla kårar? Är det bättre med svets? Tänkte köpa BMR SFC som skruvas dit och kan såklrt svetsas dit senare. Synpunkter på det?Takeo skrev:Usch, bolt-on ger mig kalla kårar.Runn skrev:Bild på SFC.
Öl är hälsa, hälsa ofta
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
samt att ett par SFC som är av eftermarknadssnitt (kvittar om det är bolt on eller weld in) inte hjälper särskilt mycket eftersom de bara fästs i fram och bakkant. Skall de hjälpa, bör man klippa till 1mm plåt och svetsa mellan SFCn och golvet hela vägen.
Svetsas de bara i fram och bakkant, hjälper de enbart för böjstyvheten. Målet är ju att de ska förbättra vridstyvheten och då är det infästning längs med hela som gäller!
Svetsas de bara i fram och bakkant, hjälper de enbart för böjstyvheten. Målet är ju att de ska förbättra vridstyvheten och då är det infästning längs med hela som gäller!

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- shinobi
- Registrerad

- Namn: Andreas #n/a
De weld-in jag kikat på skall iaf svetsas hela vägen, bla Global West samt South-Side Machine.Ripper skrev:samt att ett par SFC som är av eftermarknadssnitt (kvittar om det är bolt on eller weld in) inte hjälper särskilt mycket eftersom de bara fästs i fram och bakkant. Skall de hjälpa, bör man klippa till 1mm plåt och svetsa mellan SFCn och golvet hela vägen.
Öl är hälsa, hälsa ofta
- lovan
- Registrerad

- Namn: Niclas Lövblad #638
- Kontakt:
Tänkte inte på detRunn skrev:Du har delvis rätt, EGR:en ger kallare förbränningstemperatur men eftersom EGR inte används vid fullgas så spelar det ingen större roll...
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
- royalsw
- Registrerad

- Namn: Hans Hofberg #42
- Kontakt:
vad kostar sadana?Runn skrev:England, har två till salu om någon är sugen(nya i förpackning).RoyalSW skrev:snyggt jobbat!!!!!
var har du kopt overdragen till sakerhets baltena du har i baksatet?
snyggt!!!
/Hans
tror du man kan fa tag i dom har i usa?
mvh/Hans
medlem 42.
Ford Probe GT V6 ...an sa lange *s*
1999 Trans am, rod/// MTI air lid....BMR Tower Brace...
snart LM2 catback on
Ford Probe GT V6 ...an sa lange *s*
1999 Trans am, rod/// MTI air lid....BMR Tower Brace...
snart LM2 catback on
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Nr. 17
Tänkte jag skulle gå igenom vad jag har gjort inuti bilen...
Kan ju börja med mätartavlorna...

Tänkte jag skulle gå igenom vad jag har gjort inuti bilen...
Kan ju börja med mätartavlorna...

Senast redigerad av runn den fre 09 sep 2005, 15:05, redigerad totalt 3 gånger.
- doski
- Registrerad

- Namn: Sénat Memedoski #447
hur lyser dem i mörkret? bild?
2002 LS1 Trans Am WS6 Ram air 6-växl.
SÅLD
BADAZWS6
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=73004#73004
SÅLD
BADAZWS6
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=73004#73004
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Hej Daniel!!
Är din bil flyttgods? Räcker det den lilla km/h skalan?
Magnus
Är din bil flyttgods? Räcker det den lilla km/h skalan?
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Gött! Jag hade fått för mig att man var tvungen att ha km/h som dominerade skala även på flyttgodset, då är det mest lamposr färg och gamla avgaskrav dom kollar då,,, eller?
Magnus
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
-97 Z28 M6
-70 Firebird