Det var en gång när jag var liten (kroppsligt, för vuxen i huvudet blir man aldrig) då såg jag en film som gjorde ett magiskt intryck på mig och detta var givetvis "Nu blåser vi snuten". Motor intresserad var man redan då och man önskade sig en go-kart eller en cross över allt annat, men det fick jag tyvärr inte

. Det hela resulterade i att man fick ordna fram allt själv och i brist på pengar så fick man köpa saker som var sönder o reparera dom själv för att på det viset få det man ville ha. Detta har fortsatt hela livet och gett lite resultat under årens lopp. Bilar har jag ägt till förbannelse och tack och lov byter man inte lika ofta nu som de första åren efter man fick körkort

. Så åter till ämnet: Trans am!! Ljudet från en V8 är en underbar upplevelse som jag aldrig blivit trött på och jag har tänkt länge på att jag ska ha en bil med V8 och helst en T/A -77 likadan som i filmen. När jag nu väl kom till skott och skulle köpa min T/A i våras så hittade jag ingen lämplig 77a till salu i min prisklass eller så var skicket såpass dåligt om man såg till hur mkt pengar de skulle ha för deras bil. Jag hade tagit ett lån på banken på 70.000kr och detta skulle räcka till allt var det planerat

YEAH RIGHT!! Stor risk

När jag åkte o tittade på min bil första gången så tänkte jag "Helvete vilket vrak, aldrig i mitt liv att jag köper denna". Jag hade tagit med mig en gammal raggare som kunde knepen och vi tänkte att vi får ju ta en tur med den o se hur den går. Sagt o gjort så kör vi iväg och oj vad förvånad jag blev

detta vraket hade ju väghållning (om man jämförde med de andra jag provat) och gick som en klocka, bromsarna var bra kort o gott så var den kanon mekaniskt sett. Efter provturen så sa säljaren att det var mga som kommit och tittat på den men inte provkört utan sagt direkt "Nej tack", då kan ni tänka er hur den såg ut

När vi åkte hem så sa jag "Djävlar vad den såg ut! Den ska jag inte ha!" men raggaren sa att det var mkt värt att det mekaniska var bra men det kvittade jag skulle inte ha bilen iallafall. Tänker gör jag mkt på kvällarna innan man somnar och ide´n mognade mer o mer gällande denna bilen, ni vet hur det är " Det var ju inte så farligt det fixar man lite lätt det är inga problem.Till slut kom jag fram till att om jag får bilen till rätt pris så köper jag den, tänk nu på att jag bara hade 70.000 och de skulle räcka till allt, dvs helrenovering

. Jag pratade med säljaren som för övrigt är en TACSare och en mkt trevlig sådan och vi kom överens gällande priset! Helt plötsligt var man ägare till sin första jänke! Vilken känsla när man körde hem, det första som jag tänkte på då var att den lät alldeles för lite men det skulle det bli ändring på!
Det var så hela denna historien började. Ni som tänker att jag var helt dum i huvudet som räknade på detta projektet så är det så att jag har VÄLDIGT mkt kontakter och utövar även mkt bytes handel iomed mitt yrke och behöver således inte betala för alla saker.
Några bilder på bilen hur den såg ut när jag köpte den.

Fortsättning följer..........
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.