Min röda "Kitt" Pontiac firebird -88

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Re: Min röda "Kitt" Pontiac firebird -88

Inlägg av mangan »

Den där vin koden, 1G2FS21S4JL211917
Borde ge dig:
1: US built
G: General Motors
2: Pontiac
FS: Firebird (Alltså base)
2: Body style, 2 door hatch back
1: Restraint code där 1 står för vanliga manuella bälten
S: Motor code, S= 2,8L mex byggd insprutad sexa för Cheva och Pontiac
4: Check digit
J: model year 1988
L: Plant code, L= Van Nuys CA
Och sen har du löpnummret.

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
dannes77
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 85
Blev medlem: ons 16 jan 2008, 20:39
Namn: Daniel Gustafsson
Ort: Uppsala

Re: Min röda "Kitt" Pontiac firebird -88

Inlägg av dannes77 »

Tjena!

Har du nån bild på hur innertaket blev? Sen undrar jag vad du änvände fär matta på golvet? du bytte från grå till svart, fan en ny går ju på 4 lappar.

MVH Danne

p.s jag har beige inredning som jag tänkte byta till svart.
Man kan aldrig ha haft för många bilar :)
gtx
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 17 apr 2010, 19:09
Namn: Gabriel Trosell
Ort: Bollnäs

Re: Min röda "Kitt" Pontiac firebird -88

Inlägg av gtx »

Dannes77 skrev:Tjena!

Har du nån bild på hur innertaket blev? Sen undrar jag vad du änvände fär matta på golvet? du bytte från grå till svart, fan en ny går ju på 4 lappar.

MVH Danne

p.s jag har beige inredning som jag tänkte byta till svart.
TJa! nej jag kollade igenom albumet, jag tog visst ingen bild på det färdiga taket..
det blev jävligt bra, tills den dagen då den stod i solen för länge och bitumen mattorna smälte lite här å var, men jag hade ju tjock isolering och ett innertyg som höll ihop det hela, men måste nu till sommaren ta bort bitumen och sätta dit något lättare och mer klistrande.. BLir nog dynamat som är sådär dyra,.. :(

däremot mattan som jag la in var som sagt helt svart,
totalt gick det på 2379 + kanske 300kr tull..
inte så farligt ändå,
direktlänk till den jag köpte: https://www.classicindustries.com/fireb ... 00201.html

det kommer bilder såfort det blir lite varmare ute!
-----------------------------------
learning while doing
Alea iacta est
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Re: Min röda "Kitt" Pontiac firebird -88

Inlägg av 2 loud »

gtx skrev: det blev jävligt bra, tills den dagen då den stod i solen för länge och bitumen mattorna smälte lite här å var,
inte för att jag vill strö salt i såren men "" VA VA DET JA SA !!! "" Det går utmärkt att sätta asfaltsplattor i taket om du kompletterar med kontaktlim och smälter ihop kanterna mellan plattorna ,,, Dynamat ,, jo du ,, har du kollat vad dom kostar ?? SVINDYRT ,,, det finns även noicekiller eller peakoff som man sprutar på plats ,, det sitter oxå bra i taket MEN även det kräver en minitiös rengöörning av plåten om det ska sitta kvar ,,, naturlagar vetù och gravitation
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
gtx
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 17 apr 2010, 19:09
Namn: Gabriel Trosell
Ort: Bollnäs

Re: Min röda "Kitt" Pontiac firebird -88

Inlägg av gtx »

2 loud skrev:
gtx skrev: det blev jävligt bra, tills den dagen då den stod i solen för länge och bitumen mattorna smälte lite här å var,
inte för att jag vill strö salt i såren men "" VA VA DET JA SA !!! "" Det går utmärkt att sätta asfaltsplattor i taket om du kompletterar med kontaktlim och smälter ihop kanterna mellan plattorna ,,, Dynamat ,, jo du ,, har du kollat vad dom kostar ?? SVINDYRT ,,, det finns även noicekiller eller peakoff som man sprutar på plats ,, det sitter oxå bra i taket MEN även det kräver en minitiös rengöörning av plåten om det ska sitta kvar ,,, naturlagar vetù och gravitation

jo, jag tog ju det rådet, hade ju på kontaktlim i "S" strängar över hela taket, höll ändå inte,, i mitten där jag lyckades smälta den mot mittbalken där lyset sitter i så funkade det, men sen på en platt yta så satt den dåligt.. hur som än haver så spelar de ingen roll om de sitter kvar, för det smälter ju i dom graderna plåten blir.. sjukt jobbigt. så nå liknane dynmat blir det nog. har dynmat i hela dörrarna, det är dyrt as hell, men även lätt och bra. För dörrarna får inte väga för mycket.
-----------------------------------
learning while doing
Alea iacta est
Skriv svar