Renovering -70 Firebird & motorbygge 461:a
Moderator: Moderators
-
aasmilyy
- Registrerad

- Namn: Håkan Nilsson #51
Re: Renovering -70 Firebird & motorbygge 461:a
ja du fredrik, jag har med sökt honom under hela förra veckan, Dock utan framgång. börjar klia lite i fingrarna nu att få ihopa bilen, då den står på jobbet utan motor och måste flyttas därifrån. ställdes in i maj i hopp om att den skulle vara ute i juni (ja 2010) igen. har gått på dispens länge nu ifrån chefen...
Håkan
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
- fredrick
- Registrerad

- Namn: Fredrick Johansson
- Kontakt:
Okej då förstår jag att du vill ha din motor. Jag är helt ärligt i tankarna på att köpa en billig fullsize pontiac typ -60 catalina och ha motorn i tills jag byggt färdigt firebirden.
Jag har inte velat ringa honom på hemnummret men jag skall testa det imorgon om han inte svarar i mobilen.
Jag kan ju säga till om jag får tag i han.
Jag har inte velat ringa honom på hemnummret men jag skall testa det imorgon om han inte svarar i mobilen.
Jag kan ju säga till om jag får tag i han.
They must find it difficult...
Those who have taken authority as the truth, rather then the truth as the authority
Those who have taken authority as the truth, rather then the truth as the authority
-
aasmilyy
- Registrerad

japp gör så, vet han har mkt att göra, och alla andra jagar säkert honom med. men snart bör det väl vara färdigt iallafall
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
-
2 loud
- Registrerad

- Namn: Åke Georgsson #230
- Kontakt:
varför inte lägga allt krut på firebirden istället så kommer du på rull i rätt kaross direkt istället ,,Fredrick skrev:Okej då förstår jag att du vill ha din motor. Jag är helt ärligt i tankarna på att köpa en billig fullsize pontiac typ -60 catalina och ha motorn i tills jag byggt färdigt firebirden.
.
fiskpimp behöver du nog inte vara orolig för att han ska ha försnillat dina grejor , han sitter säkert bara fast i s.k arbete från sin chef asså han vanliga/igentliga sysselsättning ,,, ,, jag gissar att han bygger din motor vid sidan och inte officiellt inlämnad på jobbet ?
och ring honom på Hemnumret och få svar istället för att efterlysa honom via forumet , det oroar bara i onödan och kan ge honom helt fel rykte oförtjänt , det finns ALLTID en anledningen till allt
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Jag tror absolut inte att han skulle försvinna med mina cash eller grejer. Men han jobbar ju inte på Ridströms längre utan startat eget, och ibland går nystartade företag omkull. Det är väl det som skulle göra mig orolig isf...
-
aasmilyy
- Registrerad

vad jag vet jobbar han på en annan motorfirma i vetlanda på dagarna , sin egen kör han på fritiden.
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Okej det är mer än vad jag fått veta. Jag har bara fått intrycket från honom att han kör sitt eget race.
Anyhow, är det någon som vet ifall dom L-formade fästen till fronten bara behövs till årsmodell 70-73? isf kankse jag kan tigga tillbaka dom från köparen för jag tror han hade en 75:a. Och kan någon tipsa om privatperson eller företag som tar hem grejer med container i vinter?
Anyhow, är det någon som vet ifall dom L-formade fästen till fronten bara behövs till årsmodell 70-73? isf kankse jag kan tigga tillbaka dom från köparen för jag tror han hade en 75:a. Och kan någon tipsa om privatperson eller företag som tar hem grejer med container i vinter?
-
aasmilyy
- Registrerad

2loud
nej jag tvivlar inte iheller på fiskpimp, vet han alltid har mkt och göra. så jag ber om ursäkt för om jag gett uppfattningen om misstro. detta var absolut inte min mening när jag svarade dig fredrik om någon pratat med honom. så nu återgår vi till topic.
fredrik, se till att tigga tillbaka fästena. dessa passar bara 70-73 fronten, och dom är säkert inte jättelätt att hitta om man behöver ha tag i dom.
hur går de annars med bilen då, och vad är tänkt effekt mässigt med nya motorn ? har du nån spec på vad du skall stoppa i den?
har tipsat dig om viking transport innan va? dom tar container till göteborg, och det är skapligt pris med $150 för 1m3, eller max 5kolli, ska själv hämta nya växelådsdelar på lördag som kommer till tomelilla ifrån vikingtransport.
Håkan
nej jag tvivlar inte iheller på fiskpimp, vet han alltid har mkt och göra. så jag ber om ursäkt för om jag gett uppfattningen om misstro. detta var absolut inte min mening när jag svarade dig fredrik om någon pratat med honom. så nu återgår vi till topic.
fredrik, se till att tigga tillbaka fästena. dessa passar bara 70-73 fronten, och dom är säkert inte jättelätt att hitta om man behöver ha tag i dom.
hur går de annars med bilen då, och vad är tänkt effekt mässigt med nya motorn ? har du nån spec på vad du skall stoppa i den?
har tipsat dig om viking transport innan va? dom tar container till göteborg, och det är skapligt pris med $150 för 1m3, eller max 5kolli, ska själv hämta nya växelådsdelar på lördag som kommer till tomelilla ifrån vikingtransport.
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Det som kommer hamna i motorn är ett Eagle strokerkitt med Mahle kolvar, standard High-Port toppar, hydralisk rullkam med mycket lyft och överlappning, north wind insug, elektrisk vattenpump, Holley förgasare okänd modell m.m m.m. Siktar på att få ut 600 frustande kusar
Jag skall kolla upp Viking transport. Tack för tipset!
Jag skall kolla upp Viking transport. Tack för tipset!
-
aasmilyy
- Registrerad

har du hört av honom ännu?
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Nope... Har iof inte testat idag. Du vet inte namnet på motorfirman han jobbade på i Vetlanda?
-
aasmilyy
- Registrerad

du får det i ett Pm
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Fick tag i fiskpimp idag på mobilen. Han har vart mycket upptagen. motorbygget är igång iaf och han håller på med din motor också Håkan.
Jag har inte lyckats få tag i killen jag sålde subframen till, så jag får försöka jaga rätt på L-fästena någonstans. Hade underlättat om man visste vad dom hette på engelska.
Och jobbet med bakskärmarna börjar imorgon och skall vara klart på lördag :)
Jag har inte lyckats få tag i killen jag sålde subframen till, så jag får försöka jaga rätt på L-fästena någonstans. Hade underlättat om man visste vad dom hette på engelska.
Och jobbet med bakskärmarna börjar imorgon och skall vara klart på lördag :)
-
westholm
- Registrerad

- Namn: Mathias Westholm #440
Bumper brackets. Jag köpte 2st härifrån dyrt blev det, med det var bråttom. Tyvärr tog det 1 månad innan dom skickat dom så jag fick tag i ett par andra.
SÅ nu ligger dom alltså här i garaget och samlar damm. Ge mig ett bud så blir dom säkert dina.
SÅ nu ligger dom alltså här i garaget och samlar damm. Ge mig ett bud så blir dom säkert dina.
-
aasmilyy
- Registrerad

japp fredrik, jag har med pratat med honom, imorgon blir det en 60mils resa t&r till fiskpimp för att hämta min 428:a som numera är en 440! skall bli skit kul att kunna sätta ihopa den, så jag kan flytta bilen ifrån jobbet där den stått ivägen sen i maj iår!! hoppas du med snart får din tillbaka!

Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Är det någon som vet var man får tag på dom främre bladfjäderfästena? Helst nya eftersom dom kommer få ta en del stryk...
-
aasmilyy
- Registrerad

hej
vet inte men det borde ju finnas i usa hos ex ames performance eller classic industries. och kan ju inte vara så dyra att skeppa över direkt hem till dig,
hur går det med din motor? är den påbörjad ännu? eller saknas det delar till den?
jag har iallfall fått hämta hem min bottendel därifrån för några veckor sen nu, och har fått ihopa och igång bilen med.
synd bara att det är vinter nu så man inte kan köra med den bara.
Håkan
vet inte men det borde ju finnas i usa hos ex ames performance eller classic industries. och kan ju inte vara så dyra att skeppa över direkt hem till dig,
hur går det med din motor? är den påbörjad ännu? eller saknas det delar till den?
jag har iallfall fått hämta hem min bottendel därifrån för några veckor sen nu, och har fått ihopa och igång bilen med.
synd bara att det är vinter nu så man inte kan köra med den bara.
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Hochkis skickade med nya främre fästen i TVS kittet så dom har med, Classic Industries eller NPD har det garanterat!
Fick du tag på bumper brackets? jag har en uppsättning ligger i vägen på golvet.
Magnus
Fick du tag på bumper brackets? jag har en uppsättning ligger i vägen på golvet.
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-
aasmilyy
- Registrerad

hur går det med din motor? har han fått den färdig ännu eller saknas du delar till den?
och hur går det förövrigt med bilen?
Håkam
och hur går det förövrigt med bilen?
Håkam
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Motorn är inte klar än. Han hade saker som gick före, han hade fått in några cumins dieslar till va det nu va som va tvugna att gå i vinter och kostade 15.000:- om dagen när dom stod still så jag gick med på den prioriteringen
Men han lovade att motorn skulle vara klar till i Januari då vi ska slänga ner den i polaren bonneville och köra isracing
Och då kommer den vara bänkad också.
Bilen går det sådär med. Han som började byta baksärmarna verkar inte så intresserad av sitt företag.
Fick tag i han 3 veckor efter att han började arbetet. Han sågade ner dom gamla skärmarna och har satt upp dom nya temporärt med plåtskruv in i karossen (?) och kommer fortsätta nästa lördag när jag är tillbaka från sthlm. Sen kommer jag byta garage snart också så motivationen är sådär till att göra något.
Men han lovade att motorn skulle vara klar till i Januari då vi ska slänga ner den i polaren bonneville och köra isracing
Bilen går det sådär med. Han som började byta baksärmarna verkar inte så intresserad av sitt företag.
Fick tag i han 3 veckor efter att han började arbetet. Han sågade ner dom gamla skärmarna och har satt upp dom nya temporärt med plåtskruv in i karossen (?) och kommer fortsätta nästa lördag när jag är tillbaka från sthlm. Sen kommer jag byta garage snart också så motivationen är sådär till att göra något.
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Fick du tag på fästjärnen till nosen? Snubblade på mina i helgen och funderade då allvarligt på varför jag sparat på dom!
Att hänga i upp nya plåtdelar med plåtskruv är ingen galen metod, det en möjlighet att kå till passningen innan man drar i gång svetsen.
Magnus
Att hänga i upp nya plåtdelar med plåtskruv är ingen galen metod, det en möjlighet att kå till passningen innan man drar i gång svetsen.
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
-97 Z28 M6
-70 Firebird
- formula
- Registrerad

- Namn: Niklas Wikander #270
- Kontakt:
Hur går det? Fått någon motor än?Fredrick skrev:
Men han lovade att motorn skulle vara klar till i Januari då vi ska slänga ner den i polaren bonneville och köra isracing![]()
Annars känner jag till en seriös motorbyggare i Borås...
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Hehe nae ingen motor ännu. Vem är motorbyggaren? Kan han göra maskinjobb?
- formula
- Registrerad

- Kontakt:
Han hinner inte nu till sommaren ändå, han har tillräckligt. Sedan så kör han dragracing så hela sommaren går åt för det. För övrigt har han byggt en ny 4-link dragster från grunden. Så om någon är sugen så är hans gamla super comp dragster till salu...
(Han gör inga maskinjobb tex borrning etc. )
(Han gör inga maskinjobb tex borrning etc. )
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Jag va och hämtade min motor för 2 månader sedan hos Jan. Detta efter att Bosse Ridström ringt till mig angående en växellåda som jag annonserat ut om. Jag nämnde Jan och då fick jag höra en del grejer om han som inte var direkt förtroende ingivande och jag bestämde mig för att åka nästa dag och hämta motorn. Kan ju nämna att min magkänsla vart jävligt dålig länge om han och han hade flera gånger lämnat datum då motorn skulle vara färdig, det gick flera månader mellan dom datumen.
Det jag betalat för var en komplett motor som var ihopsatt med alla motorjobb gjorda.
Det jag fick (1 år försenat) var en motor som var helt i delar och där balanseringen och linehoningen var helt åt helvete. Kanterna vid ramlagerfästena var inte fasade efter att motorn var planslipad. Det diffade 30 gram på vevaxel på en sida, 18 och 16 gram på 2 anda tappar. Balanseringen av vevstakarna såg för jävlig ut och var också felaktig. linehoningen är det osäkert om det äns är gjort, det ser bara ut som man slipat lite grann.
förutom att detta har kostat mig 10.000 tals kronor så har han snott delar ifrån mig som jag lämnat in till han, så som en dyr Pioneer dämpare och stålomspunna tändkablar. Han har också låtit bli att köpa delar till mig som han lovat. Bland annat förgasare som han sa att han hade köpt men ville inte ge mig för han tyckte jag blev besvärlig och att han skulle ha mer pengar av mig.
Har mailat lite fram och tillbaka med en del på forumet här och dom är inte heller nöjda med hans jobb.
Jag har pratat med jurist angående hur jag ska gå tillväga med han och det är inte klart än, men det blir svårare när jag gett han pengar i förväg utan att få kvitto utan bara gått på vad folk har sagt om han på olika forum.
Motorn är iaf hos Bosse nu som det var tänkt från början, något som verkar störa "praktikanten" Jan då han ringde till Bosse efteråt och sa att jag va en jobbig jävel som inte hade pengar och hade betalningsanmärkningar ( vilket är en förbannad lögn ). Bosse ringde såklart direkt till mig och sa som det var. Efter att ha frågat ut Jan va fan han håller på med så har jag kommit fram till att det är något stort fel i huvudet på honom, jag har bara vart jävligt trevlig och tålmodig mot han och han blåser och saboterar för mig. Folk har blivit mördade för mindre.
Totalt komemr den här motorn ha kostat mig över 150.000:- och över 2 års tid I ONÖDAN! Det hade väl vart lugnt om man älskade att arbeta övertid varje helg som jag gjort men nu råkar jag inte göra det. Kan ju bara föreställa mig vilken sorts cratemotor man kunant få för dom pengarna.
Så till alla som funderar på att lämna sin motor på Hedströms Motor i Vetlanda, se till så att Jan inte får lägga händera på eran motor för då kommer ni förmodligen bli lurade och bestulna.
Det jag betalat för var en komplett motor som var ihopsatt med alla motorjobb gjorda.
Det jag fick (1 år försenat) var en motor som var helt i delar och där balanseringen och linehoningen var helt åt helvete. Kanterna vid ramlagerfästena var inte fasade efter att motorn var planslipad. Det diffade 30 gram på vevaxel på en sida, 18 och 16 gram på 2 anda tappar. Balanseringen av vevstakarna såg för jävlig ut och var också felaktig. linehoningen är det osäkert om det äns är gjort, det ser bara ut som man slipat lite grann.
förutom att detta har kostat mig 10.000 tals kronor så har han snott delar ifrån mig som jag lämnat in till han, så som en dyr Pioneer dämpare och stålomspunna tändkablar. Han har också låtit bli att köpa delar till mig som han lovat. Bland annat förgasare som han sa att han hade köpt men ville inte ge mig för han tyckte jag blev besvärlig och att han skulle ha mer pengar av mig.
Har mailat lite fram och tillbaka med en del på forumet här och dom är inte heller nöjda med hans jobb.
Jag har pratat med jurist angående hur jag ska gå tillväga med han och det är inte klart än, men det blir svårare när jag gett han pengar i förväg utan att få kvitto utan bara gått på vad folk har sagt om han på olika forum.
Motorn är iaf hos Bosse nu som det var tänkt från början, något som verkar störa "praktikanten" Jan då han ringde till Bosse efteråt och sa att jag va en jobbig jävel som inte hade pengar och hade betalningsanmärkningar ( vilket är en förbannad lögn ). Bosse ringde såklart direkt till mig och sa som det var. Efter att ha frågat ut Jan va fan han håller på med så har jag kommit fram till att det är något stort fel i huvudet på honom, jag har bara vart jävligt trevlig och tålmodig mot han och han blåser och saboterar för mig. Folk har blivit mördade för mindre.
Totalt komemr den här motorn ha kostat mig över 150.000:- och över 2 års tid I ONÖDAN! Det hade väl vart lugnt om man älskade att arbeta övertid varje helg som jag gjort men nu råkar jag inte göra det. Kan ju bara föreställa mig vilken sorts cratemotor man kunant få för dom pengarna.
Så till alla som funderar på att lämna sin motor på Hedströms Motor i Vetlanda, se till så att Jan inte får lägga händera på eran motor för då kommer ni förmodligen bli lurade och bestulna.
- formula
- Registrerad

- Kontakt:
Tråkigt att höra!
Som jag skrev tidigare så vet jag om en mycket duktig motorbyggare i Borås. :)
Men du har ju löst det nu...
Som jag skrev tidigare så vet jag om en mycket duktig motorbyggare i Borås. :)
Men du har ju löst det nu...
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Ja det finns mycket mer att berätta om janne, som att han försökte lura av mig 11.000:- i moms efteråt som jag redan hade betalat, moms som han erkänt framför mig och min flickvän att han inte betalat då han fraktat grejerna i bagaget på en bil som importerats.
Men hur tråkigt det här än låter så är jag faktiskt inte bitter. Man måste se framåt och bli färdig med det man åtagit sig, oavsett vad som händer.
Bosse är ledig nästa vecka och ska göra linehoningen på motorn veckan efter. Sen behövs det ju beställas en del delar som jag inte fått som jag betalat för såklart. Har pratat med Bosse om detta och vi kom fram till att det blir billigast och bäst om han beställer det. Jag bestämde också att han får sätta ihop motorn hos sig och köra den i sin bromsbänk efteråt för att kunna ställa in motorn optimalt. Han har stor förståelse för hur förbannad jag är över vad som hänt och jag kan ju säga att han har vart med om samma sak med Janne utan att säga för mycket. Men jag gissar väl på att motorn sitter i bil innan Jul iaf...
Men hur tråkigt det här än låter så är jag faktiskt inte bitter. Man måste se framåt och bli färdig med det man åtagit sig, oavsett vad som händer.
Bosse är ledig nästa vecka och ska göra linehoningen på motorn veckan efter. Sen behövs det ju beställas en del delar som jag inte fått som jag betalat för såklart. Har pratat med Bosse om detta och vi kom fram till att det blir billigast och bäst om han beställer det. Jag bestämde också att han får sätta ihop motorn hos sig och köra den i sin bromsbänk efteråt för att kunna ställa in motorn optimalt. Han har stor förståelse för hur förbannad jag är över vad som hänt och jag kan ju säga att han har vart med om samma sak med Janne utan att säga för mycket. Men jag gissar väl på att motorn sitter i bil innan Jul iaf...
-
formula400
- Registrerad

- Namn: Sven Floman #58
Tråkigt att höra... Men bra att sådant här kommer fram när det finns bevis så att han inte kan fortsätta lura folk...
- fredrick
- Registrerad

- Kontakt:
Var och lämnade headers och startmotor till Bosse idag och den blir nog färdig om några veckor när han kommit tillbaks från Florida.
Allt ser kanonbra ut, förutom kamdrivningen som av någon anledning var slack trots att den var helt ny. Blir en ny sådan.
Allt ser kanonbra ut, förutom kamdrivningen som av någon anledning var slack trots att den var helt ny. Blir en ny sådan.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
aasmilyy
- Registrerad

fränt, kul att det går framåt, ang kamkedjan, är blocket deckat? då kan de behövas anningen kortare kedja. Ska du köra utan termostathus? som det ser ut på bilderna är ju kylslangsanslutningarna framåt? denna brukar ju sitta bak å höger topp.
Håkan
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400