Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av kbm »

Nu är mc inköpt, warrior 1700cc.
Går som ett skållat ******

Och tack själv för denna tiden, det har varit trevligt.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av 2 loud »

KBM skrev:Nu är mc inköpt, warrior 1700cc.
Går som ett skållat ******

Och tack själv för denna tiden, det har varit trevligt.
jag tror du glömde ,,,,, sahlgrenska here i cooooooomeee ! :twisted: :twisted:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
hardly
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3633
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 13:27
Namn: Anders Fridlund #542
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av hardly »

Hare bra, jag kommer sakna din humor.....
Föressten behöver man inte äga en Pontiac för att vara medlem eller göra en å annan input, teknisk eller annan, här på forumet :wink:
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON
Mad_nightmare

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av Mad_nightmare »

tänkte in flika att det är jag som är nya ägaren till denna bil. och kan väl dra lite kort vad jag tänkt göra med den.
planen som ligger nu är väll att ha den rullandes några veckor till då det är uppkomande crusing i Falun nu på onsdag och sen blir det nog en sväng på classic car week i Rättvik sen blir det nog när man har tid och ork att plocka isär bilen är ju dels en del rost som ska fixas bland annat sen är det istort sett all el som ska dras om nu är det ju bara nöd lösningar som är dragna hejvillt så det lär göras så blir nog att man pillar isär hela bilen så man kan gjöra ett ordentligt grund jobb för är inte det bra så kommer inte slutresultatet att bli bra heller, så jag har att göra på denna bil så jag hoppas det kommer gå bra för mig trots min okunskap innom vissa ämnen så som det mekaniska men det värkar det finnas gott om folk här som kan så man kan nog alltid få hjälp på nått vis om det skulle behövas, har iallfall inte tummen mitt i handen så det borde gå bra.
Då är det sämmre med tiden och plats att vara på har ju avsaknaden av garage så får se om man får till nån bra lösning under vintern och sen att den står ca 15-16 mil i från där jag bor/jobbar så blir ju att man bara kan hålla på med den under helger eller som nu när man äntligen fått semester.
Men jag känner att jag inte har allt för brottom heller utan bättre att det får ta tid och man kan göra ett ordentligt jobb än att få de snabbt gjort och halvdant resulltat.
Mad_nightmare

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av Mad_nightmare »

Och kan väll avslöja så mycket som att just nu så är planen på lack att den ska bli matt svart så får andra tycka vad dom vill och även fast jag som är lackerare och skulle utan problem kunna fixa nån kickass pearl-metalic whatever lack så nej det är inte nått jag tycker är snyggt iallfall inte på en sådan bil men den ska inte vara helt matt utan siden matt + två orang-röda(metalic) stripes som går över motorhuven(skopen) och vidare bak över och istället för vanlig chrom så tänkte jag guld-chrom istället och en firebird enbelm fågel på huven som ligger övern stripen i blad guld tro det kan bli riktigt snyggt och anorlunda bil... så det kommer ju inte bli nått som ser orginal ut men sen är ju bilen i sig ett hop plock så varför göra orginal då? :grin:
Användarens profilbild
laregina
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3344
Blev medlem: ons 03 sep 2003, 14:04
Namn: Linda Persson #116
Region: Västra
Ort: Bollebygd
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av laregina »

Låter som ett kul projekt. Se till att dokumentera hela lackeringsprocessen så gör vi ett reportage om det i TACS tidningen (och glöm inte att gå med i klubben!!!) Välkommen hit! :smile:
1975 Pontiac Firebird Esprit 400 cui
Muskelbilsälskande fotograf med VM som mål
www.lareginacreation.com
Användarens profilbild
kbm
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1693
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
Namn: Johan Östlund #53
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av kbm »

Ingen Sahlgrenska för mig då jag kör rätt soft.
Men med tanke på att motorn är lite pillad på så enligt bromspapprena så är det 85hk på bakhjulet samt 150Nm, testade dra på en flygraka och jag släppte vid 130, ja Mph alltså=)
Inget skoj att åka fort med en sådan.

Men visst ibland kanske jag kikar in och säger hej, typ :bash:

Och ja denna blir det noll skruva med, enbart service och köra.



Och till den nya ägaren så har jag samlat ihop resterande saker i garaget som har med V8 eller amerikabilar att göra, du får det i slutet av sommaren. Jag hör av mig då sakerna är i Arboga.
Kul att den funkar bra för dig.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!

Inlägg av 2 loud »

KBM skrev:Ingen Sahlgrenska för mig då jag kör rätt soft.
å fassen tillhör du östra ?? :smile: hur DU kör brukar sällan vara den utlösande faktorn vid MC kollisioner .. Be carful out there
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Skriv svar