Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
Moderator: Moderators
- kbm
- Registrerad
- Inlägg: 1693
- Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
- Namn: Johan Östlund #53
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
Nu är mc inköpt, warrior 1700cc.
Går som ett skållat ******
Och tack själv för denna tiden, det har varit trevligt.
Går som ett skållat ******
Och tack själv för denna tiden, det har varit trevligt.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
85Hk 150Nm på bakhjulet.
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
jag tror du glömde ,,,,, sahlgrenska here i cooooooomeee !KBM skrev:Nu är mc inköpt, warrior 1700cc.
Går som ett skållat ******
Och tack själv för denna tiden, det har varit trevligt.
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
- hardly
- Registrerad
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: mån 08 maj 2006, 13:27
- Namn: Anders Fridlund #542
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
Hare bra, jag kommer sakna din humor.....
Föressten behöver man inte äga en Pontiac för att vara medlem eller göra en å annan input, teknisk eller annan, här på forumet
Föressten behöver man inte äga en Pontiac för att vara medlem eller göra en å annan input, teknisk eller annan, här på forumet
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON
GET IN, SHUT UP, HANG ON
Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
tänkte in flika att det är jag som är nya ägaren till denna bil. och kan väl dra lite kort vad jag tänkt göra med den.
planen som ligger nu är väll att ha den rullandes några veckor till då det är uppkomande crusing i Falun nu på onsdag och sen blir det nog en sväng på classic car week i Rättvik sen blir det nog när man har tid och ork att plocka isär bilen är ju dels en del rost som ska fixas bland annat sen är det istort sett all el som ska dras om nu är det ju bara nöd lösningar som är dragna hejvillt så det lär göras så blir nog att man pillar isär hela bilen så man kan gjöra ett ordentligt grund jobb för är inte det bra så kommer inte slutresultatet att bli bra heller, så jag har att göra på denna bil så jag hoppas det kommer gå bra för mig trots min okunskap innom vissa ämnen så som det mekaniska men det värkar det finnas gott om folk här som kan så man kan nog alltid få hjälp på nått vis om det skulle behövas, har iallfall inte tummen mitt i handen så det borde gå bra.
Då är det sämmre med tiden och plats att vara på har ju avsaknaden av garage så får se om man får till nån bra lösning under vintern och sen att den står ca 15-16 mil i från där jag bor/jobbar så blir ju att man bara kan hålla på med den under helger eller som nu när man äntligen fått semester.
Men jag känner att jag inte har allt för brottom heller utan bättre att det får ta tid och man kan göra ett ordentligt jobb än att få de snabbt gjort och halvdant resulltat.
planen som ligger nu är väll att ha den rullandes några veckor till då det är uppkomande crusing i Falun nu på onsdag och sen blir det nog en sväng på classic car week i Rättvik sen blir det nog när man har tid och ork att plocka isär bilen är ju dels en del rost som ska fixas bland annat sen är det istort sett all el som ska dras om nu är det ju bara nöd lösningar som är dragna hejvillt så det lär göras så blir nog att man pillar isär hela bilen så man kan gjöra ett ordentligt grund jobb för är inte det bra så kommer inte slutresultatet att bli bra heller, så jag har att göra på denna bil så jag hoppas det kommer gå bra för mig trots min okunskap innom vissa ämnen så som det mekaniska men det värkar det finnas gott om folk här som kan så man kan nog alltid få hjälp på nått vis om det skulle behövas, har iallfall inte tummen mitt i handen så det borde gå bra.
Då är det sämmre med tiden och plats att vara på har ju avsaknaden av garage så får se om man får till nån bra lösning under vintern och sen att den står ca 15-16 mil i från där jag bor/jobbar så blir ju att man bara kan hålla på med den under helger eller som nu när man äntligen fått semester.
Men jag känner att jag inte har allt för brottom heller utan bättre att det får ta tid och man kan göra ett ordentligt jobb än att få de snabbt gjort och halvdant resulltat.
Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
Och kan väll avslöja så mycket som att just nu så är planen på lack att den ska bli matt svart så får andra tycka vad dom vill och även fast jag som är lackerare och skulle utan problem kunna fixa nån kickass pearl-metalic whatever lack så nej det är inte nått jag tycker är snyggt iallfall inte på en sådan bil men den ska inte vara helt matt utan siden matt + två orang-röda(metalic) stripes som går över motorhuven(skopen) och vidare bak över och istället för vanlig chrom så tänkte jag guld-chrom istället och en firebird enbelm fågel på huven som ligger övern stripen i blad guld tro det kan bli riktigt snyggt och anorlunda bil... så det kommer ju inte bli nått som ser orginal ut men sen är ju bilen i sig ett hop plock så varför göra orginal då?
- laregina
- Registrerad
- Inlägg: 3344
- Blev medlem: ons 03 sep 2003, 14:04
- Namn: Linda Persson #116
- Region: Västra
- Ort: Bollebygd
- Kontakt:
Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
Låter som ett kul projekt. Se till att dokumentera hela lackeringsprocessen så gör vi ett reportage om det i TACS tidningen (och glöm inte att gå med i klubben!!!) Välkommen hit!
1975 Pontiac Firebird Esprit 400 cui
Muskelbilsälskande fotograf med VM som mål
www.lareginacreation.com
Muskelbilsälskande fotograf med VM som mål
www.lareginacreation.com
- kbm
- Registrerad
- Inlägg: 1693
- Blev medlem: tor 16 dec 2004, 22:10
- Namn: Johan Östlund #53
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
Ingen Sahlgrenska för mig då jag kör rätt soft.
Men med tanke på att motorn är lite pillad på så enligt bromspapprena så är det 85hk på bakhjulet samt 150Nm, testade dra på en flygraka och jag släppte vid 130, ja Mph alltså=)
Inget skoj att åka fort med en sådan.
Men visst ibland kanske jag kikar in och säger hej, typ
Och ja denna blir det noll skruva med, enbart service och köra.
Och till den nya ägaren så har jag samlat ihop resterande saker i garaget som har med V8 eller amerikabilar att göra, du får det i slutet av sommaren. Jag hör av mig då sakerna är i Arboga.
Kul att den funkar bra för dig.
Men med tanke på att motorn är lite pillad på så enligt bromspapprena så är det 85hk på bakhjulet samt 150Nm, testade dra på en flygraka och jag släppte vid 130, ja Mph alltså=)
Inget skoj att åka fort med en sådan.
Men visst ibland kanske jag kikar in och säger hej, typ
Och ja denna blir det noll skruva med, enbart service och köra.
Och till den nya ägaren så har jag samlat ihop resterande saker i garaget som har med V8 eller amerikabilar att göra, du får det i slutet av sommaren. Jag hör av mig då sakerna är i Arboga.
Kul att den funkar bra för dig.
Yamaha XV1700 Warrior
85Hk 150Nm på bakhjulet.
85Hk 150Nm på bakhjulet.
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
Re: Pontiac Firebird Formula 1974 MOSSGRÖN!
å fassen tillhör du östra ?? hur DU kör brukar sällan vara den utlösande faktorn vid MC kollisioner .. Be carful out thereKBM skrev:Ingen Sahlgrenska för mig då jag kör rätt soft.
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )