Ja, Jag haft en heldel å göra, städat mor å fars garage (3 släpvagnar till tippen) och även flyttat lite tillfälligt, jobbigt när man är arbetslös.
Men jag har donat med bilen iaf, Har ju fått iordning på mina elhissar och centrallås, så då var det bara in med högtalarna i dörrarna!
å det gjorde jag med glädje.

Jag lyckades få alla 4a skruvar att fästa i plåten direkt, men mycket hål i dörren, så för att undvika akustisk kortslutning (svänger sig med orden lite här på bakfyllan) så blev det å modellerar med Dynamat runt hela högtalarna,,
Försökte så gott som de bara gick på resterande av alla småhål och saker som kunna vibrera illa. Tog lite mer på andra dörren än vad som blev på denna bild, men ni förstår ungefär, Hela yttre dörrplåten med underredsmassa + Dynamat, samt alla småhål som ni ser här på bilden på båda sidorna av den inre plåten, för ett otränat öra som mig så tyckte jag det blev bra iaf. eller vad hade man kunna gjort bättre, ska man ställa sig och svetsa igen alla dom stora hålen så gott man bara kan också eller ? :S
Dörren väger sina extra kilon redan nu,, ett rejält TJONG när man stänger dörren.. inget som skallrar iaf =)
Sen på med den unika dörrsidan och ommålade handtag, blev smäck tycker jag då! sen för att förtydliga, gallret sitter bara limmat/skruvat på dörrsidan, annars hade det inte gått att få till bra med högtalaren.
tänkte på det, om dom snor bilen, å jag ska försöka ge nått unikt signalement på den, så kommer det vara en hel drös med saker alltså

Killercool
Köpte även nya yttre skraplister till båda dörrarna, då det nu sitter elhissar, centrallås och dyra högtalare där inne, så kändes det som att de va värt, då den förra släppte säkert in lite vatten
Gammal vs Nya
Hela nya
Sen tog ja bort original belysningen som sitter ovanför både AC´n (Inge ACC, Åke

) och dimmer-spaken, för att sedan löda dit dubbla röda lysdioder, med inbyggt motstånd så dom kopplas direkt på 12V..
Lysdioderna

Hållaren deras
Sen, det enda som gjorde att jag kunde få in högtalarn OCH ha hissar överhuvudtaget, var för att ja fick tag på dessa eftergjorda elhissar då motorn är vriden 90Grader så den inte tar i på högtalaren. Å skulle ja gått på hiss-modell som det var från början, så tog ju veven emot gallret, så,, Tack gode gud för dessa.
Jävligt skabbig kvalitet på bilderna nu, kört med min Nexus One mobil, hittade inte kameran i flytten, men hädanefter ska ja försöka ta bilderna med den istället.
Kan inte riktigt sätta in ena dörrsidan, saknar sånnadär enbetna vita skruv-on-clips som ska sitta typ överallt! ska kolla med Yankeeparts om dom har nå hemma.
Ska köpa mig ett par cd-skivor också, så man kan bränna ut lite fin FLAC/290kbs mp3´s till bilen också..
Sommaren börjar komma allt närmare, måste in med bilen till verkstaden för å fixa MAP/MAF sensorn som fallerar också.. sen besiktiga!
haha fick ett brev om att svensk bilprovning kan bli privatiserat.. eller ja, att privatpersoner kan starta egna sådana företag.. både bra å dåligt, men kan nog bli spännande å se vad som händer :)