Moderator: Moderators

Anders > 1G skrev:Ser ju nästan ut som min installation.
Tänker du behålla fördelaren, eller plockar du bort den?
Här är mitt insug som jag byggde ihop för ett antal år sedan. Dock körde jag inte med MS då, men eftersom nuvarande sprut är trasigt funderar jag på att köra VEMS eller MS på nästa konfiguration.
Här är mitt från min projekttråd;

Det låter vettigt. Börja smått och bygg ut allt eftersom.motorhead skrev:Jo jag sparar nog fördelare. tycker det verkar svårt med edis och dylikt. jag tänkte börja med att bara styra bränsle och då använda min vanliga hei fördelare, men jag har även byggt om en orginal brytarspets fördelare till magnet givare av msd typ. så det finns ett helt tänd system från en cheva van som enkelt ska gå att koppla in till MS2 men jag vill ta det lite lungt i början och lära mig att mappa först.
Ja, den blev riktigt trevlig efter trimningen. Dock går jag i drömmarna om att bygga nytt insug (separata spjäll), men det får bli först efter att bilen är i fungerande skick, reggad osv.motorhead skrev:Jag har nog allt kollat en del på dina grejjor, jag ville till och med köpa det av dig men jag fick tyvärr ta saken i egna händer. Din motor Anders, är helt tokigt cool. jag vill ha sådana Kauffman toppar som du har, Kostar?

Formula400 skrev:Nice nice!
Träbiten du har på insuget är den en mall eller skall du använda den där?
EDIS är inte så svårt har gjort det på min motor eller snarare min gamla motor dock blev det aldrig att jag gjorde ett sprut på den också. Nu ligger den bara och samlar damm dock hehe. (LS1 motor med original insprut inför sommaren)

Ok ok blev lite fundersam när jag såg trät och tänkte fråga.motorhead skrev:Formula400 skrev:Nice nice!
Träbiten du har på insuget är den en mall eller skall du använda den där?
EDIS är inte så svårt har gjort det på min motor eller snarare min gamla motor dock blev det aldrig att jag gjorde ett sprut på den också. Nu ligger den bara och samlar damm dock hehe. (LS1 motor med original insprut inför sommaren)
Plywood biten var menad som mall, men den ska gå att använda också. kommer nog att använda den till jag skaffar ett större spjäll som passar utan mellanbit.
jag hoppas att din ls1 är menad för en bil som ska ha cheva prylar.
Formula400 skrev:
He he he he Motorn kommer ur en Firebird WS6 från 2001 så jag ser det som att hålla sig till familjen...![]()