Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
firebird71 skrev:"Ny" skärm införskaffad.
Han hade 1 på c&f-skroten så det fick bli den. Den har inget galler i sidan men det gör ingenting har jag kommit fram till.
Den har 1 liten buckla i nederkant men det är ju bra mycket bättre än den gamla.
Skärmen gick lös på 1,8 lakan. Rån eller fynd?
vet inte men det kändes som rena rånet med 4500 för 2 rostfria T/A - skärmar för 4500 för mig
Trans Am- 73 252 kw 335 :S hk Sv-såld
Trans Am - 77 220 hk Sv-såld
Grand Prix - 69 201 kw 274 hk Sv-såld
Camaro Z28 -92 Targa 249 hk nyköpt billig gds-bil
V70 TDI - 99 180 häst dieselknack = bruksis
S70 97:a 170 hk Slit/släng
1428 hk i allt.
Då tycker jag att du ska omdefininera ordet "rån". Att hitta rostfria originalskärmar överhuvudtaget är en bedrift, och alla delar till de här bilarna kostar. Och värre kommer det att bli.
Du kan hitta folk på eBay som betalar 150 dollar för ett par plastskruvar av rätt årsmodell...
Phatty skrev:Då tycker jag att du ska omdefininera ordet "rån". Att hitta rostfria originalskärmar överhuvudtaget är en bedrift, och alla delar till de här bilarna kostar. Och värre kommer det att bli.
Du kan hitta folk på eBay som betalar 150 dollar för ett par plastskruvar av rätt årsmodell...
Ok då är jag nöjd med priset
Men...
Den lilla bucklan är större än jag trodde tyvärr.
Ska nog blästra den här ren också . . .
Är på G igen. Har köpt hus med garage som blev fuktskadat, blivit pappa, blivit av med jobbet, fått nytt jobb 2 timmar bort och en massa annat men den 9:e juni är det bilprovningen för hela slanten. Det var typ 2006 förra gången jag var där. Det går nog bra. Ska sätta i bakrutan och installera spolarvätskeburk och sätta dit torkarbladen också sen är det nog besikningsbart.
Just det. Efter att jag bytt motorhuv finns det inget scoop att lyfta i och jag har ingen fjäder som poppar upp den åt mig hellar. Därför har jag inte satt dit grillen än. Ja det är en del såna prytlar att dona med.
På tal om spolarvätska. Är det något SPB kräver? jag funderar på att ta bort min burk eftersom jag inte har några munstycken på min formula huv.
Eller om jag bygger om oroginalhuven med scoop. Beror på kravet...
They must find it difficult...
Those who have taken authority as the truth, rather then the truth as the authority
Fredrick skrev:På tal om spolarvätska. Är det något SPB kräver? jag funderar på att ta bort min burk eftersom jag inte har några munstycken på min formula huv.
Eller om jag bygger om oroginalhuven med scoop. Beror på kravet...
SBP kräver att man har ett fungerande spolarsystem, så de gnäller om det inte finns spolarvätska så de kan testa
Gäller det verkligen på alla bilar? Har ju sett massvis med bilar som inte har något spolarsystem på träffar.
man kanske kan säga att den tyvärr är slut Eller så tar man bort knappen till spolarvätskan.
They must find it difficult...
Those who have taken authority as the truth, rather then the truth as the authority
Jag ska sätta i spolarvätskegrejerna ändå för jag vill kunna spola rutan om den blir smutsig. Jag har snott burken från farsans gamla saab 9000(skrotad)
. Passar rätt bra på högra innerskärmen faktiskt. (sorry orginalförespråkare men det är redan försent för längesen ändå. Många ägare/mycket hemmapul genom tiderna )
Det finns även en liten chans att bilen går igenom på första försöket så en sån grej ska ju inte få "spola" resultatet.
firebird71 skrev:Det ska i. Har inte velat gjort det än bara för de är så fula...
Måla dem svarta kanske?
Personligen tycker jag bilen ser stenhård ut med lite krom. Svarta handtag blev kanon!
Ja visst blev det! Tackar tackar! Men lyktsargarna vill jag ha kromade också. Det blir nog ett lite ihåligt utseende ungefär som nu med svarta. De är lite bubbliga och spruckna de jag har men jag får väl putsa upp de bäst det går.