-The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Moderator: Moderators
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Nu är avgassystemet färdig det var inte lätt att få det att passa men nu är det på plats, lite justeringar bara och några fästen hehe
Senast redigerad av balooo den tis 15 apr 2008, 21:50, redigerad totalt 1 gånger.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Hittade en skön snubbe i Västerås som hade en massa grejor som jag köpte (inkl vingen) det blev nästan en komplett bil
Senast redigerad av balooo den lör 19 apr 2008, 16:36, redigerad totalt 2 gång.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
Måste säga att jag är jäkligt imponerad över ditt avgassystem, det ser riktigt proffsigt ut! Inte helt enkelt att göra en så snygg lösning med long tubes utan att ta för mycket av markfrigången. Vid en närmare titt ser det ut att bli riktigt lågt under ljuddämparna, hur ser det ut på backen?
Hur verkar kvalitén på dina headers?
Hedmans har väl ett ganska gott anseénde, det extremt låga priset gör mig dock lite fundersam. Bang 4 the bucks?
Hur verkar kvalitén på dina headers?
Hedmans har väl ett ganska gott anseénde, det extremt låga priset gör mig dock lite fundersam. Bang 4 the bucks?
Senast redigerad av adde den mån 21 apr 2008, 23:19, redigerad totalt 1 gånger.
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Tack! Har ca 100 mm frigång med 70 profils däck, men tänker ha lite lägre får se hur det blir då Headerna verkar bra, får se hur de blir senareadde skrev:Måste säga att jag är jäkligt imponerad över ditt avgassystem, det ser riktigt proffsigt ut! Inte helt enkelt att göra en så snygg lösning med long tubes utan att ta för mycket av markfrigången. Vid en närmare titt ser det ut att bli riktigt lågt under ljuddämparna, hur ser det ut på backen?
Hur verkar kvalitén på dina headers?
Hedmans har väl ett ganska gott anseénde, det extremt låga priset gör mig dock lite fundersam. Bang 4 the bucks?
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Har bara testat bilen med headers innan (hela kvarteret vaknade hehe)2 loud skrev:det som gör mig mest nyfiken är om du testat med och utan den där "crossower"pipen och isånnfall vilken skillnad du märke (om du märkte nån ? )
Har lyssnat på de stora pojkarna att det skall vara bättre med "crossower", de säger att det skall tryck utjämna flödet. Vet inte om det gör någon skillnad men ser ju tufft ut plus att systemet blir stabilare.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Nu har det gått väldigt lång tid sen jag uppdatera mitt projekt här, men det har pågått ändå.
Jag lägger upp lite nya bilder på vad som har hänt under året.
Jag var en runda på Bjuvsburnouten i höstas och visade upp pärlan.
Sen har jag fått breddat originalfälgarna till 10"(3 tum inåt)
men fick använda 30mm spacers för att det skulle få plats
fick monterat på 245/55-15 fram och 295/50-15 bak
det ser ganska fett ut nu hehe
Tog även en tur till Elmia och hitta nya stolar till pärlan, nu skall bara baksätet fixas till.
Det var ett litet smakprov på vad som har hänt, kommer att lägga upp fler bilder när jag har kameran med mig nästa gång jag är ute och fräser.
Jag lägger upp lite nya bilder på vad som har hänt under året.
Jag var en runda på Bjuvsburnouten i höstas och visade upp pärlan.
Sen har jag fått breddat originalfälgarna till 10"(3 tum inåt)
men fick använda 30mm spacers för att det skulle få plats
fick monterat på 245/55-15 fram och 295/50-15 bak
det ser ganska fett ut nu hehe
Tog även en tur till Elmia och hitta nya stolar till pärlan, nu skall bara baksätet fixas till.
Det var ett litet smakprov på vad som har hänt, kommer att lägga upp fler bilder när jag har kameran med mig nästa gång jag är ute och fräser.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Ser verkligen bra ut!
En fråga; jag har fått tag i ett par likadana Hi-Tech fälgar (original-smala...) som dock är i renoveringsbehov - du har fått till exakt det utseendet på dina som jag är på jakt efter; blank aluminium och med svart färg i "gälarna".
Jag är inne på glasblästring, svartlackering av "gälarna" och därefter klarlack i ett par lager med "riktig" billack.
Skulle detta kunna funka? Eller hur har du behandlat dina fälgar?
En fråga; jag har fått tag i ett par likadana Hi-Tech fälgar (original-smala...) som dock är i renoveringsbehov - du har fått till exakt det utseendet på dina som jag är på jakt efter; blank aluminium och med svart färg i "gälarna".
Jag är inne på glasblästring, svartlackering av "gälarna" och därefter klarlack i ett par lager med "riktig" billack.
Skulle detta kunna funka? Eller hur har du behandlat dina fälgar?
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Jag sandblästrade mina sen polera jag de med samma trissor som man använder för att polera koppar.
Jag har inte lagt på någon klarlack (tycker det är lättare om man vill få upp glansen igen) färgen i "gälarna" är vanlig billack, det var mycket pill med att maskera men vad gör man inte för att det skall bli bra.
Fälgfixarna på Ättekulla har breddat dem, de gör ett kanon jobb (de pulverlackera oxå om du vill ha det)
Såg att du bor i HBG så det är ju nära och bra.
Jag har inte lagt på någon klarlack (tycker det är lättare om man vill få upp glansen igen) färgen i "gälarna" är vanlig billack, det var mycket pill med att maskera men vad gör man inte för att det skall bli bra.
Fälgfixarna på Ättekulla har breddat dem, de gör ett kanon jobb (de pulverlackera oxå om du vill ha det)
Såg att du bor i HBG så det är ju nära och bra.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Aha, du skippade klarlacken? Jag är med på att det är lättare att polera upp dem igen då, men du har inte upplevt att fälgarna oxiderar och blir matta i ytan snabbare då?
Visserligen kör man ju inte i regn och saltslask och så, så det kanske fungerar bra ändå, utan klarlack? Vad är dina erfarenheter?
Tack för tipset om Fälgfixarna; kollade deras hemsida och de verkar ju helt klart kunniga. Nära och bra också!
Visserligen kör man ju inte i regn och saltslask och så, så det kanske fungerar bra ändå, utan klarlack? Vad är dina erfarenheter?
Tack för tipset om Fälgfixarna; kollade deras hemsida och de verkar ju helt klart kunniga. Nära och bra också!
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Ett lite OT inlägg, men det här med å "klarlacka" aluminium för att förhindra oxidation låter bara konstigt... Så fort rent aluminium kommer i kontakt med syre så oxiderar det direkt, på någon sekund.. Det är också det skiktet som gör att det inte oxiderar vidare och därmed är det "rostfritt".. (sen kan fenomen som punktfrätning uppstå, men det är en annan femma)
Enda sättet vore ju att klarlacka i en syrefri miljö, vilket knappast lär vara vanligt och vad skulle det vara för lack?
Möjligen att någon legering inte skulle oxidera.. men det låter också väldigt märkligt...
En polering jämnar väll ut ojämnheter och därför uppstår en sådan glans, och det är detta man skyddar med en klarlack? Att "skit" fastnar inte lika lätt?
Sista meningen spekulerar jag i.. Kalla det en "teori" som söker bekräftelse
EDIT; En annan anledning kan jag tänka mig är att undvika "punktfrätning"
EDIT 2;
Enda sättet vore ju att klarlacka i en syrefri miljö, vilket knappast lär vara vanligt och vad skulle det vara för lack?
Möjligen att någon legering inte skulle oxidera.. men det låter också väldigt märkligt...
En polering jämnar väll ut ojämnheter och därför uppstår en sådan glans, och det är detta man skyddar med en klarlack? Att "skit" fastnar inte lika lätt?
Sista meningen spekulerar jag i.. Kalla det en "teori" som söker bekräftelse
EDIT; En annan anledning kan jag tänka mig är att undvika "punktfrätning"
EDIT 2;
Källa; Burström, Byggnadsmaterial (bibel för en byggnadsingenjör)Aluminium har mycket god härdighet mot korrosion. Detta beror på att det spontant bildas ett tunt (ca 0,01 micrometer) skyddnade oxidskickt på metallytan. I allmänhet är beständigheten bättre ju lägre mängden legeringsämnen är.
i ren atmosfär sker därför ingen påtaglig korrosion utan endast en nedmattning av ytan. I stads- och industriatmosfär, eller i kontakt med havsvatten, sker en påtaglig korrosion. Detta sker ibland i form av gropfrätning ("pitting"), som gör ytan småknottrig. Vidare i korroderar det i alkalisk miljö samt galvaniskt mot andra metaller, koppar, kålstål men normalt inte mot zink och rostfritt stål.
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Ja sedär, då har man lärt sig något nytt idag igen!
Då får det bli enligt receptet blästring, svartlackering av gälar och därefter bara polering av den "yttre" aluminiumytan. Skippar klarlacken & lägger på ett lager hårdvax istället.
Förresten, azguz, den där bibeln du citerade; vad i hela världen är "kålstål"...?
Då får det bli enligt receptet blästring, svartlackering av gälar och därefter bara polering av den "yttre" aluminiumytan. Skippar klarlacken & lägger på ett lager hårdvax istället.
Förresten, azguz, den där bibeln du citerade; vad i hela världen är "kålstål"...?
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Snackade med Christer på Fälgfixarna idag om dina fälgar det finns pulverklarlack som håller fälgen snygg och glansig, han nämnde något om att man måste lägga två lager för att det skall hålla.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Stål är ju en gemensam benämning av Järn legerat med något/några legeringsämne som kol, koppar, magnesium osv.. "Kålstål" var en felskrivning av mig då det skall vara "kolstål" :p Och det är vanligt gammalt hederligt stålNorthernV8ilk skrev:Förresten, azguz, den där bibeln du citerade; vad i hela världen är "kålstål"...?
Det finns säkert många anledningar till varför att klarlacka eftersom det görs, men det jag mena var att det troligen inte är för att förhindra oxidation av aluminiumet :p
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Jepp! Jag gillar inte klarlack, något måste man ju få putsa på
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Precis, våra vagnar drunkar ju inte direkt under kromlister och dylikt så ibland saknar man ju något blankt att putsa på....ehhh, NOT!
Påbörjade renoveringen av fälgarna i helgen - har ändrat mig igen(!) så nu lutar det åt att jag kommer att göra allt jobbet själv; det tar lite tid men är faktiskt riktigt kul! Det har ju vart hyfsat väder i helgen också så man kan ju passa på att anlägga en fin solbränna (=kräftröd...) under tiden man står och slipar & polerar!
Efter lite experimenterande hittade jag en arbetsgång som verkar fungera: flödig pensling av thinner samtidigt som man försiktigt stålborstar för att få bort de två lagerna lack på fälgen (ytterst ligger någon aluminiumfärg som sitter väldigt dåligt, under denna ligger någon grå primer som sitter som berget...), därefter försiktig maskinslipning/polering med borrmaskin & stålborsttrissa, sedan noggrann avtvättning med T-röd.
Avslutning med handpolering meddelst tygtrasa och Autosol, samt noggrann rentorkning/putsning.
Resultatet på den fälg jag provat på blir en riktigt fin och blank aluminiumyta, inte spegelblank utan mer "levande" men inte lika "grov" som obehandlad aluminium. Jag tror att tillsammans med blanksvart hammarlack i gälarna kan det bli riktigt snyggt!
Förresten, kommer ju att behöva nya hjulmuttrar också (svarta) - vad är det för dimensioner på de som sitter original? Jag får det till M12 x 1.5 och med vanlig "rak" kona (inte rundad/kulformig), stämmer detta?
Påbörjade renoveringen av fälgarna i helgen - har ändrat mig igen(!) så nu lutar det åt att jag kommer att göra allt jobbet själv; det tar lite tid men är faktiskt riktigt kul! Det har ju vart hyfsat väder i helgen också så man kan ju passa på att anlägga en fin solbränna (=kräftröd...) under tiden man står och slipar & polerar!
Efter lite experimenterande hittade jag en arbetsgång som verkar fungera: flödig pensling av thinner samtidigt som man försiktigt stålborstar för att få bort de två lagerna lack på fälgen (ytterst ligger någon aluminiumfärg som sitter väldigt dåligt, under denna ligger någon grå primer som sitter som berget...), därefter försiktig maskinslipning/polering med borrmaskin & stålborsttrissa, sedan noggrann avtvättning med T-röd.
Avslutning med handpolering meddelst tygtrasa och Autosol, samt noggrann rentorkning/putsning.
Resultatet på den fälg jag provat på blir en riktigt fin och blank aluminiumyta, inte spegelblank utan mer "levande" men inte lika "grov" som obehandlad aluminium. Jag tror att tillsammans med blanksvart hammarlack i gälarna kan det bli riktigt snyggt!
Förresten, kommer ju att behöva nya hjulmuttrar också (svarta) - vad är det för dimensioner på de som sitter original? Jag får det till M12 x 1.5 och med vanlig "rak" kona (inte rundad/kulformig), stämmer detta?
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Jepp det stämmer, du vet att Mekonomen på Landskronavägen är återförsäljare för Hansen Racing, så de har allt du behöverNorthernV8ilk skrev:
Förresten, kommer ju att behöva nya hjulmuttrar också (svarta) - vad är det för dimensioner på de som sitter original? Jag får det till M12 x 1.5 och med vanlig "rak" kona (inte rundad/kulformig), stämmer detta?
Det hade varit trevligt om vi hade träffats någon gång, har du någon bild på din bil så är det lättare att känna igen dig när vi krusar runt i NV skåne
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Var ute och tog en runda i det fina vädret i helgen och tog några nya bilder
Nästa projekt är att få dit solfilm på bakrutan (redigerat i Photoshop nu bara)
Nästa projekt är att få dit solfilm på bakrutan (redigerat i Photoshop nu bara)
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Nu saknar jag bara några små grejor:
Solskydd
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=26&t=21871
"Plastbiten" till höger dörr
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=26&t=21870
Hoppas att någon kan hjälpa mig att hitta det
Solskydd
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=26&t=21871
"Plastbiten" till höger dörr
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=26&t=21870
Hoppas att någon kan hjälpa mig att hitta det
Senast redigerad av balooo den mån 01 jun 2009, 20:22, redigerad totalt 1 gånger.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- runn
- Registrerad
- Inlägg: 8060
- Blev medlem: sön 16 sep 2001, 02:00
- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Ort: Sommen
- Kontakt:
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Bilen är kanonsnygg
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
TackRunn skrev:Bilen är kanonsnygg
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem
- Inlägg: 2726
- Blev medlem: tor 12 aug 2004, 09:56
- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
- Ort: Örkelljunga
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Hehe, absolut - finns lite bilder härBalooo skrev:Jepp det stämmer, du vet att Mekonomen på Landskronavägen är återförsäljare för Hansen Racing, så de har allt du behöver
Det hade varit trevligt om vi hade träffats någon gång, har du någon bild på din bil så är det lättare att känna igen dig när vi krusar runt i NV skåne
För egen del blir det nog mest "spontancruisar" i sommar, men skulle vi inte synas innan så får vi väl i alla fall definitivt tillsammans visa jappsegänget i stan var skåpet skall stå på lördagscruisen innan Vallåkra i augusti!
Efter avslutad körning kan jag erbjuda tillgång till garageplats (inomhus) i stan, samt diverse kylda, maltbaserade, alkoholhaltiga rusdrycker!
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Snygg bil du har, skall bli kul att ses.NorthernV8ilk skrev:Balooo skrev: Efter avslutad körning kan jag erbjuda tillgång till garageplats (inomhus) i stan, samt diverse kylda, maltbaserade, alkoholhaltiga rusdrycker!
Det kan man ju inte tacka nej till
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Jag lekte lite med min hastighetsmätare
Ge mig gärna lite kommentarer vad ni tycker
Ge mig gärna lite kommentarer vad ni tycker
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Nu har fågeln oxå kommit på plats.
Skylthuset i Helsingborg fixa det, är hel nöjd.
Så finns det fler som är intresserade så finns allt färdigt där för 1000.- monterat och klart
Skylthuset i Helsingborg fixa det, är hel nöjd.
Så finns det fler som är intresserade så finns allt färdigt där för 1000.- monterat och klart
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av balooo den tis 16 jun 2009, 19:48, redigerad totalt 1 gånger.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Nu har hastighetsmätaren kommit på plats.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
- jägaren
- Medlem
- Inlägg: 116
- Blev medlem: lör 09 aug 2008, 15:17
- Namn: Johnny Lysell #94
- Ort: Slättåkra, Halmstad
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Kanon snyggtBalooo skrev: Ge mig gärna lite kommentarer vad ni tycker
Har du beställt eller gjort själv?
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=18&t=20581
Trans Am 84 (350 & TH700R4)
Trans Am 84 (350 & TH700R4)
- jägaren
- Medlem
- Inlägg: 116
- Blev medlem: lör 09 aug 2008, 15:17
- Namn: Johnny Lysell #94
- Ort: Slättåkra, Halmstad
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Jag fick mitt svar här http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=5&t=21523
Har du filerna till försäljning eller änu bättre, lägg ut dem på forumet
Har du filerna till försäljning eller änu bättre, lägg ut dem på forumet
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=18&t=20581
Trans Am 84 (350 & TH700R4)
Trans Am 84 (350 & TH700R4)
- balooo
- Vice ordförande & Guldmedlem
- Inlägg: 3242
- Blev medlem: tor 12 jan 2006, 15:28
- Namn: Patrik Hedström #1
- Region: Södra
- Ort: Höganäs
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
Så fort jag får åtkomst till medlemshörnan kommer de att ligga där
Trans AM -86 357 TBI - The Yellow Car
-
- Registrerad
- Inlägg: 181
- Blev medlem: tis 26 maj 2009, 20:18
- Namn: Kenneth Eriksson #585
- Ort: Åsarp (falköping)
Re: -The Yellow Car- Pontiac Trans Am -86
snyyyyygt !! gillar stuket helt klart ! ... och som jag säger även inom min andra hobby ! beundrar alla som orkar hålla på att bygga och trixa för att få stil på grejjorna ..
själv våndas jag över att byta olja å filter i motorn ! ...
själv våndas jag över att byta olja å filter i motorn ! ...
många har ingen egen åsikt ! bara motsatsen till andras
åker trans am 86 och volvo 145, 73
flyger modell plan upp till 2 meter med massa nitro å metanol ....
john deere meck på arbetstid
åker trans am 86 och volvo 145, 73
flyger modell plan upp till 2 meter med massa nitro å metanol ....
john deere meck på arbetstid