Trans Am -02 projekt "fixa till" *SÅLD*
Moderator: Moderators
Re: Trans Am -02 projekt "fixa till"
jag ska inte till sandviken, han kommer hit. däremot så funderade jag på att kika förbi er på söndag om ni är hemma (när vi kommer hem från enköping)
- dp
- Registrerad

- Namn: Daniel Persson #239
Vore kul, hör av dig när du vet ungefär vilken tid det isåfall blir...dempans skrev:jag ska inte till sandviken, han kommer hit. däremot så funderade jag på att kika förbi er på söndag om ni är hemma (när vi kommer hem från enköping)
Pontiac Trans Am LT1 - 94
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem

- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
Lite OT kanske, men ligger det inte lite grann i eget intresse med detta (brandsläckare etc)?DP skrev:[
Jag har också kollat mina försäkringar och insåg att det är ganska billigt att åka T/A. Har jag bilen påställd 6mån och garageförsäkr. resten av året (6mån) så kostar det 2.800kr på länsförsäkr. för en helförsäkring. Det är riktigt rimligt med tanke på att man slipper allt "trassel" som en specialförsäkring kan innebära i form av t.e.x huvudbrytare, brandsläckare, max 500mil, rattlås o.s.v.
Jag menar, visserligen är det ju en eldfågel...men det vore ju inte helt kul om den rent faktiskt skulle brinna upp...?
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
sant faktiskt, man kanske skulle skaffa sig en 2kilos och ha i bagaget. lite annan OT, idag har jag avverkat ca 3mil med bettan, guuuud va skoj de va!
- northernv8ilk
- Ledamot & Guldmedlem

- Namn: Ingemar Caisander #617
- Region: Södra
Hehe, känner igen det där - ställde själv på V8:an förra helgen och jag kan ju säga att trots lätt knirrande dämpare, gnisslande bromsar och något ojämn gång, är första premiärturen svårslagen!
Det är en sådan j-----------a skön känsla att höra mullret igen och känna (det inte alltför varma..) vindbruset och veta att hela sommaren ligger orörd framför en.....ungefär som när bartendern räcker över en Guiness och säger "this one's on the house"...!

Det är en sådan j-----------a skön känsla att höra mullret igen och känna (det inte alltför varma..) vindbruset och veta att hela sommaren ligger orörd framför en.....ungefär som när bartendern räcker över en Guiness och säger "this one's on the house"...!
Nattsvart Pontiac Firebird Trans Am 1982
- dp
- Registrerad

Jo, självklart är det bra med brandsläckare (har redan) och även rattlås (som också sitter i min redan) men det jag menade är att jag väljer en "vanlig" försäkring för att det passar bättre mitt sätt att använda bilen.NorthernV8ilk skrev:Lite OT kanske, men ligger det inte lite grann i eget intresse med detta (brandsläckare etc)?DP skrev:[
Jag har också kollat mina försäkringar och insåg att det är ganska billigt att åka T/A. Har jag bilen påställd 6mån och garageförsäkr. resten av året (6mån) så kostar det 2.800kr på länsförsäkr. för en helförsäkring. Det är riktigt rimligt med tanke på att man slipper allt "trassel" som en specialförsäkring kan innebära i form av t.e.x huvudbrytare, brandsläckare, max 500mil, rattlås o.s.v.
Jag menar, visserligen är det ju en eldfågel...men det vore ju inte helt kul om den rent faktiskt skulle brinna upp...?
En helförsäkring innebär inte att man automatiskt bryr sig mindre om sin bil även om en del har den åsikten.
Dempans, har du kvar de stripes som du monterade förra året ?
yes box, de är kvarDP skrev: Dempans, har du kvar de stripes som du monterade förra året ?
Var å fotade bilen med en kille från sandviken idag, han var riktigt duktig må jag säga! lägger upp 1 här, finns fler på garaget att beskåda för den som vill.

Med risk för att låta oerhört korkad, är det svårt att ändra utväxlingen ?
-
2 loud
- Registrerad

- Namn: Åke Georgsson #230
- Kontakt:
JA det är defentivt ingenting man kan rekommendera en oerfaren att göra ,, det största problemet är att man blandar krafter av måttet "taisådjälvlamycketdubaraorkarochsenlitetill" med 10 dels mm s toleranser
att byta diff och behålla GAMLA utväxlingen är "hyffsat" enkelt då sitter ju grejorna "nästan" rätt direkt ,, det är det lilla drevet som ansluter mor kardanen som är det största problemet att få till ,, och slutligen MÅSTE allt ligga rätt annars komemr du köra ner din nya utväxling ganska omgående ,, men naturligtvis GÅR det att göra men om man skulle sätta det i en "meck handbok" skulle jag defentivt sätta svårighetsgraden 5 skiftnycklar an 5 möjliga
att byta diff och behålla GAMLA utväxlingen är "hyffsat" enkelt då sitter ju grejorna "nästan" rätt direkt ,, det är det lilla drevet som ansluter mor kardanen som är det största problemet att få till ,, och slutligen MÅSTE allt ligga rätt annars komemr du köra ner din nya utväxling ganska omgående ,, men naturligtvis GÅR det att göra men om man skulle sätta det i en "meck handbok" skulle jag defentivt sätta svårighetsgraden 5 skiftnycklar an 5 möjliga
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Var och hälsade på akuten igår med pajjad fot, det GÖR ONT att spela tennis. men i alla fall så har jag för tillfället bara en fungerande fot så pontiacen fick agera bruksbil, dock så började "check gauges" helt plötsligt att lysa påvägen hem från jobbet, måste jag scanna för att få reda på vad som e galet ?? följdfråga isåfall nån inom området hudiksvall - Gävle som har en som jag kan få låna lite ?
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
starta bilen och kolla din mätare (oljetryck , volt etc etc ) någon av dom ligger utanför sitt normala värde och det är DOM du ska kolla du behöver ingen scanner för det ... Låt mig gissa att din generator sagt upp sig ? ( hellre det än för lågt oljetryck )
No1. Trubbletopicstarter
de kollade jag när lampan tändes och allt var som det ska där.
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
motorn måste vara i gång .. vad den lampan berättar är just att du skall titta på mätarna .. nått värde måste vara galet ..
No1. Trubbletopicstarter
var och tankade bilen alldeles snyss, efter jag gjort det så slockande den ?? kan det vara nåt fel med reserv lampan eller nåt sånt löjligt, var väldigt lite sopa i men reserven lyste inte.
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
det låter fullt logiskt ,, när "litesoppakvarlampan" tänds är det hög tid att kolla mätarna ... och då tänds den ,,, är din soppalampa trasig ?
No1. Trubbletopicstarter
inte såvitt jag vet, men blinkersen pajjade ju under vinterförvaringen så det är väl inte omöjligt att även soppa lampan gett upp.
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
tänds inte den som många andra kontroll lampor när du slår på tändningen för att visa att dom är hela ?
No1. Trubbletopicstarter
Bra fråga, ska kolla.
nä de lyser ingen reserv lampa när de andra går på.
-
2 loud
- Registrerad

- Kontakt:
Oki kan någon annan som har en 4 gens bil kolla detta i sin bil ... är din lampa trasig så lyser den ju inte oavsett läge 
No1. Trubbletopicstarter
jaha, får väl se om jag får avsluta denna tråd snart, bilen ska ju säljas som ni kanske sett. känns jävligt, men vad ska man göra. svårt att få det att funka ekonomiskt när man ska leva på CSN så småningom.
frågan är ju om jag ska satsa på en GEN1 eller GEN4 nästa gång jag ska ha pontiac igen (måste tänka framåt)
frågan är ju om jag ska satsa på en GEN1 eller GEN4 nästa gång jag ska ha pontiac igen (måste tänka framåt)
- formula
- Registrerad

- Namn: Niklas Wikander #270
- Kontakt:
Varför inte båda?dempans skrev: frågan är ju om jag ska satsa på en GEN1 eller GEN4 nästa gång jag ska ha pontiac igen (måste tänka framåt)
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Re: Trans Am -02 projekt "fixa till" -***SÅLD***
***SÅLD***
Så var det kapitlet slut.
- torbjorn
- Registrerad

- Namn: Torbjörn Skog #555
- Kontakt:
Se där en av anledningarna att jag fortfarande inte bytt min svartabil mot en Nissan Micra.dempans skrev:***SÅLD***
_________
berget.info
berget.info
Re: Trans Am -02 projekt "fixa till" *SÅLD*
saknar redan henne! Hoppas den blir väl omhändertagen uppe i luleå.
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
Gick den till någon medlem, eller till "pöbeln"?dempans skrev:saknar redan henne! Hoppas den blir väl omhändertagen uppe i luleå.

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
ingen medlem, pratade på om tacs, men han verkade inte så jätteintresserad.
- dp
- Registrerad

NEEEJ !!!dempans skrev:***SÅLD***
Ruskigt tråkigt att höra även om jag vet varför du säljer. Vi får höras av nån dag och prata mer...
- torbjorn
- Registrerad

- Namn: Torbjörn Skog #555
- Kontakt:
Det blir ganska häftiga perspektiv när jag drar mig till minnes turerna innan Dempans köpte sin bil. Känner mig delaktig i Göteborgsresan, trots att jag rent fysiskt satt framför datorn.
Lite sentimentalt liksom.
Lite sentimentalt liksom.
_________
berget.info
berget.info