Bytte ganska nyligen till nya slangar fram. Man skulle ju kunna ta de gamla å lämna in så man får rätt vridning på kopplingarna. Men samtidigt är jag lite frågande till hur mycket skillnad det gör EGENTLIGEN.azguz skrev:Har du kvar original slangarna för bromsarna i fram?
Du kanske ska testa att skaffa sådanna dära styvare stålomspunnam ed teflonbeläggning på insidan?
Då kan jag tipsa dig att ta in dem till en firma som kan göra slangar på beställning.. Det blir troligen billigareä n att köpa något gjort specifikt för bilen!
Två slangar på 30 cm. Visst, deformeras de någon % så blir det ju flera % i pedalen pga utväxlingen...
Men först ska jag byta bromsolja.
Vid bankörningen på Sviestad så kändes pedalen lite väl svampig efter några varv. 1700 kilo bil å bromsa från 140km/h alstrar väl lite värme.
Tänkte surfa lite på rejsa å se om man hittar några rekommendationer på bra olja. Byter hela systemet, helst innan fredag.
Tänkte då dra å köra konbana på emmaboda
-Förresten, köpte inte du Wilwood 4-klövsok? Hur funkar de???
För övrigt så kommer jag väl fortsätta ordna bilen så den går lite bättre. Den är härlig att cruisa med, bra i chassi, motorn går bra, stereon är hygglig, gött ljud å så. Funkar ju att köra bana med men det är ju bara att inse att 1700 kilo är 500 för mycket att börja med! Bättre med en 1200 kilosbil man kan banta 150-200 kilo. Vikten är ju verkligen A och O på bana. Samtidigt tänker jag inte satsa på att bli någon schummi och bilen är rolig på bana iallafall, trots bristerna!