Pontiac Firebird -74 Vems sprut+Procharger!
Moderator: Moderators
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
ja då va man tillbaka i bilfixandet efter en operation i handleden. Har monterat nya polybussningar, köpte ett komplett kitt till hela bilen, har även fått hem en ministart, nytt skumgummi till framstolarna, samt lite andra smågrejor. här kommer lite bilder efter söndagens arbete det våras för lackering och då skulle givetvis bilen slippas plåtren. nästa steg blir att lägga på epoxi som förmodligen blir imorgon Onsdag.
Motorn urlyft
[/img]
Stökigt garage
I lackarens garage 1st Sportfury 3, 1st camaro 2st F-Birds, dock inga som
är mina av dessa!
Nästan Färdig slipad
Slipning
Slipning fan va det skitar ner med 5mm spackel över hela bilen
Ska ta mera bilder under lackeringens gång, samt under ihopmonteringen av bilen, men glömsk som man är så brukar man glömma kameran, så de blir till att använda mobilen, men hoppas ni kan se nått iallafall. planer på att den skall vara kör klar till sommar. :)
PS. Tack för hjälpen med slipningen STEFAN!!!!!
Motorn urlyft
[/img]
Stökigt garage
I lackarens garage 1st Sportfury 3, 1st camaro 2st F-Birds, dock inga som
är mina av dessa!
Nästan Färdig slipad
Slipning
Slipning fan va det skitar ner med 5mm spackel över hela bilen
Ska ta mera bilder under lackeringens gång, samt under ihopmonteringen av bilen, men glömsk som man är så brukar man glömma kameran, så de blir till att använda mobilen, men hoppas ni kan se nått iallafall. planer på att den skall vara kör klar till sommar. :)
PS. Tack för hjälpen med slipningen STEFAN!!!!!
Senast redigerad av aasmilyy den tis 04 mar 2008, 17:04, redigerad totalt 1 gånger.
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- anders_1g
- Registrerad
- Inlägg: 6755
- Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
- Namn: Anders Jeppsson #597
- Ort: Lund
- Kontakt:
Slipning är fruktansvärt drygt.
Hade ni vanligt sandpapper, eller någon form av scotchbrite eller liknande när ni slipade? Jag ska själv börja slipa kaross i sommar, så lite tips hade varit på sin plats hur man lättast får den plåtren.
Bygget blir fint! vilken färg blir det?
Hade ni vanligt sandpapper, eller någon form av scotchbrite eller liknande när ni slipade? Jag ska själv börja slipa kaross i sommar, så lite tips hade varit på sin plats hur man lättast får den plåtren.
Bygget blir fint! vilken färg blir det?
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
lite mer info, bilen är en -74 men kommer att ha en 70-73front samt 76:ans bak kofångare då denna klart är snyggare än 74:ans enligt mig.
Anders hur gick de med motorfästena du skulle göra?
Håkan
vi använde så kallad (negerkrull) till karossen utan framskärmar och huv så gick det åt ca10st 125mm skivor och dom kostar väl runt 100+M, men räkna med ca 15-20st men dom är jätte bra och tar rent måste vara försiktig vid kanterna annars tar skivan slut fort, samt vara noga med att inte köra för länge på samma område, så de inte blir för varmt, inget kul om plåten börjar slå sig. färgvalet är inte riktigt klart ännu lutar åt nått svart+metallic, har även tittat på V70R:s Flashgreen, men vi får se vad som händer skall ju först spacklas massa och slippas och tillpassas innan det blir dags! men de kommer bilder på mitt val av färg lite senare! hoppas detta hjälpte dig en anning!Hade ni vanligt sandpapper, eller någon form av scotchbrite eller liknande när ni slipade? Jag ska själv börja slipa kaross i sommar, så lite tips hade varit på sin plats hur man lättast får den plåtren
Anders hur gick de med motorfästena du skulle göra?
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- bonnehill
- Registrerad
- Inlägg: 352
- Blev medlem: sön 10 mar 2002, 01:00
- Namn: Herje Fastén #476
- Ort: Ö-vik
Jag har tagit ner några bilar med roterande stålborste på en mindre vinkelslip, mycket effektivt ! Men klä på dig ordentligt och skydda ögonen då det lossnar ståltråd under arbetet och de funkar som akupunkturnålar . Efteråt är det bara att gå över plåten med oscillerande slipmaskin, med 120.s papper.Anders > 1G skrev:
Hade ni vanligt sandpapper, eller någon form av scotchbrite eller liknande när ni slipade? Jag ska själv börja slipa kaross i sommar, så lite tips hade varit på sin plats hur man lättast får den plåtren.
:
Herje
Bonnehill Garage
TA -71, Grand Safari -72, Bonneville -60, Seville STS -92, Buick Estate -72, Custom Cruiser -80 + en bunt BMW
Bonnehill Garage
TA -71, Grand Safari -72, Bonneville -60, Seville STS -92, Buick Estate -72, Custom Cruiser -80 + en bunt BMW
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
har med använt stålborstar men akta díg gör ont som fan när man blir träffad, samt att dom letar sig in i lite veck i byxor och skor sen sticker man sig duktigt när man dra på jobbebrallorna! :) men dom tar bra dom med!!
Håkan
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- anders_1g
- Registrerad
- Inlägg: 6755
- Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
- Namn: Anders Jeppsson #597
- Ort: Lund
- Kontakt:
Det gick sådär.aasmilyy skrev:Anders hur gick de med motorfästena du skulle göra?
Jag körde hem från simrishamn, parkerade i garaget och körde bilen en liten vända helgen efter. Därefter kom missljuden från lådan och sedan dess har jag i princip inte skruvat Pontiac.
Ska ta tag i det under sommaren, eller så tänkte jag. Får se när jag beräknar att få klart nästa bil, då det kanske inte känns så lönt om den skulle råka bli klar "snart".
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Hej, det är en kompis till mig, hans bror skall måla, han fick en ny lackbox bygg ifjor då han hade för många bilar att få målade, så han tyckte det var lika bra att bygga en egen lack box. Han bor i Trelleborg så där står bilen nu! skall åka ner lör/sön och få lite gjort på den. och hoppas man kommer ut till sommar! har ju hållit på ett bra tag med den nu även om det inte varit så intensivt arbete pga tråkigheter, men nu börjar de bli kul när allt skall sättas ihopa :)Predator Postat: 2008 mar 05 08:49 Rubrik:
Här händer det saker ..... Vilken målare är det hos?
Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
lite updatering efter helgens arbete.
Framskärmar och dörrar, här är lite finlir kvar på dessa
[/img]
Avtorkning med thinner, nåt som tar bort silicon med. kommer inte
ihåg vad de heter. man får torka många varv innan den blir ren. Har
inte slipat plåtrent i baken då det inte kommer synas samt att den är frisk i plåten där, vi bara slipa ner de lite med sandpapper
samma här
Maskering
Epoxing lagd och torkad
höger bak
Vänster bak
Höger framifrån
till helgen blir det till att matta ner epoxin och lägga på slipgrund! sen får vi la se vad de blir för färg!
Framskärmar och dörrar, här är lite finlir kvar på dessa
[/img]
Avtorkning med thinner, nåt som tar bort silicon med. kommer inte
ihåg vad de heter. man får torka många varv innan den blir ren. Har
inte slipat plåtrent i baken då det inte kommer synas samt att den är frisk i plåten där, vi bara slipa ner de lite med sandpapper
samma här
Maskering
Epoxing lagd och torkad
höger bak
Vänster bak
Höger framifrån
till helgen blir det till att matta ner epoxin och lägga på slipgrund! sen får vi la se vad de blir för färg!
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
någon som har något bra färgförslag på en sådan här pjäs???!
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- anders_1g
- Registrerad
- Inlägg: 6755
- Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
- Namn: Anders Jeppsson #597
- Ort: Lund
- Kontakt:
Jag hade sagt allt annat än stålgrått. Alla verkar lacka i grånyans nuförtiden.
Vad ska du ha för fälgar och stuk på bilen? Moddad, sänkt och popfälgar, eller strikt original?
Ska bilen vara diskret, eller ska man se den i hela skåne?
Vad ska du ha för fälgar och stuk på bilen? Moddad, sänkt och popfälgar, eller strikt original?
Ska bilen vara diskret, eller ska man se den i hela skåne?
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- motörhead
- Registrerad
- Inlägg: 136
- Blev medlem: tor 05 apr 2007, 16:24
- Namn: Morgen Lindberg
- Ort: Sjöbo
Titta lite bland orginalkulörerna: http://www.tcpglobal.com/autocolorlibra ... /search.plaasmilyy skrev:någon som har något bra färgförslag på en sådan här pjäs???!
Googla och se hur `birdarna såg ut -74.
Putsa upp Rallye Wheelsen och på med ett par feta däck...sen är du hemma
Eller gör som tydligen är populärt nuförtiden bland kidsen, en modern Audi metallic lack, 4st 20tums kromfälgar, sen ser bilen ut som ett enda jävla disco
Pontiac Formula -76
Dodge D100 Pickup -71
Dodge D100 Pickup -71
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
jag har hittat en färg som heter midnight black som ser väldigt fin ut, så de lutar faktiskt åt svart, ingen som vet nån svart färg som skiftar lite i mörklila? det blir ingen orginal renovering och jag gör de mesta själv så det blir ingen super finnish fast man är så noga man kan. blir till att åka denna sommar med Gta fälgarna då ekonomin är ansträngd nu. har dock lite kvar att inhandla "over there" ska ha ny turbin samt kamaxel. vi får se va de blir av de hela men denna sommar skall den ut!
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Medlem
- Inlägg: 1164
- Blev medlem: tor 24 jul 2003, 22:17
- Namn: Patrik Pettersson #695
- Ort: Västervik
- Kontakt:
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Senaste update!!
Har hänt lite sen sist, blästrar framvagnen m.m, monterat alla polybussningar. Passat in dörrar, skärmar och fronten. och det är då inget som är lätt. och det är svårt att få de 100, men vi lyckades ganska bra. Motorn har även setts över med lite nya lager m.m, och nästa vecka kommer sista Usa leveransen med grejor till bilen. så nog skall de bli lite åka i sommar får man hoppas. kolla min pixbox för bilder då jag inte hinner ladda upp alla här!
färgen till bilen står mellan två olika kulörer, antingen Mitsubishis Midnight Black, eller Volvos Flash Green (v70R:s gröna)
kolla länken
http://www.pixbox.se/usr_show_id90699_page0_order1.html
Har hänt lite sen sist, blästrar framvagnen m.m, monterat alla polybussningar. Passat in dörrar, skärmar och fronten. och det är då inget som är lätt. och det är svårt att få de 100, men vi lyckades ganska bra. Motorn har även setts över med lite nya lager m.m, och nästa vecka kommer sista Usa leveransen med grejor till bilen. så nog skall de bli lite åka i sommar får man hoppas. kolla min pixbox för bilder då jag inte hinner ladda upp alla här!
färgen till bilen står mellan två olika kulörer, antingen Mitsubishis Midnight Black, eller Volvos Flash Green (v70R:s gröna)
kolla länken
http://www.pixbox.se/usr_show_id90699_page0_order1.html
Senast redigerad av aasmilyy den fre 30 maj 2008, 21:49, redigerad totalt 1 gånger.
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Nu är bilen målad sen ett par veckor tillbaka! och jag är i full gång med att montera ihopa allt! vilket inte är det lättaste alla gånger, när minnet sviker en! nu är detta inget 100% fin bygge, utan jag har gjort det allra mesta själv och med egna lösningar på div problem för att hålla nere kostnaderna.
så här började det hela efter allt rost var fixad!
efter många svettiga timmer är här resultatet!
och såhär
ni får nöja er med detta så länge!
så här började det hela efter allt rost var fixad!
efter många svettiga timmer är här resultatet!
och såhär
ni får nöja er med detta så länge!
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
behövs det?Glöm inte hjulinställningen sen bara
Vad tycker ni då??
Senast redigerad av aasmilyy den tor 16 okt 2008, 21:25, redigerad totalt 2 gång.
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- anders_1g
- Registrerad
- Inlägg: 6755
- Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
- Namn: Anders Jeppsson #597
- Ort: Lund
- Kontakt:
Ser ju riktigt bra ut! Snyggt jobbat, verkligen!
Ska man tolka det som att det blev mitsubishis midnight black?
Då blir det köra av till våren?
Ska man tolka det som att det blev mitsubishis midnight black?
Då blir det köra av till våren?
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Nej färgen hette nånting på Negro infero eller nått sånt, den är svart metalic, samt lite lila, svårt att förklara men ni skall väl få se den irl 2009 om allt går som de ska.Ska man tolka det som att det blev mitsubishis midnight black?
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
För att få aningen bättre bromsar så har jag monterat 4nya skivor och stålomspunna bromsslangar.
Framskivorna!
Bakskivorna
Bromsslangar "Russel"
ny Windays tray monterades, bytte även då till en Hughes 2500rpm turbin, samt bytte till Arp bultar.
Framskivorna!
Bakskivorna
Bromsslangar "Russel"
ny Windays tray monterades, bytte även då till en Hughes 2500rpm turbin, samt bytte till Arp bultar.
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- luva
- Registrerad
- Inlägg: 1419
- Blev medlem: fre 25 jul 2003, 00:38
- Namn: Stefan Lindén #220
- Ort: Åtvidaberg
Läckert. Vilken liten godbit.
Kul färgval. Ge en eloge till din kompis för underarbetet! Bilen ser rak ut (åtminstone på de bilder du publicerat)
Kul färgval. Ge en eloge till din kompis för underarbetet! Bilen ser rak ut (åtminstone på de bilder du publicerat)
Firebird Formula 400 -72
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... 48&start=0
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... 48&start=0
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
tackar, den är rätt så rak dörrarna är lite vågiga ända uppe vid listen, annnara är den skaplig, vi har ju slipat en del kan jag ju säga! det har varit långkloss som gäller. och X-slippning.
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Äntligen Målad!!! Firebird renovering.
Här kommer några bilder på mina nya fälgar, skall besiktiga den 8maj och cruisa den 9maj i ystad, om jag får ihopa bromsarna, behöver en huvudcylinder till en 4wheel disc.. nån som har? det är 8tum med 245/40/17 fram samt 9.5tum bak med 275/40/17
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- demenz
- Registrerad
- Inlägg: 109
- Blev medlem: fre 15 okt 2004, 16:58
- Namn: Jens Sandin
- Ort: Karlskrona
Re: Äntligen Målad!!! Firebird renovering.
Jag gillar ditt fälgval. Vart har du köpt dem?
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Äntligen Målad!!! Firebird renovering.
ja färgen blev över förväntan, fälgarna köpte jag av gotrading. funkade mycket bra. han visst vad man skulle ha och man fick dom hemkörda till dörren!
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
Re: Äntligen Målad!!! Firebird renovering.
Så nu är mitt lills projekt avslutat.. det har kostat blod svett och tårar, men idag rullade den igenom sbp med lite enklare fel. lägger in lite bilder, Crusing i ystad imorgon! tack för all hjälp/råd gällande min bil,
baksäte monterat
Framstol ny kläd, gjort av us inredningar i trelleborg!
framrutan i limmad
så här såg det ut igår
HÄR ÄR SLUT RESULTATET VA TYCKER NI?
Mvh Håkan
baksäte monterat
Framstol ny kläd, gjort av us inredningar i trelleborg!
framrutan i limmad
så här såg det ut igår
HÄR ÄR SLUT RESULTATET VA TYCKER NI?
Mvh Håkan
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten