Firebird 69´a cab.....under förvandling

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Användarens profilbild
hardly
Registrerad
Registrerad
Namn: Anders Fridlund #542
Kontakt:

Inlägg av hardly »

Hehe. Jo med 27" höga hjul och extralänkar på bakre fjäderfästet + hijackers behöver man inte hissa upp bilen för att komma under :cool: .
Ljudämparna (om man nu ska kalla dom för det :wink: ) är väldigt tunna ca 3" och korta Systemet är 2 1/4" fram till burkarna och 2,5" efter (Typ såna här http://www.nitroz.se/NitrozAnnons/viewa ... adid=16147). Det lever som sagt rövare i cupen med cabben uppe men för lyssnare som bara hör den utifrån låter den gott. Det är alltså inte Flowmaster systemet som sitter på på bilderna.

Den där Camurkan såg riktigt bra ut ju, blev den såld eller sitter du med två gobitar :grin:
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON
Användarens profilbild
johanrehn80
Registrerad
Registrerad
Namn: Johan Rehn

Inlägg av johanrehn80 »

jaha........men då är vi tillbaka till att det kanske inte är fel med en stor burk på tvären, så man kan åka utan hörselskydd.

Camaron :oops: såldes i delar. Motorn för sig, rullande chassi för sig. Och sen alla godisgrejor jag hade.
69´a cabben står och väntar
Användarens profilbild
hardly
Registrerad
Registrerad
Namn: Anders Fridlund #542
Kontakt:

Inlägg av hardly »

Det går ju alltid att sätta dit effektivare ljudämpare och markfrigången beror ju på hur låg bilen är och hur du använder den. Mitt resonans ljud kan åxå bero på dragningen av slutrören, orginal kommer dom ju ut bakom bakhjulen medans mina "raggarpipor" går under tanken rakt bak.
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON
Användarens profilbild
johanrehn80
Registrerad
Registrerad
Namn: Johan Rehn

Ringar till fälgarna

Inlägg av johanrehn80 »

Nu har jag fixat muttrarna, men hittar inte nåt på nätet där de säljer ringar löst.

Jag har ju trummor, original 1969, och ASA Revolution fälgar. Nån kanske vet nån lista med mått där man kan hitta rätt ringar. Har inte mätt än faktiskt så det kanske passar nu, men det är ju inte så troligt.
69´a cabben står och väntar
Skriv svar