Twin-Turbo Trans Am 2.0
Moderator: Moderators
Gärna det, har iofs hittat en PDF som rekomenderar 10.2 vid grov gänga (1.75) och 10.5 vid 1.5 gänga. Men det torde fungera med 10.5 tycker jag, vem tusan har 10.2 hemma? Inte jag..azguz skrev:jag gängtappade M12 vid mina bromsar.. kan titta vad jag fick för rekomenderad storlek på borren
2Loud - du har PM! Stället heter Swebult.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
- johnny
- Medlem
- Inlägg: 1611
- Blev medlem: tor 10 feb 2005, 16:41
- Namn: Johnny Johansson
- Ort: Skara/Eggby
Vi använder oss av 10,2 i jobbet när vi gängar.. Skulle det vara ett material liknande alu eller tunnare plåt så är det ju rekommenderat att följa tabeller likaså om det är mycket påfrestning..
Ska du som exempel skruva ihop två järn bitar av grövre material liknande 10mm plattjärn kan du använda 10,5..
Det låter nog inte vettigt nått jag skrev där...
MIN rekommendation ÄR att följa tabeller och dylikt..
Finns gäng satser på LUNA med tappar och tillhörande borr i en liten plåt låda.
Ska du som exempel skruva ihop två järn bitar av grövre material liknande 10mm plattjärn kan du använda 10,5..
Det låter nog inte vettigt nått jag skrev där...
MIN rekommendation ÄR att följa tabeller och dylikt..
Finns gäng satser på LUNA med tappar och tillhörande borr i en liten plåt låda.
Pontiac TransAm SE -77 W72
Okidoki, inga bilder ännu. Har lite tidsbrist och jag vill verifiera sista designen.
Tack för tipsen, jo det lutar åt en 10.2:a - ska ta mig iväg nu i veckan. Rätt ska vara rätt.
Undrar om någon kan rekomendera färg för att måla bärarmar, framvagnsdetaljer? Samt underredet på bilen. Nu ska här fräschas upp.
/Anders
Tack för tipsen, jo det lutar åt en 10.2:a - ska ta mig iväg nu i veckan. Rätt ska vara rätt.
Undrar om någon kan rekomendera färg för att måla bärarmar, framvagnsdetaljer? Samt underredet på bilen. Nu ska här fräschas upp.
/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Puh. Tyvärr kan jag inte hålla att jag lovat bilder. Har agerat familjefar rätt många dagar nu.
Ikväll fick jag dock möjlighet att verifiera de sista modifieringarna jag gjorde på adapterplattan. Enda nackdelen är att originalslangen blir en smula för kort - fixar nya slangar senare.
Spindeln har kapats så att adaptern får plats och när jag väl hade gjort detta så påbörjades demonteringen av nedre länkarmen inkl. spindel.
Har tänkt ta isär detta och pressa in mina polyurethanebussningar samt måla upp det hela.
Fjädrarna i WY6 framvagnen (samma som på WS6) är starka saker, sänkte ned armen mha domkraften så att fjädern inte skulle vara spänd. Jo heja, petade lite på fjädern med stora mejseln och den for ut ur länkarmen med buller o bång, Pang - AJ. Pekfingernageln hamnade mellan stål och betong och är nu en smula blå. F-N.
Detta hände bara för att jag inte hittade mina fjäderspännare i det trånga garaget.
Till på köpet hittar jag inte heller kulledsavdragaren, blir till att köpa ny.
Angående borrar så har jag beställt ifrån Luna, 2 st borrar till det finfina priset av trehundra spänn. De lär ju räcka resten av mitt liv får man hoppas. Men rätt dimension ska det vara, så det så. Har ju ändå tänkt tillverka mer mekaniska delar senare i livet, får se dem som en investering.
Nu ska jag göra en sista koll med den lokala maskinkillen och har han inte tid att fräsa till adaptrarna vänder jag mig till en kontakt på nätet.
Har även valt att slipa bort gjutskägg ifrån bromsoken och ska till att måla om dem igen. Den här gången ska det inte bli rinningar i färgen - bling bling.
Ikväll fick jag dock möjlighet att verifiera de sista modifieringarna jag gjorde på adapterplattan. Enda nackdelen är att originalslangen blir en smula för kort - fixar nya slangar senare.
Spindeln har kapats så att adaptern får plats och när jag väl hade gjort detta så påbörjades demonteringen av nedre länkarmen inkl. spindel.
Har tänkt ta isär detta och pressa in mina polyurethanebussningar samt måla upp det hela.
Fjädrarna i WY6 framvagnen (samma som på WS6) är starka saker, sänkte ned armen mha domkraften så att fjädern inte skulle vara spänd. Jo heja, petade lite på fjädern med stora mejseln och den for ut ur länkarmen med buller o bång, Pang - AJ. Pekfingernageln hamnade mellan stål och betong och är nu en smula blå. F-N.
Detta hände bara för att jag inte hittade mina fjäderspännare i det trånga garaget.
Till på köpet hittar jag inte heller kulledsavdragaren, blir till att köpa ny.
Angående borrar så har jag beställt ifrån Luna, 2 st borrar till det finfina priset av trehundra spänn. De lär ju räcka resten av mitt liv får man hoppas. Men rätt dimension ska det vara, så det så. Har ju ändå tänkt tillverka mer mekaniska delar senare i livet, får se dem som en investering.
Nu ska jag göra en sista koll med den lokala maskinkillen och har han inte tid att fräsa till adaptrarna vänder jag mig till en kontakt på nätet.
Har även valt att slipa bort gjutskägg ifrån bromsoken och ska till att måla om dem igen. Den här gången ska det inte bli rinningar i färgen - bling bling.
Senast redigerad av admin den ons 24 okt 2007, 11:23, redigerad totalt 1 gånger.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Ojojojojojdå, bäst jag korrigerar vad jag skrivit.
---------------------------------------------------------
Jag är föräldraledig och min sambo har jobbat en massa övertid vilket gjort att jag inte har haft tid att skruva med bilen då vi i jämnställdhetens Sverige inte har kunnat dela på åtagandet att vara föräldrar pga att vi båda inte har varit hemma samtidigt. (Nu kan du andas)..
---------------------------------------------------------
Jag är föräldraledig och min sambo har jobbat en massa övertid vilket gjort att jag inte har haft tid att skruva med bilen då vi i jämnställdhetens Sverige inte har kunnat dela på åtagandet att vara föräldrar pga att vi båda inte har varit hemma samtidigt. (Nu kan du andas)..
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Idag hämtade jag ut mina adapterplattor. Killen hade inget lämpligt ämne hemma så han fick beställa lite stål, därav den långa tiden det har tagit.
Försökte återigen ta loss spindeln men jag måste köpa en bättre avdragare, sitter som berget.
Valde istället att borra upp hålen i naven och pressa i pinnbultar - äntligen händer det något.
När jag väl får loss spindeln kommer det att bli fart igen, ska bli skönt o måla upp det hela.
Försökte återigen ta loss spindeln men jag måste köpa en bättre avdragare, sitter som berget.
Valde istället att borra upp hålen i naven och pressa i pinnbultar - äntligen händer det något.
När jag väl får loss spindeln kommer det att bli fart igen, ska bli skönt o måla upp det hela.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Äntligen har jag fått lös spindeln. Inte hjälpte det att köpa en till avdragare, den var precis en aningens för liten. Fick alltså göra en egen.
Har borrat och gängat M12 hål i spindeln samt provmonterat adaptern - passar som handen i handsken.
Har även börjat rengöra delarna, allt ska målas.
Har borrat och gängat M12 hål i spindeln samt provmonterat adaptern - passar som handen i handsken.
Har även börjat rengöra delarna, allt ska målas.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Här är en annan bild på adapterplattorna, påminner mycket om Baers ditton, men dessa är extremt mycket tjockare - lär hålla.
Som jag skrivit tidigare blir dessa betydligt tjockare pg.a. att bromsoken tas ifrån en Trans Am och bromsskivan från Corvette. Olika inpressningar på skivan resp. okets hållare gör detta möjligt..
Har målat upp delarna idag, men en andra strykning ska till innan de är monteringsfärdiga.
Som jag skrivit tidigare blir dessa betydligt tjockare pg.a. att bromsoken tas ifrån en Trans Am och bromsskivan från Corvette. Olika inpressningar på skivan resp. okets hållare gör detta möjligt..
Har målat upp delarna idag, men en andra strykning ska till innan de är monteringsfärdiga.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Skivorna har liten inpress vilket gör att adaptern kan vara tjockare, val av fälgar blir således mer avgörande för vad som passar. Hade kunnat ordna detta mha en 2-3 mm wheelspacer också, men jag vill inte skicka ut hjulet någe mer.
Det är originalok från TA-98 (LS1), willwood eller dylik hade byggt betydligt mindre och gjort att fler fälgar passat. Men mina ok var billiga.
Åka nästa sommar? Troligen inte, men vem vet. Ska ta o bygga en liten arbetsbänk inne i husets bastu/gästrumsavdelning, den används ändå så sällan. Kanske kan man kan jobba lite på vintern också.
Jag har planerat att fräscha upp bärarmar och bussningar mm och allt tar tid o garaget är trångt. Sen ska hela motorrummet ses över samt styrningen renoveras eller bytas ut - snäckan är nästan paj...
Det är originalok från TA-98 (LS1), willwood eller dylik hade byggt betydligt mindre och gjort att fler fälgar passat. Men mina ok var billiga.
Åka nästa sommar? Troligen inte, men vem vet. Ska ta o bygga en liten arbetsbänk inne i husets bastu/gästrumsavdelning, den används ändå så sällan. Kanske kan man kan jobba lite på vintern också.
Jag har planerat att fräscha upp bärarmar och bussningar mm och allt tar tid o garaget är trångt. Sen ska hela motorrummet ses över samt styrningen renoveras eller bytas ut - snäckan är nästan paj...
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Har inte rätt beteckning i huvudet, men läste om en kille som monterat Corvette C4 HD (13") skivor på sin bil med (tror det var) Wilwood dynalite 4-kolvsok och den byggde mindre på bredden (sett från centrum hjulnav) än vad Corvette C5 (12.75") gjorde. På så sätt kunde han få på sina fälgar som inte passade en C5 konvertering. Inte illa med tanke på att bromsskivan är ytterligare 6mm större i diameter.
Men alla uppgifter i detta måste verifieras innan man funderar på att byta bromsdetaljer, kolla alla mått innan igångsättande...Jag har själv blivit lurad av folk som säger att ditten o datten går bra men inte gör det - men tack o lov hittat lösningar som fungerar genom att själv modifiera saker. Nu talar jag inte enbart om bromsar, utan om info från folk på nätet i allmänhet.
/Anders
Men alla uppgifter i detta måste verifieras innan man funderar på att byta bromsdetaljer, kolla alla mått innan igångsättande...Jag har själv blivit lurad av folk som säger att ditten o datten går bra men inte gör det - men tack o lov hittat lösningar som fungerar genom att själv modifiera saker. Nu talar jag inte enbart om bromsar, utan om info från folk på nätet i allmänhet.
/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Målat lite detaljer. Nu är bromsuppgraderingen på passagerarsidan klar.
Så otroligt mycket roligare med rengjorda o målade pryttlar än skitiga ditton.
Så otroligt mycket roligare med rengjorda o målade pryttlar än skitiga ditton.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
M12x1.75 kvalité 10.9.
/Anders
/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Ikväll har jag tvättat ena hjulhuset, avfettat mm. Passade även på att grundmåla ena bärarmen då jag måste skaffa lite bättre pressverktyg till bussningsbytet.
High gloss är färgen, sicken lyster... Bling-bling. :-)
High gloss är färgen, sicken lyster... Bling-bling. :-)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Idag åkte jag förbi Hydroscand efter 1a inskolningsdagen för grabben - gäller att passa på innan man blir förvisad in till centrala stockholm igen (jobbet alltså).
Jag berättade vad jag behövde och återkom efter en timme, kunde då hämta mina nya stålomspunna slangar. 541 spänn för två stycken, extra långa - najs!
Snart dags att montera ihop det hela.
Jag berättade vad jag behövde och återkom efter en timme, kunde då hämta mina nya stålomspunna slangar. 541 spänn för två stycken, extra långa - najs!
Snart dags att montera ihop det hela.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
- azguz
- Registrerad
- Inlägg: 3701
- Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
- Namn: Rickard Westling #352
- Ort: Gävle
Ganska roligt hur de kan ta långt över tusenlappen för originalslangarnav8guy skrev: Jag berättade vad jag behövde och återkom efter en timme, kunde då hämta mina nya stålomspunna slangar. 541 spänn för två stycken, extra långa - najs!
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
- anders_1g
- Registrerad
- Inlägg: 6755
- Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
- Namn: Anders Jeppsson #597
- Ort: Lund
- Kontakt:
Enkelt: Originalslangar ska ha en rad godkännanden som kostar pengar att få. Det är extremt sällan som det är biltillverkaren som tillverkar bromsslangen vilket gör att det automatiskt blir ett mellanled som ska ha pengar också (tillverkaren+biltillverkaren). Priset ovan behöver säger inte om det var kvitto eller inte (vilket vi kanske kan strunta i just nu).azguz skrev:Ganska roligt hur de kan ta långt över tusenlappen för originalslangarnav8guy skrev: Jag berättade vad jag behövde och återkom efter en timme, kunde då hämta mina nya stålomspunna slangar. 541 spänn för två stycken, extra långa - najs!
Ganska enkelt kommer man upp i det dubbla priset som Anders fick ge. Tänker man dessutom att biltillverkarna ofta lever på reservdelsförsäljningen och inte bilförsäljningen inser man snabbt varför de kostar som de gör.
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
Mitt pris är så vitt som vitaste snö. Banjokopplingarna gick på 75 spänn styck, plus moms.
Jag fick ingen rabatt whatsoever.
Det är smala teflonslangar, stålomspunna och med kevlarhölje (brunfärgad).
Jag fick ingen rabatt whatsoever.
Det är smala teflonslangar, stålomspunna och med kevlarhölje (brunfärgad).
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Anders! angående bärarmarna skulle jag rekommendera att du lämnar in hela paketet för blästring och sedan pulverlackering, det brukar inte vara speciellt kostsamt, dock får du ju ett nyskick på delarna vilket är trevligt, då får du dessutom möjlighet att syna av dem ordentligt, efter blästringen alltså.
Bussningarna går att pressa ur och i själv med en ordentlig verkstadspress, dock kan det bli svårt med kullederna till spindlarna, jag vill minnas att jag lämnade in armarna både för ur och sedan inpressning av dessa.
LCA-stagen som förbinder ramen m bakaxeln lämnade jag in för montering av nya bussningar, gick på en femhundring. Går säkert att få tag på billigare men tid är ju pengar det med.
Bussningarna går att pressa ur och i själv med en ordentlig verkstadspress, dock kan det bli svårt med kullederna till spindlarna, jag vill minnas att jag lämnade in armarna både för ur och sedan inpressning av dessa.
LCA-stagen som förbinder ramen m bakaxeln lämnade jag in för montering av nya bussningar, gick på en femhundring. Går säkert att få tag på billigare men tid är ju pengar det med.
Jag har funderat på att låta pulverlacka dem men har ingen aning om vad det kostar. Resultatet blir nästan över förväntan med min "snikmålning". Säkert inte lika hållbart och snyggt som pulver, men garanterat billigare.
Vart har du blästrat och pulverlackat dina delar?
Vart har du blästrat och pulverlackat dina delar?
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.blastrix.se/
de blästrade åt mig, erbjuder även målning om så önskas, 2k färger enbart tror jag.
jag lät mina armar blästras sedan synade jag av allting innan jag sedan lät lackera med 2komp färg, alltså ingen pulverlack för min del men det ångrar jag så här i efterhand då det ger det överlägset bästa skyddet, delarna sitter ju hyffsat utsatta.
blästringen kostade några hundringar, 250 spänn vill jag minnas, då fick jag bärarmar, krängninshämmare, spindelleder, bromssköldar blästrade. helt klart värt det med tanke på vilket klet som satt på dessa tidigare. Är ju alltid trevligare och lättare med rena delar.
de blästrade åt mig, erbjuder även målning om så önskas, 2k färger enbart tror jag.
jag lät mina armar blästras sedan synade jag av allting innan jag sedan lät lackera med 2komp färg, alltså ingen pulverlack för min del men det ångrar jag så här i efterhand då det ger det överlägset bästa skyddet, delarna sitter ju hyffsat utsatta.
blästringen kostade några hundringar, 250 spänn vill jag minnas, då fick jag bärarmar, krängninshämmare, spindelleder, bromssköldar blästrade. helt klart värt det med tanke på vilket klet som satt på dessa tidigare. Är ju alltid trevligare och lättare med rena delar.
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
håll dig ifrån pulver lack på delar som är utsatta för grussput ,, det slår ett hål i pulverlacken och sen frodas rosten "herrejösses va bra" under den ,, blästra och lägg på någon vanlig tjock rostskyddsfärg istället pulverlack är fräsch men uhhh såna problem det åsamkar (kolla bara på någon grillgard/running bourds på nån pickis så fattar du vad jag menar )
kolla här oxå http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... pulverlack
kolla här oxå http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... pulverlack
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Vi får la se hur det blir... Men nu ser det bra ut iaf. Använder mig av slät svart hammarlack. Inte den roligaste färgen som finns men den flyter ut väldigt fint och ska ge 8 års rostskydd om man applicerar den rätt. Dvs. minst två lager.
Skulle man vilja måla över någon gång i framtiden får man blästra dem då Hammarlacken innehåller siliconer eller någe annat ämne som reagerar med vanliga 2k färg.
Var iaf förbi Hansen Racing idag för o köpa en ny damask till spindelleden då den gamla gick sönder då jag försökte ta loss den med en värdelös avdragare.
Tyvärr fanns inte lösa damasker så det blev alltså en helt ny spindelled, vilket visade sig vara en positiv överraskning. Otroligt att de är så pass billiga, 295 spänn - gratis.. Sitter säkert samma på cheva van...
Så nu har man en i reserv om en led går sönder när man är iväg på någon framtida bankörning.
Skulle man vilja måla över någon gång i framtiden får man blästra dem då Hammarlacken innehåller siliconer eller någe annat ämne som reagerar med vanliga 2k färg.
Var iaf förbi Hansen Racing idag för o köpa en ny damask till spindelleden då den gamla gick sönder då jag försökte ta loss den med en värdelös avdragare.
Tyvärr fanns inte lösa damasker så det blev alltså en helt ny spindelled, vilket visade sig vara en positiv överraskning. Otroligt att de är så pass billiga, 295 spänn - gratis.. Sitter säkert samma på cheva van...
Så nu har man en i reserv om en led går sönder när man är iväg på någon framtida bankörning.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
Ja det e helt OTROLIGT !! ! ! men billigt ???v8guy skrev: Var iaf förbi Hansen Racing idag för o köpa en ny damask till spindelleden då den gamla gick sönder då jag försökte ta loss den med en värdelös avdragare.
Tyvärr fanns inte lösa damasker så det blev alltså en helt ny spindelled, vilket visade sig vara en positiv överraskning. Otroligt att de är så pass billiga, 295 spänn - gratis.. Sitter säkert samma på cheva van...
på summit kostar KOMPLETT led herrejösses en HEL HUNDRING
http://store.summitracing.com/egnsearch ... 4294845103
fast kommer man i det ärendet du var så blir man inte avvisad utan kommer hem med vad du tänkt dig från hansen för 25 :- för ett par http://store.summitracing.com/egnsearch ... 4294810825
så jag vet faktiskt inte RIKTIGT vad du menar när du skriver att hansen är OTROLIGT BILLIGA ?
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )