Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
Formula_Lasse skrev:Jag var lite otydlig, med ramp menar jag baklysen och mellandelen.
Det är lugnt!
Jag är faktiskt ganska nöjd med den bakdelen som sitter på nu, Den du har är lysena röda på den? Eller vilken modell är det?
Du har inte den "chromade" sargen runt instrumentpanelen o mätartavlorna också?
Jag har svart runt där, men de finns ju en silvrig modell eller hur jag ska uttrycka de. Tror att detta är specifikt för Trans am om jag inte har fel?
otto skrev:jag kanske vet om ett set med fina snowflake fälgar. Kan försöka få tag på killen som har dem.. om jag inte minns fel så skulle han ha 2000 för dom.
Johnny skrev:Vin nummer:
1:a "2": Pontiac
2:a "S"(base) "T"(Esprit) "U"(Formula) "W"(TransAm) "X"(10th Anniv...)
3:e & 4:e "87": 2-Dr. Coupe
5:e "A"(231"Buick) "W"(301" 4BC) "Y"(301" 2BC) "G"(305"Cheva) "L"(350"Cheva) "Z"(400" Pontiac) "K"(403"Olds) "R"(350"Chevy)
6:e (Årtal: "9" är 1979)
7:e Fabrik ("N" Norwood) ("L" Van Nuys)
8-13 är produkt siffran... 10001 och upp.....
Vin nummer hittar du i rutan, har du inte en -79a så stämmer inte detta..
(syns det att jag är rastlös?. )
Ahh...!
Va bra att du är rastlös, för sånt där gillar jag! :)
Antar att det är siffrorna i instrumentpanelen, uppe vid rutan du menar?
Ska kolla efter imorgon!
Johnny skrev:Vin nummer:
1:a "2": Pontiac
2:a "S"(base) "T"(Esprit) "U"(Formula) "W"(TransAm) "X"(10th Anniv...)
3:e & 4:e "87": 2-Dr. Coupe
5:e "A"(231"Buick) "W"(301" 4BC) "Y"(301" 2BC) "G"(305"Cheva) "L"(350"Cheva) "Z"(400" Pontiac) "K"(403"Olds) "R"(350"Chevy)
6:e (Årtal: "9" är 1979)
7:e Fabrik ("N" Norwood) ("L" Van Nuys)
8-13 är produkt siffran... 10001 och upp.....
Vin nummer hittar du i rutan, har du inte en -79a så stämmer inte detta..
(syns det att jag är rastlös?. )
Japp, min bil är en -79:a! Ska även sitta en 403 Olds. i den, är ju lite sugen på att skruva i en sådan motor igen, men vad är det egentligen för en motor? Hur stor är den?
Jag tror inte du vill ha oldsmotorn... Det är inget för "high perfomance" direkt. OM du nu vill ha det så har vi en ståendes från en -78 Trans Am som det numera sitter en Olds 455 W30 maskin i, vilket är något helt annat...
Formula_Lasse skrev:Jag tror inte du vill ha oldsmotorn... Det är inget för "high perfomance" direkt. OM du nu vill ha det så har vi en ståendes från en -78 Trans Am som det numera sitter en Olds 455 W30 maskin i, vilket är något helt annat...
Vad menar du med "high performance"? Är det struliga motorer?
Hur många hk är det original i en 403 Olds?
Olds 455 W30, vad är det för en motor? Är det en original motor till Pontiac?