Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!
sebbe stålkula skrev:Är helt övertygad att det inte är lönt till en jänkare att slippa om kammen själv blir nog både billigare och bättre att handla en ny.
har dock inte sett så mycket trim till v6 men har ju inte letat efter dem precis och det verkar som om han har lite känningar i branschen också.
hehe, nä kollar man efter v6 på nätet är det främst tuggummin och inte kamaxlar som man hittar
nå tycker jag ni bedriver lite kollektiv mobbing mot alla v6 firebird här känner mig oerhört sårad och ledsen, nä men skämtåsido så kan enem även tillverka kamaxlar så det kanske är ett bättre alternativ, ska undersöka lite ang. detta. men nu lägger jag mig, ska upp 6 imorron... man blir så trött ibland.
Pain Is Temporary
Glory Is Forever
Pontiac Firebird röd man -94
Alfa Romeo 164 Super -94
Freppzor skrev:nå tycker jag ni bedriver lite kollektiv mobbing mot alla v6 firebird här känner mig oerhört sårad och ledsen, nä men skämtåsido så kan enem även tillverka kamaxlar så det kanske är ett bättre alternativ, ska undersöka lite ang. detta. men nu lägger jag mig, ska upp 6 imorron... man blir så trött ibland.
Kolla med Comp Cam, dom har en särskild blankett (camshaft recommendation request) där man får fylla i en massa parametrar på hur man vill ha kammen och man får sedan med e-post ett förslag på kam. Och är det en standardkam som föreslagits så går man in i deras prislista och kollar priset.
Dags för vinterdvalan då bilen ska sova en lång skönhetssömn och härda till sig lite i lacken, så man vågar smeka den , att trimma den ligger lite på is så jag lutar mig tillbaka och kikar runt vad andra gör. men en vassare kam är nog kanske ett alternativ... eller att sälja den... alltid detta dilema . men jaja behöver inte bestämma nåt nu...
Pain Is Temporary
Glory Is Forever
Alfa Romeo 164 Super -94
Mja det är lite nedlagt med Pontiacs just nu, hur länge är osäkert men jag har gått över till porsche 951 just nu och jobbar en del med den. Men nog kommer GM återbesökas var så säkra.
Pain Is Temporary
Glory Is Forever
Alfa Romeo 164 Super -94
mycket nice bil du har ! :) så här ser min pärla ut, är väldigt nöjd med den förutom att jag inte har en blekaste aning hur jag ska få fast nummerplåten på något bra ställe. sätter man den under fronten så skrapar den i marken vid minsta lilla gupp ju, och på "nosen" ser ju inte så snyggt ut direkt? några förslag? :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Såhär löste jag det på min bil, vilket också fungerade väldigt bra, (det finns ofantligt många gupp där jag bor) dock så såg jag till att fixa regskylt modell mindre vilket gav dom där kritiska centimetrarna...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pain Is Temporary
Glory Is Forever
Alfa Romeo 164 Super -94