Du skrev det inlägget samtidigt som jag skrev mitt, därför ser det lite IQ befriat ut från min sida2 loud skrev:SE OVAN ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Formula 400 -72 SÅLD
Moderator: Moderators
Re: fin fint..
/Lejon
Fan va trevligt det är med vettiga firmor ibland, Aros Industripartner här i stan kastade åt mig ett gäng olika remmar att prova på bilen så att jag kan prova på plats utan att behöva köpa, testa, köpa, testa och slutligen ge upp och vara halvnöjd.DonLeone skrev:Jag håller nämligen på att testa mig fram till rätt längd på remmarna.
Generatorremmen vill jag har så kort som möjligt och servoremmen vill jag ha så lång som möjligt.
13*1285 får man kalva på när servon är längst ner, skulle behöva nånting i stil med 13*1305
Generatorn har 11*1270, rätt bredd ska vara 10mm så 10*1250 ska jag nog prova.
Jäkla elände att det finns tre olika sätt att mäta en rem på bara, annars hade det varit plätt-lätt att hitta rätt längd.
Min 1285 rem mätte han med sin remmmätare och fick till 1240
Nåja, imorron har jag nog hittat rätt, är man petig så är man
Dessutom är det otandade remmar, man får lite orginal känsla med dom, även om det kanske satt ribbade på 70-talet, oftast ser man såna på elmotorer ute på verkstäder.
Spontant känns det som att dom kan föra lite mera oväsen för sig.........men vem bryr sig när det sitter en V-8 emellan
Nån som har nån input om att använda såna istället för ribbade?
/Lejon
Går på bokens rekomenderingar gällande bredder 3/8" på generatorn och 1/2" till servon, så det borde gå bra men jag ska kolla imorron.Johnny skrev:se bara till så att dom inte "bottnar" i remskivorna, men det visste du nog redan.
Tack för tipset!
Då vet jag att det går bra med otandade, varför används tandade då?, borde ju vara dyrare att göra med tänder....eller?
/Lejon
Nu har jag hittat rätt längder på remmarna för min bil, känns rätt skönt eftersom en av dom jag kört med har varit sen jag köpte bilen.
Det märktes en tydlig belastning på motorn när jag startade den med generator och servo påhängda mot mitt videoklipp tidigare.
Men OJ vad den 7-bladiga fläkten flyttar luft.....vilken skillnad mot min 5-bladiga Powerflex.
4-raders kylare, 50/50 blandning, 7-bladig Thermo-clutch och direktvacuum till fördelaren borde säkerställa en kokfri sommar tycker jag
Fäktbladen står halvt innanför halvt utanför fläktkåpan, så den ska ge bästa flöde enligt alla böcker och kunniga (sen att fläktkåpan ser ut som den gör är en annan historia)
Det märktes en tydlig belastning på motorn när jag startade den med generator och servo påhängda mot mitt videoklipp tidigare.
Men OJ vad den 7-bladiga fläkten flyttar luft.....vilken skillnad mot min 5-bladiga Powerflex.
4-raders kylare, 50/50 blandning, 7-bladig Thermo-clutch och direktvacuum till fördelaren borde säkerställa en kokfri sommar tycker jag
Fäktbladen står halvt innanför halvt utanför fläktkåpan, så den ska ge bästa flöde enligt alla böcker och kunniga (sen att fläktkåpan ser ut som den gör är en annan historia)
/Lejon
- the judge
- Registrerad

- Namn: Kent Olsson
- Region: Östra
Predator, du har naturligtvis bevis för ditt påstående i form av två tidkort på samma bil under samma förhållanden, ett med användande elfäkt samt ett med användande av thermoclutch-fläkt 
DonLeone har utan tvekan gjort ett korrekt val av fläkt till sin bil och dess användningsområde, allt enligt Pontiac´s ingenjörer samt även enligt Jim Hand som har rejsat och trimmat dessa traditionella Pontiac-motorer sen de kom 1955.
"Ett påstående utan utan referens eller bevis är bara en gissning....och kan vara starten för en mytbildning"
DonLeone har utan tvekan gjort ett korrekt val av fläkt till sin bil och dess användningsområde, allt enligt Pontiac´s ingenjörer samt även enligt Jim Hand som har rejsat och trimmat dessa traditionella Pontiac-motorer sen de kom 1955.
"Ett påstående utan utan referens eller bevis är bara en gissning....och kan vara starten för en mytbildning"
- the judge
- Registrerad

"Kanske någon förstår vad jag menar och hur det verkligen är!?"
Jag ser massor med röda flaggor när så´na har grundlösa påståenden och teorier dyker upp.
Du kanske inte vet hur en Thermoclutch fungerar
Hittills har du bara presenterat spekulationer, så sluta spekulera då och visa istället genom praktiskt handhavande hur stor skillnaden du menar är
Tidkort tack
Det är den enda "logiken" som är giltig.
Man kan ha sämre förebilder än Jim Hand, det kan jag garantera
Du kan börja med dessa länkar, här finns en del att snappa upp:
http://www.dapa.org/streetmachine.htm
http://www.dapa.org/drag.htm
När en snubbe som så minutiöst under 40+ år utforskat vad som fungerar och inte fungerar på en Pontiac-maskin, rekommenderar, och själv använder en viss sak, då behöver man inte fundera så mycket över det hjulet, om man så säger.
Motbevisa mig gärna, men håll diskussionen "ren", tack!
Jag ser massor med röda flaggor när så´na har grundlösa påståenden och teorier dyker upp.
Du kanske inte vet hur en Thermoclutch fungerar
Hittills har du bara presenterat spekulationer, så sluta spekulera då och visa istället genom praktiskt handhavande hur stor skillnaden du menar är
Tidkort tack
Det är den enda "logiken" som är giltig.
Man kan ha sämre förebilder än Jim Hand, det kan jag garantera
Du kan börja med dessa länkar, här finns en del att snappa upp:
http://www.dapa.org/streetmachine.htm
http://www.dapa.org/drag.htm
När en snubbe som så minutiöst under 40+ år utforskat vad som fungerar och inte fungerar på en Pontiac-maskin, rekommenderar, och själv använder en viss sak, då behöver man inte fundera så mycket över det hjulet, om man så säger.
Motbevisa mig gärna, men håll diskussionen "ren", tack!
- the judge
- Registrerad

Nej, Predator, jag menar att finns andra saker att lägga krut på än att fundera på om kylfläkten är den stora boven om man skulle förlora ett race...
I en diskussion är det den som kommer med kritiska påståenden som har nå´t att bevisa, så, om du påstår att DonLeone kommer att förlora ett race p.g.a. sin Thermoclutch fläkt, varsågod, bevisa detta.......
I en diskussion är det den som kommer med kritiska påståenden som har nå´t att bevisa, så, om du påstår att DonLeone kommer att förlora ett race p.g.a. sin Thermoclutch fläkt, varsågod, bevisa detta.......
Hrrm....nåja.....thermo clutchen får sitta där iaf.
Monterade nya skraplister idag, eftermarknads typ som köptes från Crossram när dom reade ut grejjor.
Passformen var ju som man kan tänka sig av eftermarknads grejjor, inte ett enda hål stämmde så jag fick fila upp hålen för ytterligare justermån.
Dessutom ligger inte skraplisten mot rutan överallt utan det finns ställen där vattnet kan rinna rätt ner.
Värst är vid kröken i änden av dörren, där var stommen på skraplisten böjd förmycket och hade en helt annan radie än vad dörren har, dessutom är gummiläppen som ska täta "rak" i böjjen vilket gör att den S-formar sig just där......
Nåja efter jag insett misslyckandet så gick jag vidare till justeringen, tidigare var mina rutor lösa i översta läget (som på 90% av alla HT bilar
), men nu är dom tvärstumma.
Problemet ligger nog i att dom flesta stänger dörren med rutan
Härnäst blir nog att montera i den "nya" stereon, den satt i min sierra tidigare men jag tog ut stereon när jag sålde bilen, och den är betydligt modernare än den jag har nu.
Monterade nya skraplister idag, eftermarknads typ som köptes från Crossram när dom reade ut grejjor.
Passformen var ju som man kan tänka sig av eftermarknads grejjor, inte ett enda hål stämmde så jag fick fila upp hålen för ytterligare justermån.
Dessutom ligger inte skraplisten mot rutan överallt utan det finns ställen där vattnet kan rinna rätt ner.
Värst är vid kröken i änden av dörren, där var stommen på skraplisten böjd förmycket och hade en helt annan radie än vad dörren har, dessutom är gummiläppen som ska täta "rak" i böjjen vilket gör att den S-formar sig just där......
Nåja efter jag insett misslyckandet så gick jag vidare till justeringen, tidigare var mina rutor lösa i översta läget (som på 90% av alla HT bilar
Problemet ligger nog i att dom flesta stänger dörren med rutan
Härnäst blir nog att montera i den "nya" stereon, den satt i min sierra tidigare men jag tog ut stereon när jag sålde bilen, och den är betydligt modernare än den jag har nu.
/Lejon
- 73_firebird
- Registrerad

- Namn: Andreas Mårtensson #558
- Kontakt:
Är lite intresserad av hur du gjorde. Hade tänkt att ta mig an just det problemet. Såg att det fanns en typ av clips i Hansen Racing som skulle hålla rutan bättre på plats. Men det kanske går att justera det rätt?DonLeone skrev:Nåja efter jag insett misslyckandet så gick jag vidare till justeringen, tidigare var mina rutor lösa i översta läget (som på 90% av alla HT bilar), men nu är dom tvärstumma.
Problemet ligger nog i att dom flesta stänger dörren med rutan![]()
Blir inte riktigt klok på hur det ska justeras. Inte mycket info i Haynes
/Andreas
Dodge Coronet 440 1968 - Pontiac Wannabe
Pontiac Firebird 1973 - Såld
Dodge Coronet 440 1968 - Pontiac Wannabe
Pontiac Firebird 1973 - Såld
- mangan
- Registrerad

- Namn: Magnus Gustafsson #497
- Kontakt:
Inte som är rätt!!!2 loud skrev:har det NÅGONSIN varit det73_firebird skrev: Inte mycket info i Haynes![]()
![]()
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-
2 loud
- Registrerad

- Namn: Åke Georgsson #230
- Kontakt:
Ett tips när du tar blixt bilder är att inte ta "rakt på " då får du precis som på bilden blixten mitt i , , försöka ta lite från sidan /vinklat eller gå längre från objektet och panorera in (zooma) så brukar inte blixten förstöra bilden annars kan du ta en bild utan blixt och modda den i datorn ,,,, man kommer lååångt med MS paint
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Ang justering av rutorna så tar du bort dörrsidan givetvis, sen sitter det tre justerbleck på innerdörrens ovandsida, den bakre och den mittersta har en filtbit på sig, dessa justeras med rutan i sitt översta läge.
Jag använde huvudet att trycka på rutan medans jag tryckte på blecken samtidigt som jag skruvade fast dom (detta göres fördelaktigt med en kamrat el. dyl
), det främre blecket har ingen filtbit men den, och dom två andra, har ett rektangulärt hål i sig som dörrsidan ska haka fast i, dom två bakre hamnar ju där dom hamnar med rutan injusterad, men den främre används inte till rutan utan bara till dörrsidan och det är nog trial ´n error metoden som gäller med justering av det blecket.
Hmmmmm.....kanske inte det enklaste att förklara men du fattar när du tar bort dörrsidan.
Haynes har jag som ett komplement till Service manualen då den i vissa lägen endast hänvisar till specialverktyg medans haynes använder vanliga metoder och vanliga verktyg.
Men så fort jag kan återvänder jag till service manualen.
Rutjustering mm. finns inte i service manualen utan det finns i Body Manualen.....också bra å ha emellanåt.
Hur menar du Åke?, visst tar jag crappiga bilder emellanåt och när jag tar så brukar jag ta med och utan blixt mm och sen när jag är hemma tar jag det bästa och sparar på datorn....men visst ibland blir ju inte ett enda kort bra.
MS paint och andra redigerings program har jag noll koll på så det finns nog en del att hämta där ja.
Vilket/vilka kort syftar du på? (en gissning är mina bakaxelkort där av nån anledning min kamera inte ville samarbeta.
Jag använde huvudet att trycka på rutan medans jag tryckte på blecken samtidigt som jag skruvade fast dom (detta göres fördelaktigt med en kamrat el. dyl
Hmmmmm.....kanske inte det enklaste att förklara men du fattar när du tar bort dörrsidan.
Haynes har jag som ett komplement till Service manualen då den i vissa lägen endast hänvisar till specialverktyg medans haynes använder vanliga metoder och vanliga verktyg.
Men så fort jag kan återvänder jag till service manualen.
Rutjustering mm. finns inte i service manualen utan det finns i Body Manualen.....också bra å ha emellanåt.
Hur menar du Åke?, visst tar jag crappiga bilder emellanåt och när jag tar så brukar jag ta med och utan blixt mm och sen när jag är hemma tar jag det bästa och sparar på datorn....men visst ibland blir ju inte ett enda kort bra.
MS paint och andra redigerings program har jag noll koll på så det finns nog en del att hämta där ja.
Vilket/vilka kort syftar du på? (en gissning är mina bakaxelkort där av nån anledning min kamera inte ville samarbeta.
/Lejon
-
2 loud
- Registrerad

- Namn: Åke Georgsson #230
- Kontakt:
jepp det var där någonstanns .. sitter febrig hemma å roar mig vid datorn ( latja bakaxel i snöstorm e visst inge smartDonLeone skrev: Hur menar du Åke?, visst tar jag crappiga bilder emellanåt och när jag tar så brukar jag ta med och utan blixt mm och sen när jag är hemma tar jag det bästa och sparar på datorn....men visst ibland blir ju inte ett enda kort bra.
No1. Trubbletopicstarter
Nu har jag börjat polera på bettan för första gången......har varit allt för upptagen med att få det mekaniska att funka så utseendet har kommit på andra plats.
Efter att ha suttit och slaviskt gått igenom poleringens alla grunder på http://www.thepolishman.nu har jag bestämmt mig för att ge mig på roterande maskinen, detta trots att jag aldrig polerat med maskin förrut.
Jag har gjort ungefär 70% av bilen med Sonax rubbing, sen blir det Polish med hårdvax, fortfarande med roterande maskinen, och sist lägger jag på ett lager hårdvax manuellt.
Nu gör jag alla fel i boken när jag håller på, maskinen ligger bara på 450W, jag har en trissa som kostar 45:-, medlet är ju av "mack"-typ och till belysning har jag en 60W lampa i taket som inte räcker till hela bilen eller på sidorna.
Men även om jag inte får upp maximal glans eller får bort alla små polerrepor så blir resultatet iaf bättre än utgångsläget.
Ytan som är polerad är körd med rubbing, det ska till polish och vax innan ytan är klar.

Efter att ha suttit och slaviskt gått igenom poleringens alla grunder på http://www.thepolishman.nu har jag bestämmt mig för att ge mig på roterande maskinen, detta trots att jag aldrig polerat med maskin förrut.
Jag har gjort ungefär 70% av bilen med Sonax rubbing, sen blir det Polish med hårdvax, fortfarande med roterande maskinen, och sist lägger jag på ett lager hårdvax manuellt.
Nu gör jag alla fel i boken när jag håller på, maskinen ligger bara på 450W, jag har en trissa som kostar 45:-, medlet är ju av "mack"-typ och till belysning har jag en 60W lampa i taket som inte räcker till hela bilen eller på sidorna.
Men även om jag inte får upp maximal glans eller får bort alla små polerrepor så blir resultatet iaf bättre än utgångsläget.
Ytan som är polerad är körd med rubbing, det ska till polish och vax innan ytan är klar.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
/Lejon
Hehe, visste att du inte kunde hålla dig borta när det vankas polering.
Men visst kan jag köra en vända med roterande maskinen men polishen innan excentermaskinen?
Jag har precis köp mig en egen maskin.

300:- på Jula, inte direkt den värsta på marknaden.....men den var billig, och betydligt mindre och lättare än den jag tidigare jobbat med, dessutom ligger den på 1200W istället för 450W.
Jag har tillgång att låna en sån här:

Bara DeLuxmaskiner vettja
, den borde gå att veva av en sista gång med......eller hur?
Sen har jag ett annat problem, eftersom det inte finns tillräcklig belysning i garaget så såg jag när jag körde ut bilen i solen att den var lite flammig.
Fram med polerduken och började gnida, det blev bättre och bättre......men jösses det verkar ju vara minst 2-3 timmar avpolering
, ytan är alldeles fet, kan tänka mig att det skulle kunna vara samma symptom som att kleta ut fett på lacken.
Har jag varit lite för slösaktig med polishen kanske?
På den översta bilden har maskinen en poler-grej monterad med kardborre, vad har man den till?, kan den vara nåt att ta bort det feta med?, kan avfettning ta bort det?.....Aaaaargh
Men visst kan jag köra en vända med roterande maskinen men polishen innan excentermaskinen?
Jag har precis köp mig en egen maskin.

300:- på Jula, inte direkt den värsta på marknaden.....men den var billig, och betydligt mindre och lättare än den jag tidigare jobbat med, dessutom ligger den på 1200W istället för 450W.
Jag har tillgång att låna en sån här:

Bara DeLuxmaskiner vettja
Sen har jag ett annat problem, eftersom det inte finns tillräcklig belysning i garaget så såg jag när jag körde ut bilen i solen att den var lite flammig.
Fram med polerduken och började gnida, det blev bättre och bättre......men jösses det verkar ju vara minst 2-3 timmar avpolering
Har jag varit lite för slösaktig med polishen kanske?
På den översta bilden har maskinen en poler-grej monterad med kardborre, vad har man den till?, kan den vara nåt att ta bort det feta med?, kan avfettning ta bort det?.....Aaaaargh
/Lejon
Köp ett vanligt bärbart lysrör med relativt starkt ljus. Polera ett om råde och inspektera det sedan genom att föra lysröret över ytan.
Orsaken att den är flammig beror på microrepor ej att ytan e fet. Påt igen med finrubbing först med roterande och sedan med exenter. Har du inte polerat förut med roterande kommer bilen att bli flammig av polerrosor hur än du bär dig åt. Därav alltid avsluta med exenterslipen för att få veck polerrosorna. Räkna med att poleringentar några dagar iaf...
Sedan måste du alltid avfetta bilen när du byter från grovrubbing till finrubbing till polish och innan du sedan vaxar den.
Annars ligger rester från tex grovrubbing kvar på bilen och allt blir bara dynga...
Ser ut som en lammullshätta kanske???? Och en sådan ska man aldrig använda...
Orsaken att den är flammig beror på microrepor ej att ytan e fet. Påt igen med finrubbing först med roterande och sedan med exenter. Har du inte polerat förut med roterande kommer bilen att bli flammig av polerrosor hur än du bär dig åt. Därav alltid avsluta med exenterslipen för att få veck polerrosorna. Räkna med att poleringentar några dagar iaf...
Sedan måste du alltid avfetta bilen när du byter från grovrubbing till finrubbing till polish och innan du sedan vaxar den.
Annars ligger rester från tex grovrubbing kvar på bilen och allt blir bara dynga...
Ser ut som en lammullshätta kanske???? Och en sådan ska man aldrig använda...
Dodge Charger 426 HEMI -69 / Chevrolet Camaro - Browneynolf Edition
Jag köpte mig en 150W halogenlampa samtidigt som polermaskinen, funkade bra, sålänge man gav fan i att titta rätt in i lampan.........då fick det bli en 5:a å lite öl.
Jag har hållit på med bilen i 3 dar, iofs sporadiskt, ungefär 2-3 timmar om dan hittils, jag anser mig vara färdig med rubbingen och håller numera på med Polishen.
Får som sagt bli en vända med excentern innan jag lägger på vaxet.
Jag tvättade aldrig av bilen mellan rubbingen och polishen.....kanske jag skulle ha gjort ja, men jag tänker göra det innan vaxning dårå, tack för tipset!
Den där hättan ja, jag kände på den....mmmmmmm, len och fin, tyckte ja.
Vi provar lite fint på huven med handen bara, HUGA repor direkt, måste altså vara en sån där lammullshätta, jävlar att den är lömsk.
Så len å allt sen repar den värre än....än.....äsch!
Nä, den är lite overkill för mig, antar att den ska användas först på riktigt dåliga lacker.
Har nu kört med den nya trissan över min feta flammiga lack och tycker att den ser bättre ut, jag körde med en torr trissa på lacken, men jag misstänker att sanningen kommer fram i dagsljus.
Maskinen är en dröm mot den gamla, mycket lättare att använda, sen var polersvampen som följde med väldigt mjuk och behaglig.....förmodligen helt menlös ur poleringssynpunkt.......men jag tycker att det börjar likna nåt nu.

Det ser faktiskt ut som en asstor repa på taket, men det är gjutskarven i taket.
Jag har hållit på med bilen i 3 dar, iofs sporadiskt, ungefär 2-3 timmar om dan hittils, jag anser mig vara färdig med rubbingen och håller numera på med Polishen.
Får som sagt bli en vända med excentern innan jag lägger på vaxet.
Jag tvättade aldrig av bilen mellan rubbingen och polishen.....kanske jag skulle ha gjort ja, men jag tänker göra det innan vaxning dårå, tack för tipset!
Den där hättan ja, jag kände på den....mmmmmmm, len och fin, tyckte ja.
Vi provar lite fint på huven med handen bara, HUGA repor direkt, måste altså vara en sån där lammullshätta, jävlar att den är lömsk.
Så len å allt sen repar den värre än....än.....äsch!
Nä, den är lite overkill för mig, antar att den ska användas först på riktigt dåliga lacker.
Har nu kört med den nya trissan över min feta flammiga lack och tycker att den ser bättre ut, jag körde med en torr trissa på lacken, men jag misstänker att sanningen kommer fram i dagsljus.
Maskinen är en dröm mot den gamla, mycket lättare att använda, sen var polersvampen som följde med väldigt mjuk och behaglig.....förmodligen helt menlös ur poleringssynpunkt.......men jag tycker att det börjar likna nåt nu.

Det ser faktiskt ut som en asstor repa på taket, men det är gjutskarven i taket.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
/Lejon
Jag har även ett annat problem som jag har försökt lösa utan support, det finns ett par rinningar på bilen som jag har slipat med 2000 papper, rubbar polerar.....ser asbra ut........tills jag ställer mig i en vinkel som inte är till den våtslipade ytans favör.........dels ser man vart jag har slipat eftersom det finns inten apelsinlack där.....inget att göra åt, men man set ju äver lite repor + att ytan inte är lika blank där, jag har kört med rubbing + Polish.
Kan Autosol och/eller sån där rubbing (Plåtburk) som man inte kan maskinpolera vara nåt att jobba med här?
Kan Autosol och/eller sån där rubbing (Plåtburk) som man inte kan maskinpolera vara nåt att jobba med här?
/Lejon
2000-repor brukar vara mycket svåra att polera bort. kan gå om du slipat med mycket lätt han och mängder av friktionsminskare blandat i vattnet... men du får nog ligga på med roterande, hård svamp och grovrubbing bra länge om du ska ha bort dem... och då är det lätt att bränna hål i lacken... köp 4000-papper och slipa med före du börjar polera istället...
Finns föressten speciella pyttesmå putsdukar på rulle (brukar vara 1000st på en rulle) som man speciellt använder för att slipa rinningar. Med dessa slipar man enbart på rinningen och ej på lacken bredvid. Då slipper du den där släta ytan som nu har blivit på de fläckar du har slipat. Dvs ytan blir enbart slät just där rinningen var och den ytan är ofta så liten att det inte blir iögonfallande....
Nu har jag kört med roterande, medium svamp och flytande rubbing (finrubbing?)

och sen Polish med hårdvax, också med roterande.

Jag har en hel del tydliga repor kvar i lacken, ser nästan ut som jag haft smuts med när jag polerat då reporna ligger en bit ifrån varandra i cirkel rörelser.
Ska jag backa ett steg och köra med rubbingen igen, alt. annat märke?, med excentern och sen på med polishen och sist på med hårdvax?
Ps. jag har letat men inte hittat metoden samt fördelarna att lägga på vax med maskin, som jag förstått det ska man applicera med maskin och polera av för hand? Ds

och sen Polish med hårdvax, också med roterande.

Jag har en hel del tydliga repor kvar i lacken, ser nästan ut som jag haft smuts med när jag polerat då reporna ligger en bit ifrån varandra i cirkel rörelser.
Ska jag backa ett steg och köra med rubbingen igen, alt. annat märke?, med excentern och sen på med polishen och sist på med hårdvax?
Ps. jag har letat men inte hittat metoden samt fördelarna att lägga på vax med maskin, som jag förstått det ska man applicera med maskin och polera av för hand? Ds
/Lejon