Moderator: Moderators

Ska nog lägga på det först innan jag tar beslut om det ska på eller inte. Kanske inte alls gör sig på en blå bilPettersson skrev:Nu vill jag ha lite råd av er mina vänner!
Har ett jalusi till min bil som är lite originellt och som jag gillar och vill ha på just därför. Men ska jag måla det svart eller i samma färg som bilen.
Kul att se vad andra tycker, är själv lite tveksam till att ha det i bilens färg men vore kul att testa skulle ju kunna bli snyggt....
Skulle det funka tror ni![]()

Behöver inte få bort det, räcker med att våtslipa tills det blir plant, gör det dock försiktigt så att du inte kommer ner i den blåa basen. vad gäller lack kan man få "garage"-lacker med showkvalitet men det kan kräva mycket arbete efteråt (våtslipning, bättring ,våtslipning mer bättring, våtslipning, polering..... till slut blir det perfekt), som farbror Barbro säger: det finns inga genvägar till den perfekta lackenPettersson skrev::
Hjälp hur gör jag nu på bästa smidigaste sätt för att få bort dom...
Har nu 2l klarlack på hela bilen. Mycket förtvivladoch ledsen nu

Det är maskerat så att jag öppnar och stänger dörren när jag lackar.adde skrev:hur tänker du göra med dörrstegen, etc som lätt syns när dörren öppnas?

den spruta dom har kopierat ÄR en proffsspruta den är e klart privärd , håll den bara ren (så inget torkar fast i den ) och håll ett "lagom" lågt tryck avfuktad luft så har du en "kompis" för livet (eller tills packningarna torkat ur )Pettersson skrev:Det är säkert inget större fel på den men att kalla den proffsspruta är kanske lite överdrivet

Den känns MYCKET BRA att spruta med... övning ger färdighet så jag ska inte ge upp.2 loud skrev:den spruta dom har kopierat ÄR en proffsspruta den här e klart privärd , håll den bara ren (så inget torkar fast i den ) och håll ett "lagom" lågt tryck avfuktad luft så har du en "kompis" för livet (eller tills packningarna torkat ur )Pettersson skrev:Det är säkert inget större fel på den men att kalla den proffsspruta är kanske lite överdrivet