Jo visst det kan va kul men varför ringa mitt i natten klockan är för fan halv 2, jaja men ska du ha en bil vråla han igen,,,ok men vad är det för bil? fråga jag, ja det är en grön pontiac transam! jaha och vilken modell typ årsmodell ja ni vet man vill ju inte köpa grisen i säcken,lite info kan vara bra att ha.
ja men ska du ha den vråla gubben i luren,,ja kanske det vad kostar bilen? ja du kan få köpa den för 300$,,??? jaha vad har hänt med den är den första tanken,,är gubben på skroten och kollar pressade bilar eller har han börjat knarka?
jaha sa jag men är den helt skrot eller? nej nej den är lite krockad fram på höger fram skärm det är lugnt,,ja och så går den inte!!
nehej tänkte jag låter som en billig affär köpa en bil som i hans ögon lite krockad,,jojo det har hänt förut att det inte är så farligt,,men när skiten väl står i sverige så vill man inte ens ha den om nån kastar den efter dig.
jaha tänkte jag ska man våga????
hm jaja köp bilen,men vad kostar det mig hemma i sverige när den står utan för min dörr,,,gubben försvann ett tag sen kved den snåle fan ur sig att jag kunde ta den för 16000 svenska...
jaja köp skiten jag får chansa,,,,
Dagen därpå mitt i natten som vanligt ringer gammel gubben igen,,
jippie nu kommer överaskningarna tänkte jag i mitt innre..
hallå vrålar han och myser,,gissa vad jag kör i?
jag fick igång bilen det var ett eftermarknads larm i bilen som lstartspärren var låst genom...
tydligen fungerade bilen,,nej nu blommar det ordentligt,,,kan det vara så att jag äntligen har gjort ett bra köp,,,,,
1månad gick jag väntade i all ovisshet pga att han inte kunde skicka en bild på bilen,,för jag skulle förmodligen plågas av förväntan,,jag vet inte men det kanske är föräldrars sätt att plåga sina barn...
containern kom äntligen till karlstads hamn och dörrarna öppnades...
http://img165.imageshack.us/img165/2707/dsc00394lr3.jpg
nja den duger tänkte jag,,man kan inte kräva för mycket av 300$
kolla lite om det fanns något att gotta sig i eventuellt ,,inredningen var sådär..kaffe och klägg i hela kupen
http://img96.imageshack.us/img96/8227/dsc00389im8.jpg
jaja jag kollade runt lite i byn om man eventuellt kunde hitta en billig framskärm och front,,för det var krossat och gick inte att laga,,,
som tur va så har en kollega till mig en camaro och potiac skrot,,,se på fn han hade en skärm hemma på lagret 1500 kr senare så placerades skärmen på bilen och jakten var igång på en front...det gick typ 1 månad till sen ringde det från amerika igen,,,jag har hittat en front sa rösten på andra sidan...ok tänkte jag hur svårt kan det vara i staterna,,,,ok skicka skiten så fort som möjligt sa jag,,,trodde den var ny,,,,kan jag säga att det var den inte,,,den sniken hade hittat en front på en bil på skroten,,,,jippie,,inte nog med det det var fel front...ingen trans am front vad jag förstod det var till typ firebird,,,inte riktigt vad jag tänkt mig men...ok den måste ihop för besiktning,,,
http://img265.imageshack.us/img265/8319/dsc00392oa2.jpg
lite tvåor på bromsar,,typ ingen bromsverkan alls på baken,,,framvagnen har inte väldigt mycke av styrleder och annat krafs som var helt,,,
men roligast blir nog att fixa bakaxeln som roade mig hela vägen ned till besiktningen,,med ett klart och fint tjut ljud,,,,
nåja lite possitiva saker såg jag när den var uppe på liften,,,det satt ett helt nytt Borla system ända framifrån och bak...tyvärr inga headers men det kommer jag lovar...
har bestämt mig,,,ska ha bilen att spinna med och roa mig på strippen så nu börjar själva projektet.....
Denna vinter kan bli en mysig vinter med både tårar och glädje...