pearl firebird 1971
Moderator: Moderators
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
classicgodiset kom hem först, 3 arbetsdagar efter ordern var gjord så damp paketet ner hemma hos tanten
idag har jag pratat amerikaniska med ramairrestorations angående mina ramairgrenrör som är ute på resa i vida världen.
förmodligen har de inte lämnat den stora amerikanska kontinenten ännu...
tillmötesgående och ledsna för min väntan var dom iallafall, bestämdes att vi ej skulle utnyttja snigelpost med usps nå' mer iallafall..
följetången om de försvunna grenrören fortsätter således, svar från usps torde firman få i dagarna.
mitt eget privata krig med bilbatteriet har tagit en vändpunkt, jag skiter i mitt "fina" batteri då en cell verkar vara knäckt, ska åka och fynda på bildemo istället. tar på krafterna att be en tryck o pys om starthjälp..
idag har jag pratat amerikaniska med ramairrestorations angående mina ramairgrenrör som är ute på resa i vida världen.
förmodligen har de inte lämnat den stora amerikanska kontinenten ännu...
tillmötesgående och ledsna för min väntan var dom iallafall, bestämdes att vi ej skulle utnyttja snigelpost med usps nå' mer iallafall..
följetången om de försvunna grenrören fortsätter således, svar från usps torde firman få i dagarna.
mitt eget privata krig med bilbatteriet har tagit en vändpunkt, jag skiter i mitt "fina" batteri då en cell verkar vara knäckt, ska åka och fynda på bildemo istället. tar på krafterna att be en tryck o pys om starthjälp..
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
JAAAAAA!!!!!
idag fick jag post!!!!
Först så får man veta att köket hade kommit, och sen att det låg en underbar liten "hämta ut paket" lapp hemma åt mig.
Och som jag har väntat...
Lite kort på förvärven tagna på balkongen då det är lite rörigt inne.
röriga vardagsrummet...
Kök på G!
Har ju kört litegrand i år redan, men inte vridit in den renoverade förgasaren ett dugg. Så detta är på tur. Därefter kika avgassidan... Undrar om måtten för ra-grenrören passar med mitt befintliga te originallimporna? (Så kunde man spara bytet till 2½ nåra månader om man vill testa grenrören nu.)
Ska peta dit de bakre skärmbreddarna också. Mått tagna, bara borra o passa in kvar.
idag fick jag post!!!!
Först så får man veta att köket hade kommit, och sen att det låg en underbar liten "hämta ut paket" lapp hemma åt mig.
Och som jag har väntat...
Lite kort på förvärven tagna på balkongen då det är lite rörigt inne.
röriga vardagsrummet...
Kök på G!
Har ju kört litegrand i år redan, men inte vridit in den renoverade förgasaren ett dugg. Så detta är på tur. Därefter kika avgassidan... Undrar om måtten för ra-grenrören passar med mitt befintliga te originallimporna? (Så kunde man spara bytet till 2½ nåra månader om man vill testa grenrören nu.)
Ska peta dit de bakre skärmbreddarna också. Mått tagna, bara borra o passa in kvar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av pzr den ons 03 maj 2006, 20:52, redigerad totalt 1 gånger.
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
Humm humm...
Nytt för dagen:
Fördelare renoverad av ingen mindre än mig själv. Vid funktionskontroll för att få till tändningen så visade det sig att vacumklockan var slut så en ny köptes av phatty. Vill tacka Kent och Göran för tips! Sen så demonterades fördelaren o allt fett böts ut. Ny brytare, kondning, rotor och fördelarhatt. Har en justering av den totala mekaniska förställningens stopp kvar att fixa då jag hamnar lite högt.
Kravlat o fipplat med de bakre flairsen, lackering av dom är fixad så nu ska dom bara dit.
Beställt lite grejor från usa som jag tyckte blev för dyrt härhemma, samt snackat mig till lite hjälp med montering av det beställda. (annan utväxling och eatondiff.)
Ska fippla ner lådan nu då semestern äntligen har dragit igång och montera mitt shiftkit. (transgo reprogramming kit)
Sen så hade jag tänkt få tid över då lådan är nere och spolas av att byta ut mina limpor till ra-grenrören och om det behövs bocka o böjas dit ett nytt avgassystem.
Efter detta är gjort så är tanken att jag ska kalibrera om växellägena för automatlådan som inte stämmer riktigt 100. Den växlar helt klart för tidigt vid full spätta.
Finns att göra om man så säger
Nytt för dagen:
Fördelare renoverad av ingen mindre än mig själv. Vid funktionskontroll för att få till tändningen så visade det sig att vacumklockan var slut så en ny köptes av phatty. Vill tacka Kent och Göran för tips! Sen så demonterades fördelaren o allt fett böts ut. Ny brytare, kondning, rotor och fördelarhatt. Har en justering av den totala mekaniska förställningens stopp kvar att fixa då jag hamnar lite högt.
Kravlat o fipplat med de bakre flairsen, lackering av dom är fixad så nu ska dom bara dit.
Beställt lite grejor från usa som jag tyckte blev för dyrt härhemma, samt snackat mig till lite hjälp med montering av det beställda. (annan utväxling och eatondiff.)
Ska fippla ner lådan nu då semestern äntligen har dragit igång och montera mitt shiftkit. (transgo reprogramming kit)
Sen så hade jag tänkt få tid över då lådan är nere och spolas av att byta ut mina limpor till ra-grenrören och om det behövs bocka o böjas dit ett nytt avgassystem.
Efter detta är gjort så är tanken att jag ska kalibrera om växellägena för automatlådan som inte stämmer riktigt 100. Den växlar helt klart för tidigt vid full spätta.
Finns att göra om man så säger
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
En uppdatering är att min eldfågel ska få ett eget "mek-garage". Tanken är att det nu under vintern skall härjas med den en del.
Garaget kommer att delas med en fård, men vi får hoppas att den inte har något som smittar.
Just nu så pågår dragning av el och placering av lysrör så man har en ljus arbetsplats. en del arbetsbänkar skall på också på plats.
Vi har införskaffat en dieselvärmare som skall monteras i lokalen så det blir varma goa vintermånader.
Bilder på det goda kommer så småningom!
/Mvh upprymd!
Garaget kommer att delas med en fård, men vi får hoppas att den inte har något som smittar.
Just nu så pågår dragning av el och placering av lysrör så man har en ljus arbetsplats. en del arbetsbänkar skall på också på plats.
Vi har införskaffat en dieselvärmare som skall monteras i lokalen så det blir varma goa vintermånader.
Bilder på det goda kommer så småningom!
/Mvh upprymd!
-
- Registrerad
- Inlägg: 926
- Blev medlem: fre 24 mar 2006, 15:31
- Namn: Håkan Nilsson #51
- Ort: Tomelilla (Skåne)
hur går det för dig? alltid kul att se lite projekt nu under vinter !!
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
Tjena.
Vi håller på att flytta in grejer i graraget nu. Några fler hyllor upp innan jag kan börja meka. (Lika bra. Har lärt mig att väggytan bör utnyttjas för placering av delar. Blir så svårt att röra sig annars.. . )
Det är nymålade väggar, el o vatten indraget.
Blir en MIG och en gassvets att dela på, sen så ska dieselaggregat installeras. (f.d banverksagg)
Ska bli guld att kunna åka iväg på vardagkvällar och skruva! (15 min med bil)
Så här såg det ut innan målning och installation av fler lysrör i taket.
Kvar:
Hyllor längst väggarna, arbetsbänkar och verktyg och ett dieselagg för värme.
Vi håller på att flytta in grejer i graraget nu. Några fler hyllor upp innan jag kan börja meka. (Lika bra. Har lärt mig att väggytan bör utnyttjas för placering av delar. Blir så svårt att röra sig annars.. . )
Det är nymålade väggar, el o vatten indraget.
Blir en MIG och en gassvets att dela på, sen så ska dieselaggregat installeras. (f.d banverksagg)
Ska bli guld att kunna åka iväg på vardagkvällar och skruva! (15 min med bil)
Så här såg det ut innan målning och installation av fler lysrör i taket.
Kvar:
Hyllor längst väggarna, arbetsbänkar och verktyg och ett dieselagg för värme.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
Lite bilder på hur det ser ut nu:
jag vet att det ser lite torftigt ut, men har iaf fått ut en svets, tryckluft, vinkelslip o div "nu e jag hårdhänt" tools... :-)
har hunnit plocka ner fronten och skall vid nästa session av med huv + skärm + ac-agg för att sedan massera ur motorn.
återkommer.
oh ja. det viktigaste kvarstår också, både för vilja och mekglädje... värmen.
så beroende om vi får in den så kommer det nog att fotas och framför allt skruvas en del.
jag återkommer i ämnet.
jag vet att det ser lite torftigt ut, men har iaf fått ut en svets, tryckluft, vinkelslip o div "nu e jag hårdhänt" tools... :-)
har hunnit plocka ner fronten och skall vid nästa session av med huv + skärm + ac-agg för att sedan massera ur motorn.
återkommer.
oh ja. det viktigaste kvarstår också, både för vilja och mekglädje... värmen.
så beroende om vi får in den så kommer det nog att fotas och framför allt skruvas en del.
jag återkommer i ämnet.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Va fint med ett tvåbils garage, inte för många så det blir stökigt, men inte heller helt ensam.
Jag delar garage med 5 andra vilket är supertrevligt, men bilen ser ut som en semla efter en vinters mekande, som tur är så har lacken inte show standard.
Ska bygga ett eget garage nu i sommar eftersom vi flyttar till hus nu i februari, skönt att få nära till garaget men tråkigt att lämna dom andra.
Jag delar garage med 5 andra vilket är supertrevligt, men bilen ser ut som en semla efter en vinters mekande, som tur är så har lacken inte show standard.
Ska bygga ett eget garage nu i sommar eftersom vi flyttar till hus nu i februari, skönt att få nära till garaget men tråkigt att lämna dom andra.
/Lejon
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
Eget garage är som sagt drömmen....
Nu är jag och fordägaren väldigt goda vänner med samma inställning, så man vet att delarna som är itur och uppradade får ligga kvar så.
Huven ska fixas o lackas på insidan.
Syns lite kladd på golvet också. Lådan som läcker...Den ska ner då motorn far ur. Shiftkit o packningssats införskaffat.
Nu är jag och fordägaren väldigt goda vänner med samma inställning, så man vet att delarna som är itur och uppradade får ligga kvar så.
Huven ska fixas o lackas på insidan.
Syns lite kladd på golvet också. Lådan som läcker...Den ska ner då motorn far ur. Shiftkit o packningssats införskaffat.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av pzr den tis 06 nov 2007, 15:41, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Registrerad
- Inlägg: 9187
- Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
- Namn: Åke Georgsson #230
- Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
- Kontakt:
Tänk lite smart när du bygger skorstenen ,, gärna i något tjockare material och har du möjlighet försök få så mycket rör som möjligt på insidan , sen bygger du en "box" runt det och installerar en eller två bra fläktar .. på så sätt får du både direktvärmenur kokoverket och med det tjockvägiga röret även en hyffsat eftervärme som distrubieras i garaget ,,,, dieseln e allt annat än billig idag och kommer nog så att förbli
No1. Trubbletopicstarter
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
hmm. tack för tipset åke.
hade tänkt försöka att få lite "onödigt" mycket rör på insidan just för att tillvarata strålningsvärmen från detta. (Blir 3 m med den placering som tänkts.) "box"-lösningen hade jag inte kommit till i min tankesmedja ännu.
återkommer efter håltagande och installation så får vi se om det blev som tänkt.
hade tänkt försöka att få lite "onödigt" mycket rör på insidan just för att tillvarata strålningsvärmen från detta. (Blir 3 m med den placering som tänkts.) "box"-lösningen hade jag inte kommit till i min tankesmedja ännu.
återkommer efter håltagande och installation så får vi se om det blev som tänkt.
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
Sådär, nu var man igång igen... eller har varit i några veckor.
dagens bravad var att peta ur motorn, kika i oljetråget efter tråkigheter (inga funna!) och sedan peta upp den på stativ för att kunna meka i godan ro.
bilder:
Täckbricka där soppapumpen satt, dit med ra-grenrör, byta diverse som behöver bytas. (oljepump bla)
Puts o studs så den blir som den var för 2 år sedan
låda skall ur den me', shiftkittas och snyggas upp.
skojj värre detta juh!
just ja, avgasröret för dieselvärmaren blev fint klart. dock inte så slingrigt som föreslaget. fyller funktion och värmer oss i garaget på 10 minuter. gutt gutt.
vi har boat in oss nu kan man säga.
dagens bravad var att peta ur motorn, kika i oljetråget efter tråkigheter (inga funna!) och sedan peta upp den på stativ för att kunna meka i godan ro.
bilder:
Täckbricka där soppapumpen satt, dit med ra-grenrör, byta diverse som behöver bytas. (oljepump bla)
Puts o studs så den blir som den var för 2 år sedan
låda skall ur den me', shiftkittas och snyggas upp.
skojj värre detta juh!
just ja, avgasröret för dieselvärmaren blev fint klart. dock inte så slingrigt som föreslaget. fyller funktion och värmer oss i garaget på 10 minuter. gutt gutt.
vi har boat in oss nu kan man säga.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
ser bra ut det där, är det dags för kam och drev byte? ska du ändra karaktären ngt på motorn eller blir det mer en genomgång av snurran?
ang skorstenen får jag kalla kårar, i garaget ute i tumba kunde man ju tro att bob marley satt å puffa med tanke på hur den sotade. Nu användes den en enda gång då jag figurerade där så jag slapp eländet. dock ett stort plus att ha lite värme när minusen stiger på annars blir man ju tvungen att meka så jäkla snabbt..
ang skorstenen får jag kalla kårar, i garaget ute i tumba kunde man ju tro att bob marley satt å puffa med tanke på hur den sotade. Nu användes den en enda gång då jag figurerade där så jag slapp eländet. dock ett stort plus att ha lite värme när minusen stiger på annars blir man ju tvungen att meka så jäkla snabbt..
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
Kammen böts för 2 år sedan då motorn gicks igenom ordentligt. (bottendel som topp) Vill bara kika så att allt är okej egentligen.
Tänkte spara lite pyssel genom att plocka utmotorn helt enkelt. Slipper nog lite bekymmer i längden
Sen så var det ju lådan. Lättare plocka ner den nu.
E lite sugen på 068 kammen, men borde nog byta topparna då...
(Och funderar i allvarlighetens namn då på att göra en sån sak på en helt annan motor. Har haft några på G men det har inte blivit affär tyvärr 400-455cui)
Denna 350HO har spunnit bra och varit väldigt pålitlig sedan jag blev klar med renoveringen. Den får nog dock vara kvar så "original" som den kan vara.
Tänkte spara lite pyssel genom att plocka utmotorn helt enkelt. Slipper nog lite bekymmer i längden
Sen så var det ju lådan. Lättare plocka ner den nu.
E lite sugen på 068 kammen, men borde nog byta topparna då...
(Och funderar i allvarlighetens namn då på att göra en sån sak på en helt annan motor. Har haft några på G men det har inte blivit affär tyvärr 400-455cui)
Denna 350HO har spunnit bra och varit väldigt pålitlig sedan jag blev klar med renoveringen. Den får nog dock vara kvar så "original" som den kan vara.
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
påskmek:
hopp, här var det tomt!
här är lite delar som förutom nytt filter skall i...
den här skitiga saken (som ska få sin alulyster åter.)
bonusbild på förkyld fårdmek (därav påpälsningen ) som byter ventiltätningar:
lådan är shiftkittad och klar, blev tvungen att helicoila ett par av skruvhålen till tråget som var dåliga. underbar uppfinning! motorn är klar.
to do list innan säsongen kan börja:
*montera den elektriska soppapumpen
*ra grenrör + nytt avgassystem ska dit
*framskärmarna skall på insidan göras klart ordentligt.
*lacka insidan av huven
*lacka kardan
*montera eatondiffensamt nya utväxlingen i bakaxeln, lacka bakaxeln
*dra om motorrums-el för renare utseende
hopp, här var det tomt!
här är lite delar som förutom nytt filter skall i...
den här skitiga saken (som ska få sin alulyster åter.)
bonusbild på förkyld fårdmek (därav påpälsningen ) som byter ventiltätningar:
lådan är shiftkittad och klar, blev tvungen att helicoila ett par av skruvhålen till tråget som var dåliga. underbar uppfinning! motorn är klar.
to do list innan säsongen kan börja:
*montera den elektriska soppapumpen
*ra grenrör + nytt avgassystem ska dit
*framskärmarna skall på insidan göras klart ordentligt.
*lacka insidan av huven
*lacka kardan
*montera eatondiffensamt nya utväxlingen i bakaxeln, lacka bakaxeln
*dra om motorrums-el för renare utseende
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
fick lite gjort idag med
lådan är nu klar och ska tillbaka där den skall sitta. passade på att "Hotta" upp tråget med ett avtappningshål... fick oljan lite överallt då jag skulle tömma den. hoppas slippa detta i framtiden.
här...
praktisk liten vagn, ensam som man var.
nu så sitter den där igen. dags att montera motor och diverse.
lådan är nu klar och ska tillbaka där den skall sitta. passade på att "Hotta" upp tråget med ett avtappningshål... fick oljan lite överallt då jag skulle tömma den. hoppas slippa detta i framtiden.
här...
praktisk liten vagn, ensam som man var.
nu så sitter den där igen. dags att montera motor och diverse.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
mmhmmm.
småfix som ordnats. väntar på en liten packpox (felleverans) innan jag kan hänga i motorn igen. roat mig med att dra avgassystem bakifrån o fram istället.
kunde inte låta bli att testa downpipsen mot RA-grenrören. ba så man vet att det passar.
småfix som ordnats. väntar på en liten packpox (felleverans) innan jag kan hänga i motorn igen. roat mig med att dra avgassystem bakifrån o fram istället.
kunde inte låta bli att testa downpipsen mot RA-grenrören. ba så man vet att det passar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
Här är eftermonteringsbilder:
Patienten...
Tog inga nerfjuttar i bak som formula400, utan bara rakt ut.
Tycker det ser bra ut.
markfrigång ser man här.
crossovern
downpipes som sitter i ra-heddersarna
gött gött ljud. och toppen passform som sagt.
Patienten...
Tog inga nerfjuttar i bak som formula400, utan bara rakt ut.
Tycker det ser bra ut.
markfrigång ser man här.
crossovern
downpipes som sitter i ra-heddersarna
gött gött ljud. och toppen passform som sagt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Sådär ser det väl ut på 99% av alla jänkare som har bytt avgassystem, alt. är väl, som jag ser det, att borra hål i avgassystemet trä i en rörstump på tvären genom systemet och dra kabeln igenom denThe Judge skrev:Spännande dragning av E-brake kabeln.....
Pzr:
Lossa på klammorna som sitter vid E-brake kabeln och vrid dom 90 grader, som bäst kommer du att slå i dom och pajja gängorna, som värs kan du nog gissa själv
/Lejon
- pzr
- Registrerad
- Inlägg: 841
- Blev medlem: tor 26 jun 2003, 12:58
- Namn: Emanuel Hillberg
- Region: Östra
- Ort: Uppsala
ja jag vet. P kabeln är rätt så slack i dagsläget
Kent: Jag hamnade på 7100.- via americano i linköping. (klubbrabatt inräknad.)
Lejon: Japp! Har ett par fler som ska vridas upp lite.
Förövrigt får jag säga att jag är väldigt nöjd med trans-go shiftkittet jag petade in i lådan. Mycket roligare växlingar nu
Bara jag hittar en annan bakaxel att leka med på sidan om nu så...
Kent: Jag hamnade på 7100.- via americano i linköping. (klubbrabatt inräknad.)
Lejon: Japp! Har ett par fler som ska vridas upp lite.
Förövrigt får jag säga att jag är väldigt nöjd med trans-go shiftkittet jag petade in i lådan. Mycket roligare växlingar nu
Bara jag hittar en annan bakaxel att leka med på sidan om nu så...
-
- Registrerad
- Inlägg: 1000
- Blev medlem: tis 14 okt 2003, 18:40
- Namn: Sven Floman #58
Dragningen av hand bromsen är hur sjukt som helst på en 2gen... (I mina ögon ser det ut som ett hast jobb där den skulle enbart fungera men inte mycket mer än så.)The Judge skrev:Pzr, aha, Ok.
Lejon, vilka jänkare tänker du på?
Ser ut som kabeln får plats ovanför avgasrören, vilken borde vara att föredra (original).....?
Skulle man dra avgas systemet på sådant sätt att man kan dra handbroms vajern ovan på hade markfrigången blivit lidande.
På min sitter det någon form av spiral fjäder där vajern löper igenom och kan då ligga ann både golvet och avgas systemet (orginal ligger nog avgassystemet så högt upp att hand broms vajern endast anligger golvet)
Inte ens på min dragning kunde jag illiminera detta utan skall bygga någon form av mellan lägg så avgas systemet och vajern kan löpa mot varandra utan att ta skada.
//Sven