En tråd om min TTA89

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
turbokungen
Registrerad
Registrerad
Namn: Uffe Ericson
Kontakt:

Inlägg av turbokungen »

Hejsan Melvin Pojken!

Verkligen kul att läsa om hur det går för dig däruppe, nu kör vi nian på en riktig strip å därmä basta!

Over and out ifrån den de ogillar på TACS! :eek:
Användarens profilbild
z28
Teknisksupport
Teknisksupport
Namn: Åke Eliasson
Kontakt:

Inlägg av z28 »

Lurigt det där med huvudbrytare, har du dragit laddningen direkt till batteriet? om inte så fortsätter bilen gå på strömmen från generatorn då man bryter brytaren...
Å det innebär att man har en grov kabel som är strömförande konstant (om man inte säkrar upp den)
Lycka till med tiderna nu...
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Johansson
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Z28 skrev:Lurigt det där med huvudbrytare, har du dragit laddningen direkt till batteriet? om inte så fortsätter bilen gå på strömmen från generatorn då man bryter brytaren...
Å det innebär att man har en grov kabel som är strömförande konstant (om man inte säkrar upp den)
Lycka till med tiderna nu...
En vettig sak du tar upp här.
Helt klart lurigt det där med huvudbrytare. Det är kopplat som du säger, dessutom är min brytare knappast optimalt monterat med tanke på att jag/föraren måste ut ur bilen och upp med bagageluckan för att komma åt den. Däremot är den väldigt praktisk när man mekar med bilen och behöver bryta strömmen titt som tätt.
Vad jag funderat på att fixa är en huvudbrytare som är åtkomlig från förarplats som samtidigt bryter tändningen så att bilen slocknar även fast generatorn laddar.
Hör väl till to do list, just nu är det mycket annat som ligger före.

Bild
St3v3 skrev:Sitter säkringshållare inbyggda i reläna
Japp det gör det! Praktiska relän, får hoppas att Hella håller samma kvalité som Bosch gör.
Mangan skrev:Lung ocf fin nu!! :-)
Jag hetsar inte upp mig! Tvärtom, meningen med en projekttråd är väl att få lite feedback och funderingar, vilket kanske leder till att man inte behöver göra alla misstag själv.
Mina avsäkringar tycker jag duger och även kabeldragningen, men vi har kanske lite andra krav och mina krav stiger ju också allt eftersom.
Just nu ska det "bara" fungera, då är jag nöjd.

Dagens övningar
Bild
Jag hade läckage uppe vi o-ringen på ovansidan av tanken, så allt var tvunget att rivas ner igen.
Samtidigt så passade vi på att fixa till luftningen till tanken också.

Bild
AN anslutning även här så klart. :wink:
Hörde jag "onödigt"?
Rören som syns i bild är enbart där för att hålla tankgivaren på plats.

Bild
Tätning av "brandvägg" pågår.

Bild
Närbild på lite kladd och en vacker kabelgenomförning bestående av bensinslang från OK. Något duger faktiskt deras slangar till!
Turbokungen skrev:Hejsan Melvin Pojken!

Verkligen kul att läsa om hur det går för dig däruppe, nu kör vi nian på en riktig strip å därmä basta!

Over and out ifrån den de ogillar på TACS! :eek:
9an kanske kommer om 2 år eller 3! I sommar kan man ju börja med att försöka få bilen att fungera! :lol:
Äh, inte ogillar vi dig på TACS! (inte jag iaf)
Saknar dock inlägg från "erat" håll, handlade ju ofta om sånt jag själv är intresserad av..
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
st3v3
Registrerad
Registrerad
Namn: Pelle Svanslös

Inlägg av st3v3 »

Visst är reläna lite skumma? D.v.s. att 85 och 86 respektive 30 och 87 inte sitter mittemot varandra som dom brukar
Användarens profilbild
jonas.e
Registrerad
Registrerad
Namn: jonas.e

Måste bara säga.

Inlägg av jonas.e »

Roligt med ett projekt som man får se bilder på..
Trans am-94á
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Namn: Anders Jeppsson #597
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

Melvin skrev:
Z28 skrev:Bild
Nu fungerar detta säkert bättre, men när jag köpte min bil satt det en rad av liknande reläer (inbyggda säkringar) till tex elfläkt. Problemet var bara att de oxiderade ganska snabbt och då stannade fläkten som följd.
Köpte nytt relä men samma problem.
Till slut plockades reläet helt enkelt bort till förmån för ett utan säkring.

Dock satt detta i motorrummet och jag misstänker att där är en mer utsatt miljö än i bagaget...
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Namn: Magnus Gustafsson #497
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Gött vart lite orolig där en stund, är ju inte alla som gillar att man är nyfiken och frågvis!

Reläna är vanliga Hella extraljusrelän dom brukar användas när man drar en matning till en uppsättning reläer, så man kan säkra matningen för den sammanlagda lasten tex 60A sen säkrar man varje krets tex 20A, säkringen skyddar kretsen som matas från relät mot överlast och kortslutning. kablaget fram till relät är enbart skyddat om felet ligger efter säkringen eller av den säkring du har på grova kabeln som matar brytaren.
Som jag sa tidigare dom korta längderna till reläna ser ut att gå at skydda mekaniskt men jag skulle vara väldigt försiktig med dylika installationer.

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
st3v3
Registrerad
Registrerad
Namn: Pelle Svanslös

Inlägg av st3v3 »

Mangan skrev:Gött vart lite orolig där en stund, är ju inte alla som gillar att man är nyfiken och frågvis!

Reläna är vanliga Hella extraljusrelän dom brukar användas när man drar en matning till en uppsättning reläer, så man kan säkra matningen för den sammanlagda lasten tex 60A sen säkrar man varje krets tex 20A, säkringen skyddar kretsen som matas från relät mot överlast och kortslutning. kablaget fram till relät är enbart skyddat om felet ligger efter säkringen eller av den säkring du har på grova kabeln som matar brytaren.
Som jag sa tidigare dom korta längderna till reläna ser ut att gå at skydda mekaniskt men jag skulle vara väldigt försiktig med dylika installationer.

Magnus
Man har ju liknande kopplingar på dom flesta bilar original...
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Nja,, nu för tiden så sitter det oftast en fördelningspanel med högströms säkringar nära batteriet, och bilar med denna inriktning får i regel lite mer stryk än det som sälj över disk och bara för att det såg ut så på en folkvagn 1952 behöver inte innebära att det är bra eller ens rätt.

Ser det bara som en onödig risk som är enkel att förebygga.

Magnus
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Du har säkert helt rätt, men jag delar väl inte helt din uppfattning om "högströms säkringar" eller att sådana här bilar får mer stryk än andra.
I praktiken tror jag den här lösningen vi gjort med "el-central" och det andra är okej, vi börjar har koll på kablaget men har ännu inte hunnit beta igenom allt jänkarna gjort.
I teorin så ska man säkert göra på helt andra sätt, nåväl.

Det blev en heldag i garaget igen, tiden vill inte riktigt räcka till. Piteå tävlingen ligger lite tätt inpå.
Hur som helst, nu ska tanken vara TÄT. Den är ordentligt trycktestad och allt det gamla som jänkarna hade lött dit är förpassat till skräphögen.

Vi hann även ut för att testköra lite.
Bilen verkar gå som den ska, men både jag och Tompi är ringrostiga i FAST programvaran så det är lite klickande hit och dit som tar tid.. innan man hittar den givare eller tabell man vill ha upp.
Vi vågade oss på att testa köra med lite laddtryck också, upp till 0,5 bar gick det att ladda på med Tompis 225or sedan studsade bara bakvagnen otrevligt när greppet försvann.
Testade att bromsa lite samtidigt och kom då upp i 0,6 innan det sa POFF!
Slangen mellan turbo - intercooler blåste av, vilket jag visste skulle ske eftersom mina rör är riktigt usla.
Vet inte hur vi löser detta, men det tar vi itu med imorgon. :sleep:
leif
Registrerad
Registrerad

Inlägg av leif »

F.n vad imponerad jag blir av ditt "i got a goal" bygge, följer din tråd hela tiden och kommer att vara uppe i piteå för att kolla in alla racers, kanske jag få möjlighet att träffa dig och kolla in ditt bygge "first hand" .

Racers first.
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Melvin skrev:Du har säkert helt rätt, men jag delar väl inte helt din uppfattning om "högströms säkringar" eller att sådana här bilar får mer stryk än andra.
I praktiken tror jag den här lösningen vi gjort med "el-central" och det andra är okej, vi börjar har koll på kablaget men har ännu inte hunnit beta igenom allt jänkarna gjort.
I teorin så ska man säkert göra på helt andra sätt, nåväl.
man gör ju som själv finner lämpligt, men dragnigar av det där slaget har får många gatbilar med många slantar ned plöjda i att förvandlas till aska, var tex nära för en lila 4 gen som många här känner till. Men jag tror att du förstår att jag inte menar att du skall kasta allt ni gjort utan bara tänka på det och se till att kablarna är skyddade mot gnagande plåtar!

Magnus
-97 Z28 M6
-70 Firebird
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Leif skrev:F.n vad imponerad jag blir av ditt "i got a goal" bygge, följer din tråd hela tiden och kommer att vara uppe i piteå för att kolla in alla racers, kanske jag få möjlighet att träffa dig och kolla in ditt bygge "first hand" .

Racers first.
Absolut kika förbi, lär väl stå i depån hela dan och vara stressad över att ingenting fungerar. :wink: Alltind kul att träffa någon med liknande intressen.

Två dagar med mycket mekande har det varit.
Tompi fick lära sig TIG svetsa aluminim, det fick bra och nu är mina intercooler rör fixade så att det passar igen.
Fick tag på väldigt bra slangklämmor och även den nya turbonetics slangen passar nu mellan turbo och 3" rören.

Men... det var väl det ungefär vi gjort och det tog lågt räknat 15 timmar.

I natt var vi ut en sväng och försöka mappa med MT däck baktill. Det gick väl så där med Emil som telefonsupport.

Jag tyckte mig höra spikningar rätt fort, vi gick inte högre än dryga 1bar i laddtryck.
Jag har inte ens hunnit kolla om mina topp packningar är ok. :sad:
Än mindre tvättat bilen :wink:

Nu är det dags att duscha, äta och sen sova innan klockan ringer tidigt imorgon. En hel del el är kvar att koppla in, vi får prioritera rätt hårt nu... sedan bär det av mot Piteå!

Mappningen kanske vi kan göra på strippen med lite tur. :lakrits:

:lala:

Nästa år ska vi vara ute i bättre tid...
:sleep:
Användarens profilbild
lovan
Registrerad
Registrerad
Namn: Niclas Lövblad #638
Kontakt:

Inlägg av lovan »

Melvin skrev:Nästa år ska vi vara ute i bättre tid...
:sleep:
Det tror vi när vi ser det :smile:
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
Användarens profilbild
turbokungen
Registrerad
Registrerad
Namn: Uffe Ericson
Kontakt:

Inlägg av turbokungen »

Hej igen Melv!

Vi ifrån Västerås önskar dig lycka till och lyssna inte så mycket på "experttipsen" då de inte har kört fortare än 13.0 med sina bilar..... gå eran egen väg du å Tompi som verkar ha tummen rätt i handen! :wink:

PS:.... vi kommer nog att köra dubbla 63.or :eek:

Ni är som vanligt varmt välkomna att somna in här över ett bad och nygrillade spjäll! :thumbup:
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Namn: Rickard Dahlin #730
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Turbokungen skrev:Hej igen Melv!

Vi ifrån Västerås önskar dig lycka till och lyssna inte så mycket på "experttipsen" då de inte har kört fortare än 13.0 med sina bilar..... gå eran egen väg du å Tompi som verkar ha tummen rätt i handen! :wink:

PS:.... vi kommer nog att köra dubbla 63.or :eek:

Ni är som vanligt varmt välkomna att somna in här över ett bad och nygrillade spjäll! :thumbup:
Uffe, när kommer ni ha nåt dragrace i Västerås? Finns det nåt schema? Hemsida? Ska ta mig dit om det råkar passa med mina lediga helger. Och vädret helst...
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Bild
Ja jäklars vilken helg det blev!
I och för sig är inte helgen över ännu eftersom det bara är natten till söndag än så länge..

Vad jag skriver nu blir väl lite upp o ned, det har inte blivit så mycket sömn om man säger så.

Första racet för i år (kanske även det enda!) Börjar med att backa tillbaka klockan lite.

Fredag
Upp tidigt och till garaget, Tompi anlände vid 08 tiden och började fixa till det sista vi hann göra med elsystemet.
Fläkten till oljekylaren kopplades in samt en ny brytare fixades för lock upen.

Lunch, tanka, tanka och iväg!
Följeslagaren blev en 19 årig pojk med stora svårigheter att orka med våran låga nivå på ”humor” vilket vuxit fram i isoleringen i garaget de sista veckorna.

35-40 mil senare är vi på MAX i Piteå och pratar den bredaste fejk norrländska vi kan, det går bra för brudarna i bordet bredvid låtsas först inget höra sedan kollar bägge ”diskret” vad vi är för by-muppar.

Tvättar bilen, eller rättare sagt skrapar av den med avfettning och rubbing/hårdvax för att få bort resterna av gummit från förra året.

Klockan 22:00 fortsätter vi några mil till söderut för att leta upp Emil och hans mappar sällskap. Vi är framme där vi 23 tiden fredag kväll och inser rätt snart att det kommer ta tid innan min bil kommer få en chans att få lite uppdaterad mjukvara.
Emil är duktig så det är väl värt väntan och samtidigt får vi se oss runt bland några vansinnes byggen baserade på Volvos.

Efter första svängen med Emil så konstaterad vi att inget hände även fast laddtrycket var uppe just över 1 bar. Bilen tappade inte ens greppet med 225:or bak.
Ett fel hittades snabbt och det var en slang som släppt från dumpventilen.

1,3 bar laddtryck, lite mer händer men bilen ÄR trött.
Lite klurade om olika fel samt insikten av att klockan började närma sig 04 på morgonen och vi började få ont om tid.
Metanolen skruvades på, laddtryck upp till ca 1,5 bar.

Jag tog beslutet av att försöka köra på hur som helst. Resultatet blev över förväntan, bilen gick relativt bra men spikningar fanns fortfarande kvar över 5000 varv även fast blandningen var helt okej och tändningen lågt satt.
FÖR låg tändning, tyckte Emil men bilen levererade åtminstone hjulspinn nu på tredje växeln och M/T monterade.
Det gick relativt bra, men var försvann vattnet från kylaren?

Vi kör in till OK macken i Piteå ca 05 på morgonen, sover där till och från i ca 2 timmar när vi blir väckt av nån japs mupp som undrar när macken öppnar?!?

Lördag
08:00
OK macken öppnar, metanol och glykol inhandlas.

Iväg till strippen!

Lång kö för att komma in och klockan går..
Vi byter däck runt om, olja i låda och motor + filter samt plockar bort krängningshämmaren.

RACE READY!

Repa 1.
Visar hur man värmer däck så granen blir osynlig för en stund.
Startar..
Avgasknall, avgasknall och avgasknall – Bromsar mig i mål på 12.6

Repa 2.
Slår av metanolen när jag värmer däck.
Varvar ur motorn på tomgång.
Testar nu en ”mjuk” transbrake start bara för att känna hur den funkar, samt att kolla om motorn går bättre utan metanol från början.
Rullar i mål efter avsläpp från gas efter ca 300 meter igen, tid: 12 nånting.

Repa 3.
Värmer på samma sätt, funkar bra.
Ingen transbrake utan gör en start bara från gas och lite broms.
Dålig 60 fot, vilket känns.
300 meter, hinner höra spikningar samt ta beslutet jag KÖR!
PANG!
Det lät riktigt illa och jag rullar in i mål efter avsläpp en bit innan igen på 11.327
Slutfart på 189km/h vilket var högre än förväntat.
201m 7.375
Trött 60ft på 1.887

Färdigkört, låter riktigt illa under huven men vad tusan – solen skiner ju och jag fick skjuts från retursträckan av en riktigt fet Impala 66a med Big block!

Bilen dras in i våran lilla ”depå”, där ser vad jag tror är bitar av topplockspackningen ligga över vänster grenrör.
Illa kan man säga.

Intercooler plockas ner, samt alla tryckrör och kradan. Lite bängligt att bogsera en sån här ameriikaanare...
Tompis lilla dragögla kommer nu väl till pass eftersom det är 40 mil hem!

Huvudvärk och sömbristen gör sig påmind och vi garvar åt i princip allt när vi käkar sallad (?) på Mc Donals, där sluter även en annan kompis upp och undrar om han får åka med till Kiruna!

Jajjamän, självklart får han det och hoppar in i TTAn som lydigt dras efter Tompis pappas praktiska bil.

Over and out och god natt!

Några fler bilder: http://kiruna.d2g.com/2006/tta/juni/pite/index.html

Uffe--> Twin turbo är fränt.. men singel är ändå.. :roll:
Hoppas ni snart är ute igen med bil, blir intressant att höra hur bitarna vill hålla ihop med det effektmålet!
Jag har uppenbarligen problem redan vi det här effektuttaget.. :wink:
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Kontakt:

Inlägg av runn »

Bra historia men tråkigt slut... Hur lång tid tog det att bogsera 40mil :eek:
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Författaren Melvin does it!
Trist att det slutade så där men 11.3xx är ju inte dåligt. Känns som att den där 10:an kommer närmare å närmare nu. :cool:
Lycka till med meckandet, för det verkar inte vara färdigmeckat än på ett tag... :roll:
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av melvin »

40 mil tog många timmar, ganska ordentliga backar här uppe i Norrland också så ibland gick det tungt.

11.3 är ingen tid jag är nöjd med, men samtidigt så har aldrig den här bilen gått fortare.
Snackade med Mr Turbo Buick (Lunkan) himself igår och idag och han tycker jag ska hiva iväg mina lockwire packningar och satsa på annat (vilket förmodligen är ett bra tips) Men samtidigt så sitter jag på några uppsättningar till och har spår i topparna för dessa - ja, vi får se hur det ser ut den dan jag rivit ner så pass så jag är där.
Lunkan tyckte också att det kanske är dags att kolla upp vevlager/spel för att se om allt lirar där.
Nåväl, nu ska vi iväg och försöka lirka in bilen i garaget. En bra början tror jag.

....Under prisutdelningen igår (Jag fick ju en pokal igen!), ringde Bosse bildoktorn. Men jag hade inte tid att prata just då, men vi får se vad det blir av det? Förresten så kallade Appelgren mig för "Kiruna raggare", jag tror det var en komplimang?

Fler bilder:
FOTO: Richard Lindahl
http://race.ulkhyvlers.net/
Bild
Bild

Bild
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Efter att jag lämnat ölver bilen till Lunkan förra året var det som att få tillbaka en helt ny bil, duktigt upphottad. Så han vet nog vad han pratar om.
Tror du att det är slutkört för i år redan eller finns det lite hopp kvar?
Hur man än vänder å vrider på det så kommer det en ny sommar nästa år med nya race och nya tider att sätta. Är fortfarande djup impad av all energi du har och all tid ni lagt ner på bilen. En vacker dag kommer säkert bilen gå en hel sommar utan problem... En vacker dag...
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
formula
Registrerad
Registrerad
Namn: Niklas Wikander #270
Kontakt:

Inlägg av formula »

Fina bilder! Blev bra "in action".

11.3 är ju inte dåligt direkt, men jag förstår att du vill köra en 10sek...
Men GRATTIS ändå! :grin:

Mvh
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Turbo Rico skrev:Efter att jag lämnat ölver bilen till Lunkan förra året var det som att få tillbaka en helt ny bil, duktigt upphottad. Så han vet nog vad han pratar om.
Tror du att det är slutkört för i år redan eller finns det lite hopp kvar?
Hur man än vänder å vrider på det så kommer det en ny sommar nästa år med nya race och nya tider att sätta. Är fortfarande djup impad av all energi du har och all tid ni lagt ner på bilen. En vacker dag kommer säkert bilen gå en hel sommar utan problem... En vacker dag...
Nu är det ju viss skillnad på din bil och Melv's,,,,

Har du fått i sär det det ännu, var det packningen?

Magnus
-97 Z28 M6
-70 Firebird
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Nej, jag har inte kommit så långt ännu.
Började på ett nygammalt jobb idag och är trött som en fisk, men jag har i alla fall börjat riva lite samt grisat ner hela garaget med glykol.
Användarens profilbild
lovan
Registrerad
Registrerad
Namn: Niclas Lövblad #638
Kontakt:

Inlägg av lovan »

Mangan skrev:Nu är det ju viss skillnad på din bil och Melv's,,,,
20 klåfingriga amerikanska mekaniker :lol:
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Okej.. kan ni sluta "tjafsa" eller vad ni nu gör i min projekt tråd? :razz: Det börjar väl som räcka?

Mangan---> Min TTA har inte sålts iväg från en bilhall. Sedan vad GM använde den till det första året vet jag inte, men den såldes inte ny till kund på gatan utan hängde med ett år och gick sedan till en GM anställd.
En så kallad "festival" bil har jag.
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Jo förresten!
Tack Formula för kommentarerna, får jag bara chans att göra en till repa på 402 så tror jag det kan bli tight mellan oss, Mr H tror jag inte jag hänger med i år heller.
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Sorry Melv, vill inte spamma ner din proj tråd skall städa nar det ougnat ner sig lite.
Ber om ursäkt.
Skulle också gärna vilja få en ursäkt från en person som ansåg sig tvingad att pga av detta skicka ett mycket otrevligt formulerat e-mail till mig trots att han inte var inbland i diskutionen, iaf inte av mig..

Intressant detta med Pace cars, Hur många byggdes för bruk på banan, cabbar och HT's? Hur många leverardes till shower och hur mång agick ut till vanliga återförsäljare?

Magnus
-97 Z28 M6
-70 Firebird
Användarens profilbild
niklas
Registrerad
Registrerad
Namn: Niklas Appelquist
Kontakt:

Inlägg av niklas »

Imponerad av din gnista..........Trots vissa motgångar

Lycka till med bilen!

Följer tråden kontinuerligt...............

/N.
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se
Användarens profilbild
formula
Registrerad
Registrerad
Namn: Niklas Wikander #270
Kontakt:

Inlägg av formula »

Melvin skrev:Jo förresten!
Tack Formula för kommentarerna, får jag bara chans att göra en till repa på 402 så tror jag det kan bli tight mellan oss, Mr H tror jag inte jag hänger med i år heller.
Hoppas du får ihop bilen så du kan köra en repa till. Jag satsar på att få köra på SDC Säve... Hoppas jag hinner!
Skall bli intressant att se vad H lyckas med för tid!

Mvh
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Skriv svar