nu ska vi se... var ju ett tag sen jag uppdaterade den här tråden och mycket har hänt..
just nu håller jag på och finspacklar karossen som förmodligen ska på lack nå'n gång i april.. grundningen ska jag göra själv..
håller även på med fronten, som jag har köpt från rp glasfiber. funderar på om jag ska plasta ihop nosen och sandplåten..
även bakkofångaren är av glasfiber, men den har jag gjort själv med 74-75s kofångare som mall.. den ändrade jag lite på och tog bort dom där fula "duttarna" som sitter i mitten..
förra året bestod mest av rostlagning, men nu är jag klar med svetsningen! otrooligt skönt!!
har även köpt en annan motor till bilen, en 428 (uppborrad 0,30) från 68. betalde 20tkr för den. denna ligger i delar med allting nytt. (bl a eagle stålstakar och federal mogul smidda kolvar) det som fattades till den när jag köpte den var toppar, men det har jag fått tag på nu (7k3) dessa fick jag betala 4300:- för med nya styrningar och nyfrästa ventilsäten.
ovanpå dom kommer det att sitta ett torqer insug och en ny 750 edelbrockförgasare (kromad)
lägger upp lite bilder på några av lagningarna samt på hur det ser ut i dagsläget...
dörr.jpg
dörr1.jpg
dörr2.jpg
dörr3.jpg
dörr4.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.