WS.7 (4gen) KnightRiderLEDs på gång...

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Kontakt:

Inlägg av runn »

Du behöver inte qouta du ska få en glass... :grin:

Doski med eftersom han gissade på pulley. Rätt svar är en ny remskiva till servopumpen :cool:

Riktigt snygg tycker jag själv...

Bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
formula_calle
Registrerad
Registrerad
Namn: Carl Magnusson

Inlägg av formula_calle »

Runn skrev:Du behöver inte qouta du ska få en glass... :grin:

Doski med eftersom han gissade på pulley. Rätt svar är en ny remskiva till servopumpen :cool:

Riktigt snygg tycker jag själv...
Satan i helvete! Skrev två alternativ, den andra var "Blingbling Pulley, made in China", men tyckte det var för dålig humor, så jag tog bort den...där fick man för den :roll:

Buäh :cry:
-95 Formula - Såld och saknad
-97 T/A WS6 RA Den vita valen
-91 Dodgubishi Stealth ES
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Formula_Calle skrev:Satan i helvete! Skrev två alternativ, den andra var "Blingbling Pulley, made in China", men tyckte det var för dålig humor, så jag tog bort den...där fick man för den :roll:

Buäh :cry:
Ja det var taskig humor :grin: För protokollets skull så ska jag tillägga att den är tillverkad i US :wink:

The strength of 6061-T6 aircraft grade billet aluminum
High luster show polish
BlackScissors

Inlägg av BlackScissors »

Runn, kan du inte anordna en glassträff i sommar där vi kan diskutera alla omöjliga placeringar av dioder, emblem och det som visade vara en pulley (visste det hela tiden egentligen) :grin: :lol: :razz: :cool:

Jag kan betala min glass själv, bara jag får vara med de tuffa grabbarna! :thumbup:

Runn, motorrummet kommer ju bli kanonsnyggt! Dessutom är du ett levande bevis på att man aldrig kan lägga ner för mkt arbete på att smycka en bil, bara man gör det med smak (magnum är bäst).

Alla felgissningar måste väl ge upphov till nya idéer nu eller???

Mvh
Ronny
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

BlackScissors skrev:Runn, kan du inte anordna en glassträff i sommar där vi kan diskutera alla omöjliga placeringar av dioder, emblem och det som visade vara en pulley (visste det hela tiden egentligen) :grin: :lol: :razz: :cool:

Jag kan betala min glass själv, bara jag får vara med de tuffa grabbarna! :thumbup:
Alla felgissningar måste väl ge upphov till nya idéer nu eller???
Ja, Glassträff är ett måste... Ett favoritställe är Vadstena, Alltid mängder med bilar och go glass (mer bilder på min hemsida).
Bild
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Inte bara de bästa på marknaden utan också jäkligt snygga :cool:

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
chrilleg
Registrerad
Registrerad
Namn: Christoffer Gustafsson #667
Kontakt:

Inlägg av chrilleg »

Jäklar va vackert!! :cool:
För tillfället "billös"... Väntar på bättre tider.
Pontiac Firebird Coupé V6 1993 *Såld* :(
Chevrolet Monza V8 1975 *Såld*
http://www.garaget.org/stoffe_g
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Namn: Hratch Kalousdian #94
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Grymt snygga! får du riktig v8:a ljud oxå :cool:
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Hurricane skrev:Grymt snygga! får du riktig v8:a ljud oxå :cool:
Hoppas jag verkligen...

Y-pipa utan kattar.

Bild
Användarens profilbild
doski
Registrerad
Registrerad
Namn: Sénat Memedoski #447

Inlägg av doski »

¨Grymt avis........vill också ha!! Dem har bra pris med nu:)
JAg är bara rädd att det ska hänga och ta i......
2002 LS1 Trans Am WS6 Ram air 6-växl.
SÅLD :(

BADAZWS6
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=73004#73004
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Doski skrev:¨Grymt avis........vill också ha!! Dem har bra pris med nu:)
JAg är bara rädd att det ska hänga och ta i......
Fick nys om att priset skulle sänkas med 500 dollar i höstas och har väntat tills nu...

Bild
Turbulence Spike added
for ultimate scavenging

Bild
Header flanges are
matched LS1 ports
Användarens profilbild
lovan
Registrerad
Registrerad
Namn: Niclas Lövblad #638
Kontakt:

Inlägg av lovan »

sänkts 500 usd?! Vad kosta dom från början egentligen? :wink:
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Lovan skrev:sänkts 500 usd?! Vad kosta dom från början egentligen? :wink:
1250 dollar i höstas (ännu dyrare ifrån början) Då gjordes HVMC-delen för hand nu har de kommit på ett sätt att massproducera den och fått ner priset till 800 dollar :cool:
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Lite info om headers:ena...

The longest long tube header on the market
The only equal length header (Equal Length 30" Tubes)
High quality 304 Stainless Steel
Header flanges are matched LS1 ports
Turbulence Spike added for ultimate scavenging
The highest flowing header
No clearance issues
3" collectors

Made Only In Stainless Steel
Stainless steel is non-magnetic, a quality that makes them very important in the aerospace industry. Compared to mild steel, stainless steel has superior high temperature characteristics. It is an excellent material for headers and any application where high heat is encountered.

You may have heard talk about maintaining high exhaust velocity and increase scavenging by covering headers with a thermal wrap. In addition, there are companies that coat headers with a thermal barrier, typically some type of ceramic formula, in order to keep the heat inside the exhaust system.

Stainless steel performs this function without the need for add-ons because it has a much lower coefficient of thermal conductivity, thereby keeping more heat inside and transmitting it to the header outlet. Radiated heat is perhaps the most important reason to wrap or ceramic coat the headers to protect the car and the driver from excessive, fatiguing high temperatures.

Typical 1010 carbon (mild) steel conducts 219% more heat per foot than do the types of stainless steel we use in header fabrication. By contrast, quite a bit more heat stays inside the stainless header tubes and does not get passed into the surrounding air. By not allowing the contraction of the cooling gases as they flow down the tubes, more exhaust velocity is retained which promotes better scavenging at the collector.

This retention of velocity increases the overall header efficiency. 304 stainless steel has excellent high temperature fatigue resistance in enclosed application and does a darn good job of living in this hostile environment better than any other material.

These many characteristics, such as superior heat retention properties, high temperature fatigue resistance, and to a lesser extent, the cosmetic value of a non-rusting finish, combine to make stainless steel an ideal choice for headers. Our system will produce more horsepower and last "'til the cows come home"

Why High Velocity Merge Collectors?
The construction of a merge collector is such that the change in area at the primary tube to collector transition point is minimized. This gradual transition allows the exhaust gas to maintain as much velocity as possible. Maintaining gas velocity is the key to allowing the exhaust system to reach its efficiency potential.
Merge collectors significantly improve the efficiency of the exhaust system. We recommend dyno testing to arrive at the final camshaft combination when using this style of collector. If you need that last little edge and are willing to do the testing required to realize the potential gains, merge collectors are one of the most economical ways to gain significant amounts of torque and horsepower in the entire engine combination.
Användarens profilbild
doski
Registrerad
Registrerad

Inlägg av doski »

No clearance issues ......kan du nog glömma. Visst headersen kanske inte tar emot men det gör garanterat y-pipan som kommer hänga lägre ner än orginal.....dem bilderna jag sett så ligger den VÄLDIGT nära marken.

Detta är enda anlededningen till att jag inte vågar skaffa headers.....då min bil är sänkt. Om man fått en custom gjord y pipa som påminner om orginal så hade det vart super.

BADAZWS6
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Doski skrev:No clearance issues ......kan du nog glömma. Visst headersen kanske inte tar emot men det gör garanterat y-pipan som kommer hänga lägre ner än orginal.....dem bilderna jag sett så ligger den VÄLDIGT nära marken.

Detta är enda anlededningen till att jag inte vågar skaffa headers.....då min bil är sänkt. Om man fått en custom gjord y pipa som påminner om orginal så hade det vart super.
Min bil är också sänkt :cool:

Original y-pipa är ju kass... Helt platt på ena sidan. Jag har ju SLP y-pipe nu och jag tror inte att qtp´s hänger mycket lägre än det (skulle haft en bild här) Men mitt SLP har inte skrapat i så mycket, Då är det värre med tunnel brace, Där kan man snacka om att hänga i vägen :roll:

Men du kan givetvis ha rätt, Jag vet ju inte hur det blir innan jag har prövat :oops:

Får väl se hur det blir, Får sälja det annars :grin:
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Hmmm.... Uppdatering av Pos/blinkers a la Runn :roll:

Vet inte det var någon bra idé, Ser ju ut som ett insektsöga :grin:

Diodplattan
Bild

Test i huset som ska målas svart eller silver.
Bild

Vet inte om jag gör klart det, Kanske slänger det och gör det på något annat sätt :???:
Användarens profilbild
doski
Registrerad
Registrerad

Inlägg av doski »

orginal y pipa ska flöda väldigt bra faktiskt....till orginal i alla fall. Dem flesta som gjort dyno med slp ypipa har inte sett någon ökning alls....istället har man bara fått sämre markfrigång. QTP ska hänga väldigt lågt med.....hur som helst grym kvalitet ska det vara och det ska vara ett av dem bäst flödande headersen på marknaden.....grymt fina till bra pris..........vill HA:)

BADAZWS6
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Nej enbart byta y-pipa ger nog inga hästar man bör nog byta ljuddämparen också... Om man lägger stock y mot SLPs y så nog verkar det som om SLPs skulle flöda bättre. Jag säljer det till dig så kan du göra ett dynotest :grin:
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Namn: Magnus Gustafsson #497
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Jag tycker inte Y-pipan ligger så långt, tunnelbracet ligger ju under eller iaf lika lågt och mitt i mellan axlarna så det slår man ju i LÄTT!!! Fast min är ju inte sänkt förståss..
http://sven2374.photoblog.org.uk/p25035991.html
Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
doski
Registrerad
Registrerad

Inlägg av doski »

Nja :grin: En annan gång kanske :lol:

BADAZWS6
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

För att efter en sänkning få rätt vinkel/position på lower control arms så har jag köpt BMRs relocation brackets. Dessa är nästan ett måste för att undvika wheel-hop och för att få bättre grepp. Valde BMR eftersom de har bra kundservice och kvalite.
BMR skrev:Reposition your instant center by altering your control arm angle for increased traction . Made from strong 3/16" laser cut, cold rolled steel. Both versions will lower the rear of the control arms up to 3" and work with all makes of control arms. A must for lowered vehicles to reclaim lost control arm angles. Bolt in brackets are available standard in your color choice of red or black powdercoat, additional colors also available by special order. Weld-in brackets come bare only. All hardware and instructions included. NOTE: Bolt-in brackets will not fit aftermarket rear ends.
Bild
Användarens profilbild
royalsw
Registrerad
Registrerad
Namn: Hans Hofberg #42
Kontakt:

Inlägg av royalsw »

Runn skrev:
Doski skrev:No clearance issues ......kan du nog glömma. Visst headersen kanske inte tar emot men det gör garanterat y-pipan som kommer hänga lägre ner än orginal.....dem bilderna jag sett så ligger den VÄLDIGT nära marken.

Min bil är också sänkt :cool:

Original y-pipa är ju kass... Helt platt på ena sidan. Jag har ju SLP y-pipe nu och jag tror inte att qtp´s hänger mycket lägre än det (skulle haft en bild här) Men mitt SLP har inte skrapat i så mycket, Då är det värre med tunnel brace, Där kan man snacka om att hänga i vägen :roll:

Men du kan givetvis ha rätt, Jag vet ju inte hur det blir innan jag har prövat :oops:

Får väl se hur det blir, Får sälja det annars :grin:
Mycket snyggt!!! tror det blir QTP pa min TA axa!!
jag sag att dom tar $725 for dom nu!!
och y pipe som qtp saljer ar flowmasters....$335 ..dyrt for en y pipe
Mycket snyggt Runn och minst 15 hast mer :cool:
have a good one/Hans
medlem 42.
Ford Probe GT V6 ...an sa lange *s*
1999 Trans am, rod/// MTI air lid....BMR Tower Brace...
snart LM2 catback on
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Måste ha nya Lower Control Arms... Frågan är bara ska jag ha poly/poly eller poly/rubber? poly/poly är ju bättre men ger samtidigt ökat vägljud vilket jag inte är så sugen på så det låtar åt poly/rubber.

Synpunkter :grin:

Röda blir de i vilket fall som helst :cool:
Bild
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Namn: Magnus Gustafsson #497
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Jag har dom röda med Poly/poly, Vägljud ser jag inte som ett problem, du har väl stero, det som alltid stör mig med poly är gnisslet om dom är kalla, under 20 C märker man snabbt om det är dags att smörja dom.

Ser ingen nytta med att ha Poly/Gummi, då kan du ju lika gärna ta av dina orginal och måla dom röda! ;-)

Magnus
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Mangan skrev:Ser ingen nytta med att ha Poly/Gummi, då kan du ju lika gärna ta av dina orginal och måla dom röda! ;-)

Magnus
Precis samma tankegång som jag. Tror jag gör så att jag köper poly/poly och stör jag mig på ljudet så säljer jag dem :grin:
Användarens profilbild
tom
Guldmedlem
Guldmedlem
Namn: Tom Rosenblad #120

Inlägg av tom »

Mangan skrev:Jag har dom röda med Poly/poly, Vägljud ser jag inte som ett problem, du har väl stero, det som alltid stör mig med poly är gnisslet om dom är kalla, under 20 C märker man snabbt om det är dags att smörja dom.

Magnus

Jaha då vet man varför det gnisslade i höstas.
Tom
30th TA Anniversary #186, balanced and blueprinted, forged JE Pistons & Eagle Rods ,Thunder Racing 224 Cam,Comp Cams Lifter, Rods & Springs, Granatelli MAF, LS6 Intake, K&N Filter, MAC Headers, Borla Cat Back ,Dyno'd 365 RWHP, 392 w/o CATs
Användarens profilbild
hurricane
Registrerad
Registrerad
Namn: Hratch Kalousdian #94
Kontakt:

Inlägg av hurricane »

Tom skrev:
Mangan skrev:Jag har dom röda med Poly/poly, Vägljud ser jag inte som ett problem, du har väl stero, det som alltid stör mig med poly är gnisslet om dom är kalla, under 20 C märker man snabbt om det är dags att smörja dom.

Magnus

Du får hoppa ut å spotta på dom :grin:
spridarna finns tillgängliga nu...

Runn: vart köpte du tanklocket? pris? jag vill ha en sån :grin:
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Inlägg av runn »

Hurricane skrev:
Tom skrev:

Magnus

Du får hoppa ut å spotta på dom :grin:
spridarna finns tillgängliga nu...

Runn: vart köpte du tanklocket? pris? jag vill ha en sån :grin:
En ny medlem i tanklocksklubben :cool: Du får medlemsnummer 3.

Det köper du på Ebay... Det är ett tillbehör till Mistsubishi Eclipse, årsmodell 00-05 tror jag det var.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-05-Mi ... dZViewItem

Bild
Användarens profilbild
royalsw
Registrerad
Registrerad
Namn: Hans Hofberg #42
Kontakt:

Inlägg av royalsw »

Runn skrev:Måste ha nya Lower Control Arms... Frågan är bara ska jag ha poly/poly eller poly/rubber? poly/poly är ju bättre men ger samtidigt ökat vägljud vilket jag inte är så sugen på så det låtar åt poly/rubber.

Synpunkter :grin:

Röda blir de i vilket fall som helst :cool:
Bild
las den har traden Runn!!! dyra ja men ska vara bast!!
http://www.ws6zxr.com/showthread.php?t=23014
medlem 42.
Ford Probe GT V6 ...an sa lange *s*
1999 Trans am, rod/// MTI air lid....BMR Tower Brace...
snart LM2 catback on
Skriv svar