-------------------- Gamla ------------------------------------------------------------------- Nya -------------------------

Moderator: Moderators

14 tumRipper skrev:14" är billigt... men försök kolla på lite bilar som han lackat tidigare - kan vara en bra idé
Alla dekaler? Två fåglar och två ram air? För väl göra en stor investering och köpa nyaRipper skrev:EDIT: hur ska du göra med alla dekaler om du ska lacka om bilen?![]()

Runn skrev:14 tumRipper skrev:14" är billigt... men försök kolla på lite bilar som han lackat tidigare - kan vara en bra idé![]()
Alla dekaler? Två fåglar och två ram air? För väl göra en stor investering och köpa nyaRipper skrev:EDIT: hur ska du göra med alla dekaler om du ska lacka om bilen?![]()
Klarar mig nog utan dekaler ett tag, "All Black All Evil"

Han är nog trött efter allt skruvade för att hinna få ihop bilen till sommaren (motivationshöjande inlägg)...Hurricane skrev:14 tumtror att ripper super rätt mycket med tanke på hans avatar ser ut
ja jag vet.....min är åandra sidan jävligt hårig
![]()
![]()
skämt åt sido....evil black blir grymt!

Det här är också vid sidan om, En hellack kostar ju 30000 till 35000. Jag rensar bilen på allt och grovspacklar och grovslipar... Inte för att det är så mycket att göra...Predator skrev:14K är ett riktigt bra pris. Misstänker att det är för enbart lackering (+ färg såklart). Inget speciellt underarbete behövs va? =Inte mycket slipning, spackling, slipning,......... som tar lång tid.
Gav själv 15K för över 10 år sedan, och då var det ett bra pris... lite sidan om.
Givetvis så forskar man noga så man får det "bästa"Predator skrev:Angående motorn: Hur stor effektökning kan alla dina "små" mods ha gett? Du har ju gjort allt som är känt som "bäst" i sitt slag av vad jag förstått. Tänkte på vad skillnaden är mot en orginal ls1?
Nu har du väl inte trimmat färdigt kanske och kommer att göra större ingrepp men jag menar de "större" plastdelarna, insugsburkar, rör mm.

beror helt på .... är det svart eller vitt... med eller utan underarbete?Runn skrev:Börjar bli dags att lämna bort bilen på lack, Har hittat en som gör en hellack för 14K, Vet inte om det är billigt?

Headers är på väg hit... Long tube med off road y-pipe (stainless)adde skrev:satsa på hösten då, ska du inte börja med avgassystemet? Orginal stryper ju en del av effekten redan nu

Jag är mest orolig för att det kommer att låta FÖR mycket utan kattar men det lär ju märkas.adde skrev:kexigt värre. Long tubes hade jag gjärna haft men det är rätt omständiga att montera, har tröttnat på å lyfta å sänka motorn
Kommer bli en härlig ljudupplevelse, du får slänga upp en ljudfil så småning om. Före / Efter

Runn.. var kopte du nedre airboxen och hur mycket kostar den ?Runn skrev:Min WS6 lower airbox kom idagKostade mer i frakt än den är värd men den är ett måste om ram air huven ska funka perfekt
![]()
SLP Airlid:en som sitter på ska säljas (jag ska ju använda TSP)

Arlyn skrev:These bars are the same ones I use on our 2001 Z28, the very same bars that won the SCCA´s ESP National Championship in 2004.
These bars are built to our specifications for diameter, wall thickness and endlink strength.
Until now, you had to mix and match different solid bars to obtain the handling balance gotten from our much lighter setup. That took time, effort and extra freight costs since no one company made a well set of properly paired front and rear bars.
When it was decided that we were going to make our own bars, we would make them hollow and save quite a bit of weight. Solid bars of equivilent stiffness weight over 20 pounds more for the set, yet offer no more strength for that weight.
You can buy less expensive bars, and more expensive bars. But if you compare the value of our bars in terms of stiffness, the developement behind them, and the weight savings, I´m sure you´ll find they are an exceptional value.
Sizing is 35mm front, 22mm rear, both are hollow.

80mm original är 76mm... Finns mer info tidigare i tråden. Men den har även "bättre" hål för PVC och IAC som gör att den flödar bättre, Du ser hålen på bilderna. En sak att tillägga är att hålet genom originalet inte är 76mm utan mindre kanske 74mm, Det går att porta upp den till 76mm utan större problem.Lovan skrev:Mässing, kinky![]()
Hur stor är det nya huset?

ska bara quota för att ha bevis...Runn skrev:Den som först säger var den här ska sitta får en glass i sommar...
Jaja... jag vetmen jag kunde inte låta bli