...men som sagt... jag postar bilder när det är klart....
Firebird formula -94 -renovering
Moderator: Moderators
- lidell
- Registrerad

- Namn: Magnus Lidell #216
lugn racer.....
.. det blir bara lite grann....färgen på bilen blir svart med roströd pearl på ... åsså flames inlagda i det : dom kommer inte att synas mycket; flammorna kommer att ha en liiiten aning ljusare nyans än pearlen så att dom framträder; formen får dom av att dom har maskerade konturer med helt svart under. kommer att bli rätt diskret; syns bara under vissa ljusförhållanden...mönstret blir detsamma som på den här bilen.....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Black Firebird formula V8 -1994 "-erfarenheten är en bra läromästare, men han skickar jäkligt dyra räkningar"
- racer
- Registrerad

- Namn: Pär Haraldsson #721
skynda,skynda........
detta ska bli intressant, jag kan knappt bärga mig!
detta ska bli intressant, jag kan knappt bärga mig!
T/A -76 400 som är ute o leker i vårsolen!
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
"Problem är till för att lösas"
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9219
- lidell
- Registrerad

tack för glada tillrop
..nytt besök på lackverkstan idag .... fick se en provplåt med flammorna .... dom blev nästan lite rosa i starkt ljus... och det var inte riktigt rätt intryck ... vi kom överens om att köra dom i silver istället ... med samma grundfärg som innan på resten av bilen ....
... nu är bilen lackad i första omgången; lackslipning pågår.....

jag la fram bilderna/Racer
..nytt besök på lackverkstan idag .... fick se en provplåt med flammorna .... dom blev nästan lite rosa i starkt ljus... och det var inte riktigt rätt intryck ... vi kom överens om att köra dom i silver istället ... med samma grundfärg som innan på resten av bilen ....
... nu är bilen lackad i första omgången; lackslipning pågår.....

jag la fram bilderna/Racer
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Black Firebird formula V8 -1994 "-erfarenheten är en bra läromästare, men han skickar jäkligt dyra räkningar"
- lidell
- Registrerad

custom: var och kollade på flammorna idag: dom blev skitsnygga i mitt tycke iallafall .... vet inte vad du menar med "ghost flames" men dom är inte fullt synliga rakt av... hopplöst att försöka förklara ... återkommer med bilder på måndag /(naturligtvis glömde jag kameran när jag åkte och tittade på kärran)
- lidell
- Registrerad

grymt snyggt Runn
:
det där ser väl ut som en pearl som dom inte har sprutat med full täckning utan bara "dammat" på lite.... IOM att jag valde silver på mina fick har köra lite mer täckande än på den bilden; han menade att silver bara ser grådaskigt ut om man lägger på för tunt .... men den där blåa funkar antagligen bättre till ghost..
det där ser väl ut som en pearl som dom inte har sprutat med full täckning utan bara "dammat" på lite.... IOM att jag valde silver på mina fick har köra lite mer täckande än på den bilden; han menade att silver bara ser grådaskigt ut om man lägger på för tunt .... men den där blåa funkar antagligen bättre till ghost..
- lidell
- Registrerad

lack klar ... i väntan på montering av allting.... pearllacken syns inte i det här ljuset ... får ta ut den i solen nån dag för att få med det.....
örnen på nosen.... skickligt jobb av en tjej hos dom....

flammor huv....eller högafflar?

örnen på nosen.... skickligt jobb av en tjej hos dom....

flammor huv....eller högafflar?

Senast redigerad av lidell den lör 24 dec 2005, 12:20, redigerad totalt 1 gång.
- peter w
- Registrerad

- Namn: Peter Wikström #733
läckert.jag skulle också vilja ha flammor men det är svårt med en röd bil vilka färjer som skulle passa.
"A musclecar, by definition, is a powerful and sporty vehicle that must be able to spin its tires at will. The Firebird Trans Am is capable of laying down twin black streaks of rubber several hundred feet long -Motor Trend
- lidell
- Registrerad

pippin hemma i garaget igen
Pippin hemma i garaget igen .... bästa julklapp jag kunde få:
Grabbarna på propaint gjorde ett kanonjobb med bilen ... kunde inte ha blivit mer nöjd....=)
....nu ska jag börja riva ut inredningen och pyssla med montering av allting under julhelgen.....

Nya bakljus ....

Massor med pryttlar..... varför har man 3000 verktyg men inget som liknar just den här mystiska torxdimensionen man måste ha???
Varje gång man ska ha loss en skruv måste man ringa tio ställen och åka minst två mil för att få tag på ett verktyg som passar ..... jaja, det kanske går bättre senare när man väl fått tag på allt ...... jag vet fler som har stått och svurit över jänkare i början

Grabbarna på propaint gjorde ett kanonjobb med bilen ... kunde inte ha blivit mer nöjd....=)
....nu ska jag börja riva ut inredningen och pyssla med montering av allting under julhelgen.....

Nya bakljus ....

Massor med pryttlar..... varför har man 3000 verktyg men inget som liknar just den här mystiska torxdimensionen man måste ha???
Varje gång man ska ha loss en skruv måste man ringa tio ställen och åka minst två mil för att få tag på ett verktyg som passar ..... jaja, det kanske går bättre senare när man väl fått tag på allt ...... jag vet fler som har stått och svurit över jänkare i början

- formula
- Registrerad

- Namn: Niklas Wikander #270
- Kontakt:
Ser bra ut!
Mina bilar: http://www.garaget.org/formula
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
Pontiac Firebird 400 Convertible 1968 6-71 Blower
Pontiac Firebird Trans Am 1999 ProCharger Supercharger
Pontiac Firebird Trans Am 1994 "Racebil"
- melvin
- Registrerad

- Namn: Daniel Johansson
- Kontakt:
Ballt att någon vågar ge sig på flames och inte bara snacka om det! Resultatet blev kanon!
Jag har en svaghet för dessa årsmodeller av TAs, tycker den som mr foto har ser riktigt bra ut. Låg och svart..
http://kiruna.d2g.com/site/bilder/motor ... o/race.jpg
http://kiruna.d2g.com/site/bilder/motor ... /race2.jpg
Jag har en svaghet för dessa årsmodeller av TAs, tycker den som mr foto har ser riktigt bra ut. Låg och svart..
http://kiruna.d2g.com/site/bilder/motor ... o/race.jpg
http://kiruna.d2g.com/site/bilder/motor ... /race2.jpg
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
- jeppe
- Registrerad

- Namn: Jesper Strandberg #649
Är det inte denna?:
http://www.blocket.se/vi/6839513.htm?ca=14_s
(Den har varit till salu länge.... dags för ett klipp?!
)
http://www.blocket.se/vi/6839513.htm?ca=14_s
(Den har varit till salu länge.... dags för ett klipp?!
Formula cab -94, SÅLD
- lidell
- Registrerad

Fick lufta pippin lite idag ..... lät den gå på tomgång på garageuppfarten ett tag: konstaterade att om man tar bort locket till oljetråget kommer det vit rök (vattenånga?) ur hålet .... vattenpumpen som läcker in nånstans? topplockspackningar som gått? nu blir man lite orolig.....
Runn: du är det vandrande biblioteket på TACS ...
har du nån idé?
körde vidare ikväll: satte på nya hjulen; slet ut all gammal inredning och spenderade resten av kvällen med att försöka knåda, böka och vränga in den nya mattan på plats i bilen ...... "pre-formed, cut-pile carpet: easy troublefree mounting....." stod det i katalogen .... yeah right..
: ..man får ha skohorn och brödkavel för att få grejerna på plats...

New wheels......

Runn: du är det vandrande biblioteket på TACS ...
körde vidare ikväll: satte på nya hjulen; slet ut all gammal inredning och spenderade resten av kvällen med att försöka knåda, böka och vränga in den nya mattan på plats i bilen ...... "pre-formed, cut-pile carpet: easy troublefree mounting....." stod det i katalogen .... yeah right..

New wheels......

- lovan
- Registrerad

- Namn: Niclas Lövblad #638
- Kontakt:
Det enda stället du borde kunna få in vatten i oljan är genom topplockspackningen. Har oljan ändrat färg? Lite(väldigt) vit rök kan man nog räkna med om bilen stått stilla. Speciellt kallt.
Sitter det vit-ljusbrun gegga i locket?
Sitter det vit-ljusbrun gegga i locket?
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
- lidell
- Registrerad

nix, ingen gegga ..... och det kommer rätt mycket rök... typ ungefär som ett ångstrykjärn som står varmt och pyser lite hela tiden.....tidigare har jag konstaterat att locket verkar flyga av hela tiden .... har trott att det beror på vibrationer, men det kanske beror på övertryck från vattenångan?
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
om du schtartat men inte varmschört några gånger bildasch det kondensch i oljan... Du löscher det genom att *hick* varmschöra bilen en bra schtund och schen är schiten borta...
Schärran blir helt klart... *hick* fräschig!
Vilka dimenschioner är fälgarna och du råkar möjligtvis inte ha vägt dem?
Schkål!!!
Schärran blir helt klart... *hick* fräschig!
Vilka dimenschioner är fälgarna och du råkar möjligtvis inte ha vägt dem?
Schkål!!!

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Kolla upp så att det inte är stopp i PVC ventilationen då kan det bli tryck. Ångan är nog som Ripper säger bara kondens, Varmkör ordentligt.Lidell skrev:nix, ingen gegga ..... och det kommer rätt mycket rök... typ ungefär som ett ångstrykjärn som står varmt och pyser lite hela tiden.....tidigare har jag konstaterat att locket verkar flyga av hela tiden .... har trott att det beror på vibrationer, men det kanske beror på övertryck från vattenångan?
- lidell
- Registrerad

Tack för tipset Runn: ska kolla på det senare.....
Ripper: Fälgarna kommer från BBS; dom är är 18''/245/40
Har ingen aning om vad dom väger... får väl skruva loss ett hjul och ställa det på vågen... vore intressant att veta ...
Till sist lyckades jag vränga mattan någotsånär på plats, även om det är några mindre veck kvar som inte verkar gå att få bort...?
Passade på att stoppa in lite extra OOOF-OOOF också .... slutsteg och subwoofer från GAS åkte ner i skuffen ....
Fortsatte med att göra hål i mattan för sätes- och bältesfästen ... satte in alla paneler och lister på rätt plats... och sen var det bara att montera in sätena....... nu börjar man få en liten föraning om vart det är på väg.....
Dörrsidor skickade till sadelmakarn för att få lite läder; mittkonsolen kvar hos lackerarn ett tag till ... han skulle hinna ta det efter nyår ... sen börjar inredningen i stort sett vara klar.....

Ripper: Fälgarna kommer från BBS; dom är är 18''/245/40
Har ingen aning om vad dom väger... får väl skruva loss ett hjul och ställa det på vågen... vore intressant att veta ...
Till sist lyckades jag vränga mattan någotsånär på plats, även om det är några mindre veck kvar som inte verkar gå att få bort...?
Passade på att stoppa in lite extra OOOF-OOOF också .... slutsteg och subwoofer från GAS åkte ner i skuffen ....
Fortsatte med att göra hål i mattan för sätes- och bältesfästen ... satte in alla paneler och lister på rätt plats... och sen var det bara att montera in sätena....... nu börjar man få en liten föraning om vart det är på väg.....
Dörrsidor skickade till sadelmakarn för att få lite läder; mittkonsolen kvar hos lackerarn ett tag till ... han skulle hinna ta det efter nyår ... sen börjar inredningen i stort sett vara klar.....

Senast redigerad av lidell den tis 27 dec 2005, 23:02, redigerad totalt 5 gånger.