Ja nu har ju faktiskt den sista snön smält bort och det börjar bli dags igen... funderar lite på att plocka hem kärran nästa helg. Måste ju till bilbekämpningen iunder april.
Tar emot lite för den är ju så förbannat isärskruvad... undrar vem som har ställt till det så
Det har egentligen inte hänt så där jätte mycket under vintern, pillat lite inredning osv. Dock har det blivit en hel den funderande gällande dörrmekanismen... jag har suttit med pannan i djupa veck flertalet kvällar.
Det slutade iaf med att jag beslutade att ersätta gängstängerna med ett rör ca så där 150mm i diameter. Sedan göra två spår i röret, raka i början och sedan vrider de sig ca 80 grader, lite som ett borr.
Nej men vänta lite nu... var det inte någon som pratade om borr i början... jo jag vet Ripper, var nog lite problemblind helt enkelt. Eller så var jag tvungen att fundera ut det själv för att förstå riktigt hur du menade. Nu blir det så hur som helst.
På splinesaxeln kommer det sitta en skiva med två kullager som löper i spåren i röret. På så sätt slipper man alla problem med gasfjädrar och skit. Dessutom blir motorstyrningen enklare eftersom det räcker med ett inner- och ett ytterläge. Har hunnit göra röret men inte skivan som ska sitta på axeln.
Bilder kommer inom kort.