De va du som sa detRunn skrev:Genier tänker likadant![]()
Ja visst kommer lite vatten att ta sig igenom, Men jag tror det som kommer förbi ramlar ner istället för att spruta ut. Givetvis kommer utrymmet bakom skärmen att målas med rostskyddsfärg. Får väl kolla upp om det behövs göras något hål så att inte vatten blir liggande.
WS.7 (4gen) KnightRiderLEDs på gång...
Moderator: Moderators
-
pettersson
- Medlem

- Namn: Patrik Pettersson #695
- Kontakt:
-
BlackScissors
Runn:
Tänk bara på att luft skapar turbulens och vibrationer. Dessutom kommer vattnet åka dit luften tar den (tänk högtryckstvätt). Skräp stoppas effektivt med nät, men om man leder luften i trånga utrymmen finns risk för oljud.
Går det inte ha kvar luftutsläppen som dummys och leda ut luften ned bakom framhjulen istället? Eller vart hittar den lättast ut själv utan att smutsa ner så mkt?
Jamenar även om ibland form går före funktion så är det väl klokt att dela på det iallafall. Att formen får vara för skönheten, funktionen sitter någon annanstans
Tänk bara på att luft skapar turbulens och vibrationer. Dessutom kommer vattnet åka dit luften tar den (tänk högtryckstvätt). Skräp stoppas effektivt med nät, men om man leder luften i trånga utrymmen finns risk för oljud.
Går det inte ha kvar luftutsläppen som dummys och leda ut luften ned bakom framhjulen istället? Eller vart hittar den lättast ut själv utan att smutsa ner så mkt?
Jamenar även om ibland form går före funktion så är det väl klokt att dela på det iallafall. Att formen får vara för skönheten, funktionen sitter någon annanstans
-
pettersson
- Medlem

- Kontakt:
- runn
- Registrerad

- Namn: Daniel Runn #49
- Region: Mellansvenska
- Kontakt:
Det har du rätt i, Man vill ju inte få ett visslande ljd när man kommer upp i hastighet.BlackScissors skrev:Runn:
Är det någon som vet hur det ser ut på bilar som har funktionella luftutsläpp?
-
pettersson
- Medlem

- Kontakt:
- anders_1g
- Registrerad

- Namn: Anders Jeppsson #597
- Kontakt:
[sågar]Först och främst är ju tanken att luften ska flöda... Har man för skarpa vinklar, kommer luften aldrig komma in vilket medför att man kammar noll. Du har fler "luftströmningssystem" på din bil, och ett av dem är avgassystemet. jämför med detta...Runn skrev:En annan idé på att göra luftutsläppen fungerande...
Jag gör ett hål långt ner och drar ett rör rakt upp så långt det går... Det borde ju hindra lite vatten ifrån att följa med. Ett galler för att stoppa den värsta skiten.
Samma sak gäller "labyrinten" du har, skippa den.
För övrigt pluggar jag mina kylkanaler när jag kör på gatan, annars kommer det som sagt vatten in i systemet, vilket iof är bra eftersom det kyler bra, men den kylningen är som sagt onödig på gatan.
Bromsar kan bli för kalla också....

http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.
Gilla på facebook!
"He who follows another is always behind"
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Givetvis ska luft flöda men några skrapa svängar tror jag inte påverkar speciellt då luften av fartvinden har ett visst tryck och jag kommer att försöka göra det så lätt som möjligt för luften. Jag är inte lika dum som jag ser ut
(bildavatarer kan vara en nackdel ibland
)
Men tack för kritiken Ripper den uppskattas... Har du fler idéer så posta bara.
Annars kanske gör som du och gör så här och pluggar när (vilket är sällan) jag kör i regn. Utan labyrint givetvis

Då är jag mer orolig för att mina "kylvingar" inte kommer tillräckligt nära bromsskivan... Varför har jag inte gjort som alla andra med en kylslang beror på att jag ville testa det här. Om det inte funkar så blir det en slang
Som jag fäster på vingen och kanske en liten tratt där framme... ?
Slangen är det gråa
Seriösa bilder jag vet, Men lättare att förklara med...

Men tack för kritiken Ripper den uppskattas... Har du fler idéer så posta bara.
Annars kanske gör som du och gör så här och pluggar när (vilket är sällan) jag kör i regn. Utan labyrint givetvis

Då är jag mer orolig för att mina "kylvingar" inte kommer tillräckligt nära bromsskivan... Varför har jag inte gjort som alla andra med en kylslang beror på att jag ville testa det här. Om det inte funkar så blir det en slang
Slangen är det gråa
Seriösa bilder jag vet, Men lättare att förklara med...

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
BlackScissors
Skippa tratten! Luft bromsar som bekant luft. När trycket är tillräckligt högt skapas en stagnationspunkt, ungefär som en vägg bestående av luft. Sedan att det finns luffartörbo på motorcyklar som motsäger detta får väl tillskrivas vetenskap, datorsimuleringar och experiment.
Nä, håller helt med Ripper. Ett avgassystem är ett bra exempel på hur luften ska flöda.
Varför inte ha fullt flöde genom sidogallren och låta det bli lite skitigt? Ser inte det fränt ut?
Nä, håller helt med Ripper. Ett avgassystem är ett bra exempel på hur luften ska flöda.
Varför inte ha fullt flöde genom sidogallren och låta det bli lite skitigt? Ser inte det fränt ut?
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Tratten är bara för att säkerställa att luften träffen slangen... Men först blir det test utan slang...BlackScissors skrev:Skippa tratten! Luft bromsar som bekant luft. När trycket är tillräckligt högt skapas en stagnationspunkt, ungefär som en vägg bestående av luft. Sedan att det finns luffartörbo på motorcyklar som motsäger detta får väl tillskrivas vetenskap, datorsimuleringar och experiment.
Jag är Waaaaaaaaaaaaaay för mycket pedant för att tillåta att skit sprutar ut på sidorna.BlackScissors skrev:Varför inte ha fullt flöde genom sidogallren och låta det bli lite skitigt? Ser inte det fränt ut?
-
BlackScissors
-
BlackScissors
Min åsikt:
Tyckte det såg märkligt ut på bild när jag kollade din hemsida, men när jag såg bilen på Öland i somras så såg det helt OK ut.
Behåll allijumjum-lukken. För att få det att smälta in ännu bättre och göra bilen fränare kanske en schysst metallblank/silvrig tribal på sidan skulle passa? Vet du varit inne på det förut. Vad kom du fram till?
Tyckte det såg märkligt ut på bild när jag kollade din hemsida, men när jag såg bilen på Öland i somras så såg det helt OK ut.
Behåll allijumjum-lukken. För att få det att smälta in ännu bättre och göra bilen fränare kanske en schysst metallblank/silvrig tribal på sidan skulle passa? Vet du varit inne på det förut. Vad kom du fram till?
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Satans vad trångt det är att plocka bort dimljusen. Jag vet inte hur ni andra har gjort men jag lossade fronten i ovankanten och lyfte upp den, Då gick det att vrida lyktan ett halv varv och sedan är det möjligt att få ut den framåt...
Eftersom mina lyktor är sönderrostade så blir det ännu ett LED expriment, Jag fyller dem med 95000mcd 10mm high intensity LEDs på 1 watt styck... Får se hur det ser ut, kanske ser ok ut med glaset tonat
Letar lite efter eftermarknads dimljus som passar, Tips uppskattas.
Eftersom mina lyktor är sönderrostade så blir det ännu ett LED expriment, Jag fyller dem med 95000mcd 10mm high intensity LEDs på 1 watt styck... Får se hur det ser ut, kanske ser ok ut med glaset tonat
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Att de kommer mäta ladd i framtiden är givet men inte på ett tagklas80 skrev:Vad ska dom nya mätarna mäta för nått? laddtryck?
Här står vad de kan...
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=104983#104983
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
Testmontering...

Bilderna är kass... Det ser mycket bättre ut i verkligheten. Svårt att ta bilder i mörker med en kass kamera
Jag kom på en till bra sak men mätarna, Jag har ju ute-tempmätare i bilen nu
5 grader varmt där bilen står

Bilderna är kass... Det ser mycket bättre ut i verkligheten. Svårt att ta bilder i mörker med en kass kamera
Jag kom på en till bra sak men mätarna, Jag har ju ute-tempmätare i bilen nu
5 grader varmt där bilen står

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- doski
- Registrerad

- Namn: Sénat Memedoski #447
hur kopplar man alla funktioner......? varför har du två?
ser nice ut, vill själv ha, vill gärna hålla koll:)
ser nice ut, vill själv ha, vill gärna hålla koll:)
2002 LS1 Trans Am WS6 Ram air 6-växl.
SÅLD
BADAZWS6
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=73004#73004
SÅLD
BADAZWS6
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?p=73004#73004
- lovan
- Registrerad

- Namn: Niclas Lövblad #638
- Kontakt:
Att skylla på kameran för att ljuset är för dåligt är som att skylla på vägen för att bilen inte går tillräckligt fort
Är inredning så blågråaktig i tonen i verkligheten eller är den mera svart?
Är inredning så blågråaktig i tonen i verkligheten eller är den mera svart?
T/A -75 Röd, 400" small whale tale
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
bilder: http://hem.passagen.se/talon/pontiac/
- runn
- Registrerad

- Kontakt:
I det här läget så finns inget att skylla på förutom kameran. Du vet ju själv hur omöjligt det är att ta kort på något som lyser i mörker. Med en nyare så hade det kanske blir bättre, Jag vet inte. Men man får iallfall ett hum om hur mätarna ser ut i mörker.Lovan skrev:Att skylla på kameran för att ljuset är för dåligt är som att skylla på vägen för att bilen inte går tillräckligt fort![]()
Den är mörkare.. Men bilderna är tagna i mörker med blixt och då blir färgerna fel.Lovan skrev:Är inredning så blågråaktig i tonen i verkligheten eller är den mera svart?
EDIT: Den här bilden är väl inte mycket bättre. Svart inredning hade varit nice men man kan inte få allt :) Och byta till svart kostar mer än det smakar

- chrilleg
- Registrerad

- Namn: Christoffer Gustafsson #667
- Kontakt:
Ser ju riktigt bra ut med dom mätarna! Gillar när det är mycket som lyser i nattmörkret, känns mer som en flygplans-cockpit då!

För tillfället "billös"... Väntar på bättre tider.
Pontiac Firebird Coupé V6 1993 *Såld*
Chevrolet Monza V8 1975 *Såld*
http://www.garaget.org/stoffe_g
Pontiac Firebird Coupé V6 1993 *Såld*
Chevrolet Monza V8 1975 *Såld*
http://www.garaget.org/stoffe_g