Resten blir nog nästa helg..men det blir nog inte mer kompressorköra förrän den andra pumpen är moterad och inkopplad.......och jag känner ej för att riva ner tanken nu...men man kanske ändrar sig.....

Moderator: Moderators

Det kan jag lova dig att det finns!!Niklas skrev:får se om det fortfarande är intresse för mitt projekt..............

Ja Niklas, din bil är en av klubbens intressantaste bilar i mitt tycke.Niklas skrev:Va ett tag sedan man va här och forumet har ändrat karaktär en del....får se om det fortfarande är intresse för mitt projekt..........
Nya packningar beställda, en walbro till ligger och väntar, trycktestare till kylsytem inhandlad så nu väntar jag bara på att få tillträde till nyinköpta garaget så man kan börja.....
Även inhandlat en TIG svets så man kan bygga om avgassystemet om man får tid till det....

var börjar "kul" ?Niklas skrev:Visste inte om att jag nämn i Power Magazine, det va en jag snackade med i telefon som sa det.
Däremot kommer det en stor artikel till våren/sommaren.
Blocket är ett 4-bultat (Motown), effekten låter jag vara osagt, för jag vet inte.....men gissa kan man ju göra om man vill........
Förra året va där tillräckligt med effekt för att ha kul på gatan, och det lär inte bli mindre iår........
/N.

gat settuppNiklas skrev:Uppdatering...... Har hållt på med annat än bilen och när man väl skruvat har det inte varit på egna bilen.....
Väntar på ett besked från USA om ev. leverans av nya grejor.
Ny kamaxel ligger hemma, en liten custom cam, sen skall "bara" allt plockas ihop och mappas in igen![]()
Fortfarande är detta en gatsetup och inget annat

oki ..Niklas skrev:japp, detta var ett splayed main caps block........
Målet är att maskin skall vara i bil nästa helg..... har ju lite annat att göra oxå tyvärr.....
Sen får vi ser när det körs 1'a gången...