Turbo Daniels Turbo Trans am -89

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
turbo daniel
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Majetic #448

Turbo Daniels Turbo Trans am -89

Inlägg av turbo daniel »

Ja det e la på tiden att jag också startar en projekt tråd!

Även om jag inte gör så mycket med min bil så e det la alltid nåt man kan skriva om här.

Jag har idag fått igång min bil igen, det var inte den "nya" begagnade GN IC:n som läckte utan det var antagligen så att jag hade glömt att sätta dit en hose på rätt sätt... hahahaha :oops:

Daniel
Trans Am Pace Car -89. 22 k miles
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Going rice!!!!

Inlägg av turbo daniel »

Här e mitt senaste tillskott som kommer från den underbara japanska kulturen, nämligen en EBC (för er som inte kan förkortningen skrivs det som Electronic Boost Controller)

Det är en Greddy Profec B-spec 2 (ricer kulturen gillar långa svåruttalade namn)

Enligt Greddy ska laddtrycket bli stabilare och en sak som jag tycker är bra är att man nu har en elektronisk laddtrycks mätare, där man även kan kolla peak laddtrycket genom att trycka på en knapp. Laddtrycket ska också komma snabbare än med orginalsystemet. Det återstår la å se...

Så vad tycker ni... ska jag byta namn till Ricer-Daniel ??? Det här e alltså såna som dem riktiga ricer suprorna kör i sina bilar!

Daniel
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Här e lite bilder på skönheten...

Boost valve controllern är som säkert dem flesta förstår den viktigaste komponenten förutom huvudenheten.

Daniel

Bild

Bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av turbo daniel den sön 25 sep 2005, 10:23, redigerad totalt 1 gång.
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Här kommer fler intressanta bilder på mina ricer komponenter!!!

Bild
Det här var intressant va ??

Bild
Eller det här ?? :)

Daniel
Senast redigerad av turbo daniel den sön 25 sep 2005, 10:28, redigerad totalt 1 gång.
jimsss
Registrerad
Registrerad

Inlägg av jimsss »

Jasså bara en V6a? :grin: Ba skoja ska bli kul å läsa :eek:

Roligt citat BTW
2003 E46 M3 (mellanspel)
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Här har ni en bild av huvudenheten. Jag har gjort en jämförelse med min stenålderstelefon som av många säkert anses borde ligga på skroten år 2005... Men jag e tyvärr inte cool, så det blir till å ha kvar min gamla trotjänare.

Observera storleken på Greddyn, den är inte stor!

Hör bara på namnet "Greddy Performance Devices" Jag kommer antagligen köra 11:er efter den här installationen. Den här kommer å göra underverk helt enkelt genom att laddtrycket går på 400-600 rpm tidigare än med orginalsystemet. Jag siktar på 11.80 nästa år med dem moddsen jag har nu och jag tror det garanterat kommer å räcka nu när jag snart installerar den här häftiga ricer komponenten! Förhoppningsvis kan jag kapa 402 meters tiden med 0.5 sekunder enbart med denna performance devicen.

Bild

Bild

Daniel
Senast redigerad av turbo daniel den sön 25 sep 2005, 10:31, redigerad totalt 1 gång.
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Ricer-Daniel har ricat färdigt för den här gången!

Inlägg av turbo daniel »

Här kommer lite fler bilder på huvudenheten. Ska som sagt bli intressant å se vad den kan göra tills nästa år!

En funktion som kan vara bra å ha ibland är att den jämt ligger på samma tryck när man ställt in den på det. Mitt orginalsystem funkar som så att om det e kallare ute och mer syre i luften, så laddar den något högre ibland kanske. Är det torrare och varmare ute, blir laddtrycket något lägre. Med Greddyn kommer den ligga konstant på samma ladd oberoende av väder (om allt funkar som det ska)

Ricer-Daniel

Bild

Bild
Senast redigerad av turbo daniel den sön 25 sep 2005, 10:35, redigerad totalt 1 gång.
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Här kommer en bild på min DEGT som jag bara har haft liggandes ett tag nu... Pga att jag inte haft bilen igång på nåra månader har jag inte haft motivation till å installera nåt sånt.

Proben kommer från SMC Enterprises och själva mätarn är en Extech. Lite klumpig kanske, men det får gå tillsvidare.

Daniel

Bild
Senast redigerad av turbo daniel den sön 25 sep 2005, 10:40, redigerad totalt 1 gång.
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Jimsss skrev:Jasså bara en V6a? :grin: Ba skoja ska bli kul å läsa :eek:

Roligt citat BTW
Ja citatet var ju klockrent, det stämmer i dem flesta fall :grin:

Daniel
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Kontakt:

Inlägg av runn »

Ah fint, En projekttråd till att läsa. Nu får du gå igenom vad du gjort med bilen.
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Namn: Mikael Karlsson #610
Kontakt:

Inlägg av turbo karlsson »

hörru Ricer-Daniel den där greddy bla bla saken är den inte onödig? vad jag förstått är det en Bling Bling pryl för show off.

Vad ska du med den till?
If You Cant Race It...Style It!!
Indy 500 Pace Car -89 ***SÅLD***
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Volvo Karlsson skrev:hörru Ricer-Daniel den där greddy bla bla saken är den inte onödig? vad jag förstått är det en Bling Bling pryl för show off.

Vad ska du med den till?
Den här grejen är ett måste för en turboåkare! Bling bling ska finnas i en v6 turbo (finns ju mest bara japanska v6 turbos, tyvärr gjorde dem ett misstag och gjorde en amerikansk v6 turbo i en f-body muskelbil :( ) Så det innebär la att jag numera måste samla på mig ricer stuff som den här eminenta prylen. Du ska bara se hur gött den lyser i mörket, skimrande blått (vad jag sett på andras bilder iaf). Kanske ska jag skaffa en BOV, det e ju också en ricers dröm. En HKS isf, den har tuffast dumpljud och kostar mest (status). Kepskillar gillar tufft ljud och gött neonljus...

Att du inte gillar ricer stuff, det kan jag förstå... Jag tar dock inte avstånd från det. Nästa steg är kanske neonljus under bilen alternativt tuffa eldflames på dörrarna. Eller möjligtvis några blåa dioder i fönsterrutorna ? Har sett många zatzy bilar med sånt...

Ricer-Daniel
Senast redigerad av turbo daniel den sön 25 sep 2005, 11:58, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
runn
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Runn #49
Region: Mellansvenska
Kontakt:

Inlägg av runn »

Greddyn måste matcha G-techen rätt bra va?
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Runn skrev:Greddyn måste matcha G-techen rätt bra va?
Jajamensan, den har också ett gött sken. Lägg därtill min Scanmaster som har röd display. Det blir ganska så kul å åka omkring på nätterna.

Daniel
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Johansson
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Härligt Daniel med en projekttråd!
Du har inte bara världens vackraste namn, utan så klart; *trumvirvel* världens snyggaste bil!
(du är min idol redan sen tidgare, men den här projektråden steg du ytterligare fem snäpp)

Härligt upplägg förresten, gillar det här med ett nytt inlägg för varje "nyhet". Det blir så lättöverskådligt alltihop.

Karlsson är nog bara avundsjuk.. han önskar säkert att han hade råd att köpa en likadan Greddy.

:surprised:
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Melvin skrev:
Karlsson är nog bara avundsjuk.. han önskar säkert att han hade råd att köpa en likadan Greddy.
Cat Fight!!! :evil:

ska fasiken konvertera om min Volvo och då får man ha Ricer stuff!!!
Användarens profilbild
melvin
Registrerad
Registrerad
Namn: Daniel Johansson
Kontakt:

Inlägg av melvin »

Karlsson--> Nu håller vi oss till ämnet och förstör inte Turbo-Daniels projekttråd.

Men vill du boxas... så får du väl ta en kölapp!
Tills vidare kan du surfa vidare här: http://forum.svenska200klubben.se/
1/8@7.375s -> Pontiac TTA-89
1/8@12.879s -> Volvo 242-75
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Melvin skrev:Karlsson--> Nu håller vi oss till ämnet och förstår inte Turbo-Daniels projekttråd.

Jag har en 745 så däså! :eek:

Back till Topic
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Volvo Karlsson skrev:
Melvin skrev:Karlsson--> Nu håller vi oss till ämnet och förstår inte Turbo-Daniels projekttråd.

Back till Topic
Karlsson det funkar inte å styla en 745... kanske en 740 men inte en 745?!??! Nä håll dig till din orginal TTA om du nu inte tycker om "ricer" saker. Vi får la se vem som e coolast på stan om vi skulle ställa upp våra bilar jämte varann nästa år... Tråkmåns!!! :evil:

Daniel
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Turbo Daniel skrev:
Volvo Karlsson skrev:

Back till Topic
Karlsson det funkar inte å styla en 745... kanske en 740 men inte en 745?!??! Nä håll dig till din orginal TTA om du nu inte tycker om "ricer" saker. Vi får la se vem som e coolast på stan om vi skulle ställa upp våra bilar jämte varann nästa år... Tråkmåns!!! :evil:

Daniel
Det här ska du få äta upp Ricer!!!! vänta du till efter vintern!! mark my words!! OWNED :twisted:

BTW jag åker cirklar med min 745 runt din lilla pony som du inte kan ratta! eller hur var det nu på SS :cool:
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Volvo Karlsson skrev:
Turbo Daniel skrev:
Volvo Karlsson skrev:

Back till Topic

Daniel
Det här ska du få äta upp Ricer!!!! vänta du till efter vintern!! mark my words!! OWNED :twisted:

BTW jag åker cirklar med min 745 runt din lilla pony som du inte kan ratta! eller hur var det nu på SS :cool:
Har du ens åkt Superstage??? Varför ens säga något om det när du inte har erfarenhet och vet hur svårt/lätt det är ? Du kanske har kört din tta i regn nån gång ? Det regnade under vår SS träff och att svänga i 100-120 km/h i regn och försöka hålla sig på banan e inte lätt kan jag säga dig! Om det hade vart torrt hade jag säkert klarat mig lite bättre, men knappast att du hade tagit mig med gammal skrotig 745:a!

Väntar med spänning på vad du kan hitta på tills nästa år... Och så ricig e jag la inte för att jag köper en boost controller ?? Get a life, VOLVO-Karlsson (Varför ens ha det namnet här... vi är på ett trans am forum...)

Daniel
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Turbo Daniel skrev:
Volvo Karlsson skrev:
Turbo Daniel skrev:
Volvo Karlsson skrev:

Back till Topic

Daniel

Har du ens åkt Superstage??? Varför ens säga något om det när du inte har erfarenhet och vet hur svårt/lätt det är ? Du kanske har kört din tta i regn nån gång ? Det regnade under vår SS träff och att svänga i 100-120 km/h i regn och försöka hålla sig på banan e inte lätt kan jag säga dig! Om det hade vart torrt hade jag säkert klarat mig lite bättre, men knappast att du hade tagit mig med gammal skrotig 745:a!

Väntar med spänning på vad du kan hitta på tills nästa år... Och så ricig e jag la inte för att jag köper en boost controller ?? Get a life, VOLVO-Karlsson (Varför ens ha det namnet här... vi är på ett trans am forum...)

Daniel
Nej det var droppen Ricer Daniel!!! talar icke med dig mer! Håller mig till mina volvo polare :angle:
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Om nån undrar så är det inte "helt" på allvar när vi tjabbat :lol:

Så inte nån går och tror att vi är allvarliga :lol:
turbo daniel
Registrerad
Registrerad

Inlägg av turbo daniel »

Ja Karlsson, varför sa du inte med en gång att det var du som passade på att beställa en Greddy till mig när du beställde en till dig själv ? Då hade vi inte behövt tjata så här... :angle:

Daniel
Användarens profilbild
turbo karlsson
Registrerad
Registrerad
Kontakt:

Turbo Daniel skrev:Ja Karlsson, varför sa du inte med en gång att det var du som passade på att beställa en Greddy till mig när du beställde en till dig själv ? Då hade vi inte behövt tjata så här... :angle:

Daniel
haha så det kan bli :lol:
Användarens profilbild
freppzor
Registrerad
Registrerad
Namn: Fredrik Nilsson #237

Inlägg av freppzor »

hehe Ganska skoj att läsa hur ni "bråkar". borde det inte finnas ett "Min bil tar din bil" topic där man bara sysslar me sånt :grin:

Pain Is Temporary
Glory Is Forever

Pontiac Firebird röd man -94
Alfa Romeo 164 Super -94
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Namn: Rickard Dahlin #730
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Freppzor skrev:hehe Ganska skoj att läsa hur ni "bråkar". borde det inte finnas ett "Min bil tar din bil" topic där man bara sysslar me sånt :grin:
Tycker alla trådar slutar på det sättet för eller senare... :angle:
Lika kul varje gång!
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Skriv svar