Medlem 614 Trans-Am 1970

Här kan tacs medlemmar skriva text och lägga in bilder på sina Pontiacar och övriga titta på dom. Det går inte att svara på inlägg här detta för att man själv skall kunna uppdatera informationen om bilen, eller ta bort den om man sålt sin bil.

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
lycan
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 22 jan 2010, 01:43
Namn: Ulf Jönsson #614
Ort: Kallinge

Medlem 614 Trans-Am 1970

Inlägg av lycan »

Motor: 489 kubiktum, Scat stålvev och stakar, wiseco kolvar, Lunati voodoo kam, Trick flow 320cc toppar, hurricane insug, Fitech insprut, m.m.
Växellåda: Tci street fighter 400.
Bakaxel: 10 bult med Eaton diff, utväxling 3.42.
Chassi: Ride Tech luftfjädring, Strong arms bärarmar fram, K-länkupphängd bakaxel.
Bromsar: Wilwood sexkolvsok fram och fyrkolvsok bak.
Inredning: Sytt och klätt allt själv förutom framstolarna som är Scat Procar Rally.
Kaross: Lätt modifierad med borttagna dörrhandtag, rutor monterade ”flush” med karossen, fronten ombyggd för att matcha Bill Porters orginaldesign. Största modifieringen är bakändan, tycker personligen att 69:ans bakände är höjdpunkten på Firebirds och med det i åtanke byggde jag min version.
Lack: Gjort allt jobb själv från nedslipning till ny färg Standox svart med egenhändigt gjord Pippi på huven.
Fälgar och däck: Ruff racing 19x8 fram och 19x9,5 bak. 225/30 fram och 275/30 bak
Lite småplock kvar som shakerscoop, m.m.
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av lycan den tis 05 mar 2019, 17:16, redigerad totalt 2 gång.
____________________________________________________________
Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke.
Användarens profilbild
danielforsen
Ledamot & Guldmedlem
Ledamot & Guldmedlem
Inlägg: 668
Blev medlem: sön 26 okt 2014, 19:59
Namn: Daniel forsén
Ort: Liatorp

Re: Medlem 614 Trans-Am 1970

Inlägg av danielforsen »

lycan skrev:Motor: 489 kubiktum, Scat stålvev och stakar, wiseco kolvar, Lunati voodoo kam, Trick flow 320cc toppar, hurricane insug, Fitech insprut, m.m.
Växellåda: Tci street fighter 400.
Bakaxel: 10 bult med Eaton diff, utväxling 3.42.
Chassi: Ride Tech luftfjädring, Strong arms bärarmar fram, K-länkupphängd bakaxel.
Bromsar: Wilwood sexkolvsok fram och fyrkolvsok bak.
Inredning: Sytt och klätt allt själv förutom framstolarna som är Scat Procar Rally.
Lack: Gjort allt jobb själv från nedslipning till ny färg Standox svart med egenhändigt gjord Pippi på huven.
Fälgar och däck: Ruff racing 19x8 fram och 19x9,5 bak. 225/30 fram och 275/30 bak
Lite småplock kvar som shakerscoop, m.m.
Bild
Bild
Grymt bygge! Följde bygget flitigt för många år sedan på garaget.org Bild

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Pontiac firebird -71
Skriv svar