Twin-Turbo Trans Am 2.0

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Twin-Turbo Trans Am 2.0

Inlägg av v8guy »

Mycket som tar tid av en nu vilket gör att man inte jobbat så mycket på bilen. Fick dock ett par timmar ikväll:
Jag bockade till lite 3 mm plåt så nu har jag det övre generatorfästet fixat till 98% (ej målat ännu). Tog flera timmar att få denna någorlunda bra så att allt går fri och inte riskerar att vibrera.

Har påbörjat arbetet med flänsarna till oljetillförsel + retur, har massor med nipplar mm liggandes och väntar på att jag ska köpa ett par meter 8 mm rör för oljetillförsel.

Ska köpa lite delar till fuelrailen - det blir en fullösning tills vidare, snabbt ska det gå. Väntar på besked om intercoolersvetsningen.

Ska ta lite av min tuffa 3 mm plåt och göra en ny batterihylla i skuffen. Den plåt jag använt tidigare är på tok för tunn.

Insåg idag att det är 16 dagar kvar till Bromma och jag har i det närmaste två helger som går bort plus en eventuell 2 dagars utomlandsvistelse att trycka in under denna tid. Så nu är det BROTTOM.

/Anders
Senast redigerad av admin den tor 05 jan 2017, 21:23, redigerad totalt 17 gång.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
n/a

Inlägg av n/a »

Ahh, kul att höra att du fått upp lustarna igen :oops: Bara att hoppas att de räcker till ;)

Fick som sagt mail om att türbo´n är på väg. Skickades med 3-5 dagars frakt, så snart jävlar :twisted: :cool:
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Turbo Lunkan skrev:Ahh, kul att höra att du fått upp lustarna igen :oops: Bara att hoppas att de räcker till ;)
Tror jag behövde ett litet break och HOJT:en i Västerås förrförra helgen hjälpte nog till att stärka mig.
Fick som sagt mail om att türbo´n är på väg. Skickades med 3-5 dagars frakt, så snart jävlar :twisted: :cool:
Kul att höra Lunkan. Tänk om man hade en motor där man bara kunde byta ut delar istället för att behöva tillverka nya hela tiden. SUCK!

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
magne
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1414
Blev medlem: fre 14 sep 2001, 02:00
Namn: Magnus Södergren
Ort: oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av magne »

Bra för Lunkan dåligt för mig
TTTA NOTCHBACK 383 Black
Bilen men ny motor till sommaren.
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Magne skrev:Bra för Lunkan dåligt för mig
Fast du har ju ett antal icke originaldelar på din, dessutom av den värre sorten. Jag förstår dig till fullo att det är problem för dig, jag drabbas av liknande saker hela tiden.

Ikväll monterade jag tillbaka insuget, justerade ventilspelen, drog fast motorfästena, startmotorn mm. Jag målade övre generatorfästet (nice).

Med andra ord gick det riktigt bra ikväll, har dock massor av nya små problem som uppdagats.

Termostathuset (original 84) har två sensorer på sig, dessa kommer precis mitt framför throttle bodyn så dessa sensorer måste flyttas och hålen pluggas. Slanganslutningen på insuget som går in till värmepaketet har en helt annan vinkel på Performer RPM än originalinsuget, vilket också gör att den i stort sett sitter i vägen. Å andra sidan sitter slangnippeln som gjuten kvar i det gamla insuget (SUCK).

I helgen hoppas jag få tid att förbereda wastegateanslutningarna (har inte blivit gjort än, börjar bli dags). Och jag är på G att lägga beställning på de sista flänsarna. Har gjort en av oljenippelflänsarna och det verkar gå bra att använda det materialet så nu ska de andra fixas.

Det rör på sig, återkommer med bilder framöver.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1213
Blev medlem: ons 03 sep 2003, 12:28
Namn: Andreas Karlsson
Ort: Umeå

Inlägg av adde »

ja du Anders, kul att det rör på sig! Måste verkligen få se lite bilder nu! Har kollat in på din sida en bra massa gånger utan att ha skymtat några uppdateringar :wink:

Har du förresten något orginal TBI insug kvar?
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Har aldrig haft tbi så nej. Har däremot ett förgasarinsug, Edelbrock Performer RPM liggandes.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Fasen vad mycket som står o hänger just nu. Har fortfarande inte startat bilen pg.a. avsaknad tryckregulator (leveransproblem) samt att bränslefiltret inte är på plats.

Men det närmar sig ska ni veta. Fick idag de två sista flänsarna för avgassystemet, jag ska ta o bränna fast rörstumparna på dem ikväll eller i morgon, sedan går det att montera dit wastegatsen som legat orörda i över 2 månader.

Har även ordnat fram en fjäder som passar den andra wg:n nu (tack Tommy Rosencrantz).

Har fått info om att IC:n ligger hos killen som skall svetsa ihop den, det rör på sig... Men jag kommer inte att hinna till Pony Car Meet.. Bara tre MAX fyra kvällar kvar att skruva och jag saknar delar fortfarande.

Måste få tag i lite 2" och 3" slangar som pallar tryck för att kunna montera ihop trycksidan från turbona. Har inte lust att köpa de dyra siliconböjarna för flera hundra kr st. Borde väl gå att ta någon lastbilsslang eller dylikt, men varifrån köpa?

En massa nipplar för tryckstyrningens slangar (wastegaten är bara justerbar genom att man byter fjäder samt justerar mottrycket i dem via en regulator och slangar kopplade till insuget.

Nipplar ska köpas för oljetillförseln, Y-split mm. Samt 8-10 mm rör för detta ändamål.

M18 - jag köpte en gängtapp för att kunna gänga en lambdasond hållare, men givetvis var det fel stigning på skiten.

Inte många dagar kvar som sagt, men i teorin finns det gott om timmar varje dygn.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
niklas
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2586
Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
Namn: Niklas Appelquist
Ort: Bromölla
Kontakt:

Inlägg av niklas »

Kul att det går framåt!

Det finns lösa O2-sensor "muttrar" man svetsar på avgassystemet...

/N.
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Om du knallar in till tex en Dunlop hiflex grossist så har dom silconslangar med och utan böjar till lastbilar, för ungeför halvapriset av vad ricer butikerna tar. Där finner du även ett stortsortiment av pnumatik och hydral nipplar och kopplingar!
Lycka till!!
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
joby
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 307
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 13:28
Namn: Jonas Bylund

Inlägg av joby »

Varför inte svetsmuttrar till lambdan? Dom är ju nästan gratis och finns lite här och där ... Tex 29:- på Speedparts. Hansen Racing har också.

http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_uni_ror.shtml
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

De där var klart billigare än den jag såg hos Persåker (120 kr). Hansen glodde jag igenom katalogen hos utan att hitta. Får nog bli ett besök där och hoppas att de inte har persåkers priser.

Tack för alla tips.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
mangan
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6304
Blev medlem: ons 31 jul 2002, 18:36
Namn: Magnus Gustafsson #497
Ort: Linköping + Världen
Kontakt:

Inlägg av mangan »

Anders: Om Dunlop grossisten bara vill handla med firmor så har jag kundnummer där, säg bara till så fixar vi det.
"Postar" ofta från ifån, ber om ursäkt för felaktig stavning pga av det!
-97 Z28 M6
-70 Firebird
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
n/a

Inlägg av n/a »

Anders skrev:De där var klart billigare än den jag såg hos Persåker (120 kr). Hansen glodde jag igenom katalogen hos utan att hitta. Får nog bli ett besök där och hoppas att de inte har persåkers priser.

Tack för alla tips.

/Anders
Du har väl inte glömt "mitt" kontonummer?

/Andreas
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Toppen Magnus, kan vara bra att veta.

Närå Lunkan, det har jag med mig i plånkan varje dag.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Hmm, funderar på att ta ledigt några timmar till veckan och skaffa en del av det som saknas till bilen. Ska dock iväg på en veckas semester framöver så det lär inte bli så mycket skruvande... :-(

Hav tålamod, tids nog startar den.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Otroligt 9e juli och inte en komplett motor. Men nu har jag planerat in två hela helgdagar i garaget. Har minskat de fem läckorna på bränslesystemet till en, tyvärr måste jag ta bort ena fuelrailen och löda om en skarv.

Har ordnat de två sista anslutningar till bränslefiltret, nu ska det bara monteras och lite slangklammar måste köpas. Ingen snygg installation att ha en massa slangklammrar men det verkar hålla.

Ska köpa lite mer kabel så att jag kan löda ihop de andra fyra spridarkontakterna och sedan är faktiskt motorn i ordning, har tom fyllt på oljan ikväll. Fortfarande kvarstår IC:n och oljetillförsel till turboaggregaten, men kan man iaf få igång motorn så blir man nog sugen att fixa det sista.

Har dessutom slutfört ett stort projekt på jobbet denna vecka så förhoppningsvis får man mer tid till bilen nu.

Mer info kommer.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

En vecka kvar på semestern och den veckan avslutas med en träff i Barkaby. Inom de närmsta tre dagarna vet jag om jag kan ta mig dit för egen maskin. Fuel Railen från Edelbrock passade som haden i handsken.

Funderade först på att köpa en del AN kopplingar och rostfri slang men jag tror jag ska be en firma pressa dessa slangar också. AN kopplingar kostar ju flera hundra STYCK. Helt sjukt. Men man vill ju inte ha några bränsleläckage... Återkommer med info, har för övrigt blivit av med digitalkameran så nu kan jag inte heller ta några bilder.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3717
Blev medlem: mån 22 mar 2004, 18:44
Namn: Rickard Dahlin #730
Ort: Stockholm/Märsta
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Så det finns alltså en "risk" att du dyker upp med din bil till helgen?
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Risken är väl liten antar jag, men klockan är nu 11:22 på måndag och jag är nyss hemkommen ifrån hydraulfirman. De ska pressa inte mindre än åtta slangar åt mig, har jag tur kan jag hämta upp dem redan i eftermiddag, annars imorgon.

Har även köpt svetskopplingar som jag kan svetsa fast mot flänsarna som jag har påbörjat mot turboaggregaten. Här saknas dock packningar, måste klura ut något.. Oljereturen skall också fixas mh.a en fläns och lite rör.

Mitt största dilemma är att IC:n fortfarande ligger för svetsning utan att något händer (går dock att köra utan), samt att jag inte har två exakt lika dana fjädrar till wastegaten. Osså har jag inga slangar till wastegatestyrningen heller, ska titta på det nästa gång jag är hos hydraulfirman.

Med andra ord finns det en hel del att pyssla med, men om jag får tag i slangarna i eftermiddag - då .... :twisted: :twisted: :twisted: ....

Anette lär ju bli tokig på en, får väl skicka iväg henne på en dags SPAA eller liknande.. Även hon har ju semester... Och vi ska nog offra en eller två dgr denna vecka på en 20 mila utflykt, men vädret får avgöra.

Kommer att hålla er uppdaterad OM det visar sig finnas en rimlig chans att få igång bilen.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3717
Blev medlem: mån 22 mar 2004, 18:44
Namn: Rickard Dahlin #730
Ort: Stockholm/Märsta
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Då får jag/vi önska dig lycka till då!
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
lasse *gta*
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2298
Blev medlem: fre 26 okt 2001, 02:00
Namn: Lars Franzén #101
Ort: Enhörna
Kontakt:

Inlägg av lasse *gta* »

:lakrits:

lycka till från mig me
Pontiac Trans AM GTA 89 snart 350+t56 6vxl
Allt under V8a är vinterbilar =)
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Tack för hejaropen....

Fick precis ett samtal från hydraulfirman, slangarna är färdiga men då Anette tog bilen så hinner jag inte hämta dem idag. Men firman öppnar 07:30 imorgon och då hänger jag på låset. Tala om snabb service, fastän jag sa att det inte var något som helst panik.

Spaa idén hade nog vart bra men det slutade med att vi åkte o köpte nya tapeter till vardagsrummet, vilket innebär att man effektivt låser upp mellan en och två dagar. Ska försöka skjuta detta lite framåt då jag verkligen vill få till bilen nu, sommaren är snart slut och jag måste bara få testköra den innan vintern och kommande besiktning i september.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
lasse *gta*
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2298
Blev medlem: fre 26 okt 2001, 02:00
Namn: Lars Franzén #101
Ort: Enhörna
Kontakt:

Inlägg av lasse *gta* »

förstår dig. antar att din gasfot kliar som fan den me!
Pontiac Trans AM GTA 89 snart 350+t56 6vxl
Allt under V8a är vinterbilar =)
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Nog kliar det i foten alltid men den primära anledningen till att få den klar är att se vilka svagheter jag har lyckats bygga under året och då få möjlighet att åtgärda detta under vintern.

Var ner i garaget ikväll, nu sitter ena wastegaten fastsvetsad på downpipen, återstår att koppla in den mot grenröret (ett hualigen jobbigt arbete), sedan är det den andra kvar...

Måttade också inför fuelrail fästena, också det ett litet arbete kvar att göra.

Gjorde ett fäste för bränsletrycksmätaren samt lekte lite med den nya boost mätaren.

Ska bli kul att hämta slangarna i morgon, vem vet - kanske kan provköra motorn igen fast utan turbo och utan bränsleläckage.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
lasse *gta*
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2298
Blev medlem: fre 26 okt 2001, 02:00
Namn: Lars Franzén #101
Ort: Enhörna
Kontakt:

Inlägg av lasse *gta* »

ja ditt nästa problem blir ju att få låda och kopplingen att hålla ocskå vilket inte blir de lättaste
Pontiac Trans AM GTA 89 snart 350+t56 6vxl
Allt under V8a är vinterbilar =)
turbo rico
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3717
Blev medlem: mån 22 mar 2004, 18:44
Namn: Rickard Dahlin #730
Ort: Stockholm/Märsta
Kontakt:

Inlägg av turbo rico »

Fan vad jobbigt att läsa orden "snart är sommaren slut". Skit också! Det värsta är ju att det stämmer också. Förstå verkligen om du vill få liv i bilen å testa å se vad den går för. Sen har du ju faktiskt ca 6 månader på dig att fixa mera...
Tingvalla stylee!
Det är "bara" en V6...
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Jo allting kostar, visst skulle man kunna ta ett stort djupt grävande i plånboken ännu en gång och skaffa en ny bakaxel samt låda men då är det inte kul att kolla kontosumman efteråt. Tar en sak i taget, blir väl lika dyrt i slutänden men det känns bättre att lägga ut kostnaderna på lång sikt. Å andra sidan behöver man ju inte köra dragracing första månaderna med risk för att lådan rasar, håller jag mig ifrån stillastående starter så är det nog mer risk att kopplingen börjar slira än att lådan rasar. Snart ska jag hämta slang.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Sissådär, nu ligger slangarna i garaget - har provmonterat dem och de passar. Jag hade dock inte tagit hänsyn till att dessa pressade slangar har ganska långa anslutningar ibland, vilket gjorde att en av dem räckte precis på milimetern iom att slangen egentligen ska vara böjd. Det blev inte tjusiga rostfria saker (utom till oljeslangarna), men de verkar fylla sin funktion. Precis som befarat så kostade detta en bra slant, men utan att fråga så fick jag momsen i rabatt. :-) Bra kul med trevligt folk i närheten. Detta får vara värt vartenda öre för att slippa läckage.


Har nu grundat med en massa gröt (på norrländskt vis) så nu är man laddad, ska ta o cyckla ned till garaget strax och sätta igång på allvar.

Dagens målsättning är att få igång motorn utan turboaggregaten och utan bränsleläckage, samt eventuellt hinna med lite jobb på wastegateanslutningarna. Ska svetsa fast O2 sensorhållaren samt göra en anslutning för lufttempsensor på något sätt. Tempo tempo. Vi hörs!

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Inte kom motorn igång idag inte, visade sig att NPT kopplingar från Sverige inte riktigt håller tätt när man gängar in dem i Amerikanskt skit. Fyra feta läckage ifrån fuelrailsen. Hade även två st mindre läckage på en anslutning till regulatorn samt filtret. Försökte med lite Hylomaar men inte fanken höll det tätt inte. Någon gängtejp ska inte behöva användas med NPT om jag har fattat saken rätt, fast man börjar undra.

Blir till att besöka hydraulfirman imorgon igen, SUCK! Nu tar jag med mig alla läckande beståndsdelar till dem.

Nåja, jag gjorde färdigt ena flänsen för oljetillförsel för turbon, blev bra - saknar dock material för att göra de andra 3. :-(

Har kapat lite vattenslang och nästat upp dem, vill inte ha en massa slang som sticker ut över downpipsen..

De nya fuelrailsen sitter lägre än min tidigare konstruktion vilket innebär att gaswiren måste byta läge RADIKALT (dubbelsuck). Måste göra ett helt nytt fäste med andra ord.

Har filat lite på grenrören för att bultarna ska passa i topparna, inte så lätt med en massa svetsar som ligger ut över hålen (har ingen roternade fil heller). Jag kapade även bort material ur ena grenröret för att va-temp sensorn skall gå fritt.

Kortade av de rostfria bultarna som skall hålla i aggregaten.

Testmonterade oljetillförseln för högra aggregatet, 90 graders böjen är HÖGRE upp än kompressorhuset, finns risk att denna tar i motorhuven, TRIPPELSUCK.

Efter att ha slitit av o på fuelrailsen ett hundra gånger typ, så lyckades jag skava av lite material från tre av dem. GRATTIS! QUADRUPPELSUCK.

I övrigt så svettas man bara, fy tusan vad jobbigt det är att röra på kroppen när det är så här fuktigt ute. Så till slut blev jag less och cyklade hem.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Skriv svar