Twin-Turbo Trans Am 2.0

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
azguz
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3701
Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
Namn: Rickard Westling #352
Ort: Gävle

Inlägg av azguz »

jag gängtappade M12 vid mina bromsar.. kan titta vad jag fick för rekomenderad storlek på borren

EDIT: Nu hadde de åkt iväg med bodnycklarna så kan itne titta på en gång :roll:
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

azguz skrev:jag gängtappade M12 vid mina bromsar.. kan titta vad jag fick för rekomenderad storlek på borren
Gärna det, har iofs hittat en PDF som rekomenderar 10.2 vid grov gänga (1.75) och 10.5 vid 1.5 gänga. Men det torde fungera med 10.5 tycker jag, vem tusan har 10.2 hemma? Inte jag..

2Loud - du har PM! Stället heter Swebult.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
azguz
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3701
Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
Namn: Rickard Westling #352
Ort: Gävle

Inlägg av azguz »

Jag åkte och köpte på "bäcklunds järn industrihandel".. kostar kanske 50kr..
Nu hade jag grov jänga och tycker att 10,2 låter bekant..men är itne säker
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Användarens profilbild
johnny
Medlem
Medlem
Inlägg: 1611
Blev medlem: tor 10 feb 2005, 16:41
Namn: Johnny Johansson
Ort: Skara/Eggby

Inlägg av johnny »

Vi använder oss av 10,2 i jobbet när vi gängar.. Skulle det vara ett material liknande alu eller tunnare plåt så är det ju rekommenderat att följa tabeller likaså om det är mycket påfrestning..
Ska du som exempel skruva ihop två järn bitar av grövre material liknande 10mm plattjärn kan du använda 10,5..

Det låter nog inte vettigt nått jag skrev där... :grin:

MIN rekommendation ÄR att följa tabeller och dylikt..

Finns gäng satser på LUNA med tappar och tillhörande borr i en liten plåt låda.
Pontiac TransAm SE -77 W72
Användarens profilbild
azguz
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3701
Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
Namn: Rickard Westling #352
Ort: Gävle

Inlägg av azguz »

De va faktiskt en Dormer 10,3 borr som jag ble vrekomenderad till M12:an :angle:
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Okidoki, inga bilder ännu. Har lite tidsbrist och jag vill verifiera sista designen.

Tack för tipsen, jo det lutar åt en 10.2:a - ska ta mig iväg nu i veckan. Rätt ska vara rätt.

Undrar om någon kan rekomendera färg för att måla bärarmar, framvagnsdetaljer? Samt underredet på bilen. Nu ska här fräschas upp.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Puh. Tyvärr kan jag inte hålla att jag lovat bilder. Har agerat familjefar rätt många dagar nu.

Ikväll fick jag dock möjlighet att verifiera de sista modifieringarna jag gjorde på adapterplattan. Enda nackdelen är att originalslangen blir en smula för kort - fixar nya slangar senare.

Spindeln har kapats så att adaptern får plats och när jag väl hade gjort detta så påbörjades demonteringen av nedre länkarmen inkl. spindel.
Har tänkt ta isär detta och pressa in mina polyurethanebussningar samt måla upp det hela.

Fjädrarna i WY6 framvagnen (samma som på WS6) är starka saker, sänkte ned armen mha domkraften så att fjädern inte skulle vara spänd. Jo heja, petade lite på fjädern med stora mejseln och den for ut ur länkarmen med buller o bång, Pang - AJ. Pekfingernageln hamnade mellan stål och betong och är nu en smula blå. F-N. :evil:
Detta hände bara för att jag inte hittade mina fjäderspännare i det trånga garaget.

Till på köpet hittar jag inte heller kulledsavdragaren, blir till att köpa ny.

Angående borrar så har jag beställt ifrån Luna, 2 st borrar till det finfina priset av trehundra spänn. De lär ju räcka resten av mitt liv får man hoppas. Men rätt dimension ska det vara, så det så. Har ju ändå tänkt tillverka mer mekaniska delar senare i livet, får se dem som en investering.

Nu ska jag göra en sista koll med den lokala maskinkillen och har han inte tid att fräsa till adaptrarna vänder jag mig till en kontakt på nätet.

Har även valt att slipa bort gjutskägg ifrån bromsoken och ska till att måla om dem igen. Den här gången ska det inte bli rinningar i färgen - bling bling.
Senast redigerad av admin den ons 24 okt 2007, 11:23, redigerad totalt 1 gånger.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

v8guy skrev: Har agerat familjefar rätt många dagar nu.
ANDERS .. om du inte fattat det än så är det ett livslångt åtagande ,,, och inte nått man bara aggerar :angle: :angle:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Ojojojojojdå, bäst jag korrigerar vad jag skrivit.
---------------------------------------------------------
Jag är föräldraledig och min sambo har jobbat en massa övertid vilket gjort att jag inte har haft tid att skruva med bilen då vi i jämnställdhetens Sverige inte har kunnat dela på åtagandet att vara föräldrar pga att vi båda inte har varit hemma samtidigt. (Nu kan du andas)..

:grin:
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

hehe tyckte du jag var hård ?? vänta bara när du fru rättar dig efter att ha överhört att du i telefonsamtal sagt "nää jag kan inte nu jag är barnvakt"

man kan visst inte vara barnvakt åt sina egena barn :smile:
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Idag hämtade jag ut mina adapterplattor. Killen hade inget lämpligt ämne hemma så han fick beställa lite stål, därav den långa tiden det har tagit.

Försökte återigen ta loss spindeln men jag måste köpa en bättre avdragare, sitter som berget.

Valde istället att borra upp hålen i naven och pressa i pinnbultar - äntligen händer det något.

När jag väl får loss spindeln kommer det att bli fart igen, ska bli skönt o måla upp det hela.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Äntligen har jag fått lös spindeln. Inte hjälpte det att köpa en till avdragare, den var precis en aningens för liten. Fick alltså göra en egen.

Har borrat och gängat M12 hål i spindeln samt provmonterat adaptern - passar som handen i handsken.

Har även börjat rengöra delarna, allt ska målas.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Här är en annan bild på adapterplattorna, påminner mycket om Baers ditton, men dessa är extremt mycket tjockare - lär hålla.

Som jag skrivit tidigare blir dessa betydligt tjockare pg.a. att bromsoken tas ifrån en Trans Am och bromsskivan från Corvette. Olika inpressningar på skivan resp. okets hållare gör detta möjligt..

Har målat upp delarna idag, men en andra strykning ska till innan de är monteringsfärdiga.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Skivorna har liten inpress vilket gör att adaptern kan vara tjockare, val av fälgar blir således mer avgörande för vad som passar. Hade kunnat ordna detta mha en 2-3 mm wheelspacer också, men jag vill inte skicka ut hjulet någe mer.

Det är originalok från TA-98 (LS1), willwood eller dylik hade byggt betydligt mindre och gjort att fler fälgar passat. Men mina ok var billiga.

Åka nästa sommar? Troligen inte, men vem vet. Ska ta o bygga en liten arbetsbänk inne i husets bastu/gästrumsavdelning, den används ändå så sällan. Kanske kan man kan jobba lite på vintern också.

Jag har planerat att fräscha upp bärarmar och bussningar mm och allt tar tid o garaget är trångt. Sen ska hela motorrummet ses över samt styrningen renoveras eller bytas ut - snäckan är nästan paj...
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Har inte rätt beteckning i huvudet, men läste om en kille som monterat Corvette C4 HD (13") skivor på sin bil med (tror det var) Wilwood dynalite 4-kolvsok och den byggde mindre på bredden (sett från centrum hjulnav) än vad Corvette C5 (12.75") gjorde. På så sätt kunde han få på sina fälgar som inte passade en C5 konvertering. Inte illa med tanke på att bromsskivan är ytterligare 6mm större i diameter.

Men alla uppgifter i detta måste verifieras innan man funderar på att byta bromsdetaljer, kolla alla mått innan igångsättande...Jag har själv blivit lurad av folk som säger att ditten o datten går bra men inte gör det - men tack o lov hittat lösningar som fungerar genom att själv modifiera saker. Nu talar jag inte enbart om bromsar, utan om info från folk på nätet i allmänhet.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Målat lite detaljer. Nu är bromsuppgraderingen på passagerarsidan klar.
Så otroligt mycket roligare med rengjorda o målade pryttlar än skitiga ditton.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
azguz
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3701
Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
Namn: Rickard Westling #352
Ort: Gävle

Inlägg av azguz »

Vad är det för dimension och kvalité på bultarna som håller adapterplattan i spindeln?
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

M12x1.75 kvalité 10.9.

/Anders
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Ikväll har jag tvättat ena hjulhuset, avfettat mm. Passade även på att grundmåla ena bärarmen då jag måste skaffa lite bättre pressverktyg till bussningsbytet.

High gloss är färgen, sicken lyster... Bling-bling. :-)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Idag åkte jag förbi Hydroscand efter 1a inskolningsdagen för grabben - gäller att passa på innan man blir förvisad in till centrala stockholm igen (jobbet alltså).

Jag berättade vad jag behövde och återkom efter en timme, kunde då hämta mina nya stålomspunna slangar. 541 spänn för två stycken, extra långa - najs!

Snart dags att montera ihop det hela.
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
azguz
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 3701
Blev medlem: tor 19 jan 2006, 16:42
Namn: Rickard Westling #352
Ort: Gävle

Inlägg av azguz »

v8guy skrev: Jag berättade vad jag behövde och återkom efter en timme, kunde då hämta mina nya stålomspunna slangar. 541 spänn för två stycken, extra långa - najs!
Ganska roligt hur de kan ta långt över tusenlappen för originalslangarna :roll:
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003
Användarens profilbild
anders_1g
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 6755
Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Namn: Anders Jeppsson #597
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av anders_1g »

azguz skrev:
v8guy skrev: Jag berättade vad jag behövde och återkom efter en timme, kunde då hämta mina nya stålomspunna slangar. 541 spänn för två stycken, extra långa - najs!
Ganska roligt hur de kan ta långt över tusenlappen för originalslangarna :roll:
Enkelt: Originalslangar ska ha en rad godkännanden som kostar pengar att få. Det är extremt sällan som det är biltillverkaren som tillverkar bromsslangen vilket gör att det automatiskt blir ett mellanled som ska ha pengar också (tillverkaren+biltillverkaren). Priset ovan behöver säger inte om det var kvitto eller inte (vilket vi kanske kan strunta i just nu).

Ganska enkelt kommer man upp i det dubbla priset som Anders fick ge. Tänker man dessutom att biltillverkarna ofta lever på reservdelsförsäljningen och inte bilförsäljningen inser man snabbt varför de kostar som de gör.
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Mitt pris är så vitt som vitaste snö. Banjokopplingarna gick på 75 spänn styck, plus moms.
Jag fick ingen rabatt whatsoever.
Det är smala teflonslangar, stålomspunna och med kevlarhölje (brunfärgad).
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1213
Blev medlem: ons 03 sep 2003, 12:28
Namn: Andreas Karlsson
Ort: Umeå

Inlägg av adde »

Anders! angående bärarmarna skulle jag rekommendera att du lämnar in hela paketet för blästring och sedan pulverlackering, det brukar inte vara speciellt kostsamt, dock får du ju ett nyskick på delarna vilket är trevligt, då får du dessutom möjlighet att syna av dem ordentligt, efter blästringen alltså.

Bussningarna går att pressa ur och i själv med en ordentlig verkstadspress, dock kan det bli svårt med kullederna till spindlarna, jag vill minnas att jag lämnade in armarna både för ur och sedan inpressning av dessa.
LCA-stagen som förbinder ramen m bakaxeln lämnade jag in för montering av nya bussningar, gick på en femhundring. Går säkert att få tag på billigare men tid är ju pengar det med.
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Jag har funderat på att låta pulverlacka dem men har ingen aning om vad det kostar. Resultatet blir nästan över förväntan med min "snikmålning". Säkert inte lika hållbart och snyggt som pulver, men garanterat billigare.

Vart har du blästrat och pulverlackat dina delar?
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1213
Blev medlem: ons 03 sep 2003, 12:28
Namn: Andreas Karlsson
Ort: Umeå

Inlägg av adde »

http://www.blastrix.se/

de blästrade åt mig, erbjuder även målning om så önskas, 2k färger enbart tror jag.

jag lät mina armar blästras sedan synade jag av allting innan jag sedan lät lackera med 2komp färg, alltså ingen pulverlack för min del men det ångrar jag så här i efterhand då det ger det överlägset bästa skyddet, delarna sitter ju hyffsat utsatta. :roll:

blästringen kostade några hundringar, 250 spänn vill jag minnas, då fick jag bärarmar, krängninshämmare, spindelleder, bromssköldar blästrade. helt klart värt det med tanke på vilket klet som satt på dessa tidigare. Är ju alltid trevligare och lättare med rena delar.
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

håll dig ifrån pulver lack på delar som är utsatta för grussput ,, det slår ett hål i pulverlacken och sen frodas rosten "herrejösses va bra" under den ,, blästra och lägg på någon vanlig tjock rostskyddsfärg istället pulverlack är fräsch men uhhh såna problem det åsamkar (kolla bara på någon grillgard/running bourds på nån pickis så fattar du vad jag menar )

kolla här oxå http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php? ... pulverlack
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarens profilbild
adde
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 1213
Blev medlem: ons 03 sep 2003, 12:28
Namn: Andreas Karlsson
Ort: Umeå

Inlägg av adde »

okej, där fick jag snabbt en tillrättavisning, vad bra att jag då lackerade enligt Åke rekommendationer. :oops:
men som sagt; Blästra delarna så får du ett mycket trevligare resultat.
Användarens profilbild
v8guy
Guldmedlem
Guldmedlem
Inlägg: 2686
Blev medlem: tor 19 apr 2001, 02:00
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av v8guy »

Vi får la se hur det blir... Men nu ser det bra ut iaf. Använder mig av slät svart hammarlack. Inte den roligaste färgen som finns men den flyter ut väldigt fint och ska ge 8 års rostskydd om man applicerar den rätt. Dvs. minst två lager.

Skulle man vilja måla över någon gång i framtiden får man blästra dem då Hammarlacken innehåller siliconer eller någe annat ämne som reagerar med vanliga 2k färg.

Var iaf förbi Hansen Racing idag för o köpa en ny damask till spindelleden då den gamla gick sönder då jag försökte ta loss den med en värdelös avdragare.
Tyvärr fanns inte lösa damasker så det blev alltså en helt ny spindelled, vilket visade sig vara en positiv överraskning. Otroligt att de är så pass billiga, 295 spänn - gratis.. Sitter säkert samma på cheva van... :cool:

Så nu har man en i reserv om en led går sönder när man är iväg på någon framtida bankörning. :twisted:
Dubbelturbo, MegaSquirt, E85.
http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=7945 - Projekttråd
450 HP+, 675 Nm - rough numbers
2 loud
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 9187
Blev medlem: tor 11 dec 2003, 20:09
Namn: Åke Georgsson #230
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Kontakt:

Inlägg av 2 loud »

v8guy skrev: Var iaf förbi Hansen Racing idag för o köpa en ny damask till spindelleden då den gamla gick sönder då jag försökte ta loss den med en värdelös avdragare.
Tyvärr fanns inte lösa damasker så det blev alltså en helt ny spindelled, vilket visade sig vara en positiv överraskning. Otroligt att de är så pass billiga, 295 spänn - gratis.. Sitter säkert samma på cheva van... :cool:
Ja det e helt OTROLIGT !! ! ! men billigt ???
på summit kostar KOMPLETT led herrejösses en HEL HUNDRING :eek:
http://store.summitracing.com/egnsearch ... 4294845103

fast kommer man i det ärendet du var så blir man inte avvisad utan kommer hem med vad du tänkt dig från hansen för 25 :- för ett par http://store.summitracing.com/egnsearch ... 4294810825
så jag vet faktiskt inte RIKTIGT vad du menar när du skriver att hansen är OTROLIGT BILLIGA ?
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Skriv svar