Trans Am GTA -88

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Användarens profilbild
keykey
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 190
Blev medlem: ons 25 sep 2013, 22:24
Namn: Erik Tapper #860
Ort: Molkom

Re: Trans Am GTA -88

Inlägg av keykey »

thol skrev:Jag har besiktigat bilen i flera år utan att ha fått klagomål för original reflex samt även passerat ett par kollar av polis.
Den där kabelsatsen som du nämner att biltema har har jag starkt funderat på att skaffa till min bil med.
Jag också faktiskt, har till och med klarat en poliskontroll med mina orange P-ljus fram inkopplade. Nu har vi tyvärr en väldigt nitisk grupp där jag bor som är notorisk för att klanka ner på och sätta regbesiktning på saker som inte ens är otillåtna, t.ex. 3-tums avgassystem utan bevis eller bullermätningar som skall göras enligt reglerna.

En kollega fick regbes. på sin Opel Calibra som har ett riktigt fabrikstillverkat avgassystem som han besiktat med i alla år han haft bilen, den är i princip mint condition och går väl typ max fram och tillbaks till bilprovningen varje år. Sen förra året blev han stoppad på väg hem när han besiktat den och fick regbesiktning på avgassystemet för att det inte var original. Bilen var alltså helt nybesiktad och godkänd på bilprovningen. Nu har bilen stått avställd sen dess oanvänd för original avgassystem finns ju typ inte att köpa längre, iallafall inte till rimliga pengar. Ingen bullermätning eller liknande gjordes.

Om du inte känner till problemen med "Värmlandsgruppen" från förra sommaren kan du läsa mer här: http://cruisingenstannar.se/
Pontiac Trans AM GTA 350TPI -88
Audi A4 Avant Quattro 1.8TS -04
Suzuki V-Strom 1050XT -21
Användarens profilbild
thol
Sekreterare & Guldmedlem
Sekreterare & Guldmedlem
Inlägg: 569
Blev medlem: lör 24 nov 2012, 23:03
Namn: Thim Olsson
Region: Nedre Norra
Ort: Järbo

Re: Trans Am GTA -88

Inlägg av thol »

Polisen har aldrig klagat på den orange p-ljusen för mig heller inte ens förra året i rättvik. Däremot var det hemskt att jag hade dimljusen på :blink2:

Ja Värmlands gruppen och deras framfart i sommar gick ju inte att missa tyvärr.
Skriv svar