Trans am 79:a med 468cui

Lägg gärna in information och bilder på era pågående projekt. Det spelar ingen roll om det gäller styling, ljud eller trimning, så länge det gäller F-body. Camaro är självfallet välkomna!

Moderator: Moderators

Skriv svar
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Nu startar även jag en tråd här. Och det börjar med att min motor i bilen tappade kompression
på en cylinder. Så nu har jag plockat ut den och öppnat den och tycker att det inte stämmer.
Det är glapp i kolvarna på den och det är ju glapp på tiondelar och det känns fel.
Kan även se kolv ringarna när man tittar mellan kolvarna och cylinder vägarna och
dom har spruckit lite på olika ställen.

Jag kan ju ha fel jag har ju inte byggt ihop en sån är innan men så här ska det väll inte va.

Så har jag en fråga om det står 060 på kolvarna är det för .060 över borr.
Motor är en pontiac 455.

Så nu ska detta fixas och det ska ni kunna följa. Så vi får se har lite planer på bilen som kommer med här.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Kolvarnas spel mäts nedanför kolvbulten, 90° mot kolvbulten, över "skirten", och inte vid den övre delen av kolven.
Det kan tyckas som om kolven är för liten när man ser den ovanifrån i loppet, men detta är normalt och inget att ligga sömnlös över.
I cylindrarnas ändar är s.k. "chamfers", det du kallar "fas", som finns där för att flödet från ventilerna ska bli så bra som möjligt och de är en del av förbränningsrummet. Inte heller detta är nå´t "problem". Kanske har du haft fel packning till toppen (350)?

Jag ser inga problem, men om man vill veta så får man plocka isär ock mäta upp grejorna men jag tvivlar på att du hittar nå´ra direkta fel?
Kolvringar spricker oftast vid monteringen, om man inte gör detta riktigt.
Om du tar isär och finner måtten riktiga så kan det räcka med en honing av loppen och montera nya ringar?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Tycker bara att det är konstigt att det går trycka runt kolvarna så det dunkar i hela blocket. Och cylindrarna har inte slitits jämt
runt om bara på den sidan som är neråt på blocket. Kolvarna ligger och vilar på den sidan och då kan man trycka in ett 0,6mm bladmått.

Topp packningarna är i koppar som borde vara fel på en sån här motor. Hur vet man vilka förbränningsrum man har på
Kauffmen d-ports toppar. På mina hittar jag bara någon märkning inne vid ventilerna där står det något med 65.

Det lät som att denna motorn hade högt komp när den fungerade men nu fattas halva kolvringarna på en cylinder.
Jag har inte byggt denna motor själv köpte bilen med den i.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Det verkar ju lite underligt att nå´n skulle "slarva ihop" en 455 med Kauffman-toppar?
Men det har man ju sett, att det finns alla sorter på skalan, när det gäller att "bygga" en Pontiac V8, tyvärr?

Som sagts tidigare, vid tveksamheter så finns bara en kur, och det är att plocka isär HELA motorn och kolla ALLA mått?

Sen kanske förra ägaren kan bidra med lite info om motorn och hur den är byggd och med vilka delar, kanske "receptet" med alla mått, från maskinfirman som gjorde maskinjobben finns kvar (om firman var seriös?).
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Ja jag ska plocka isär den mer och mäta skillnaden på det som sitter i. Det ska ju sitta en eagle vev
i den och tomahawk stakar vad det nu är är några. Kolvarna ska vara trw 2359f och så sitter det en
Lunati hydraul cam 254-254 050 565 lyft. Vad ska det vara för diameter på cylindrarna när den är borrad 060 i mm. Där var bensin i oljan på den med.

Om det står 0065 på topparna inne vid ventilerna är det 65cc toppar då eller. Jag ska låta en firma som
håller på med sånt här kolla på den med så det kommer nog att lösa sig.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Ja, det det bästa är att göra om och göra rätt?

Den motorn kan inte ha gått någe vidare, jag menar hur gammalt är bygget, och ändå finns inget av kryssmmönstret kvar i loppen? Om det nå´nsin funnits nå´t kryssmönster innan ihopmonteringen?
Eller så har det använts en Holley (kopia) med läckande tillskottsventiler samt/och/eller körts med för högt soppatryck som sköljt bort oljefilmen i cylindrarna med bränsle och sabbat både ringar och lopp?
Ja, det finns många scenarior att välja mellan.....

Hoppas du hittat nå´n som inte endast skruvat på Ch**a motorer?

Standardborr i en 455 är 4.15", så .060" överdimension blir alltså 4.21" eller 106,934mm.
Dessa mått är alltid givna och kolvarna är anpassade för dessa, oavsett typ, så, om du köper exempelvis .060" överdimension på kolvarna, så borras blocket .060", då får .060" kolvarna rätt spel.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Den har varit pigg och så men jag har ju bara kört en trans am med en gammal sliten olds 403
och denna var ju mycket vassare. Men den kommer antagligen gå mycket bättre när man fått rätt
på det. Det har suttit en Demon 1000cfm fögge på den och någon mekanisk soppa pump.

Han som ska kolla på den har haft företag sedan 80talet och skruvar både med Cheva,Pontiac,Mopar
och Ford. Men personligen så låg Pontiac honom varm om Hjärtat han körde det själv med.
Här ska i alla fall inte stoppas i någon Cheva i min bil. Jag villa ha rätt motor i rätt bil.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Ok, ja Demon är ju en Holley-kopia och Demon har haft många problem med kvalitetskontrollen och mekaniska pumpar kan ju ha vilket tryck som helst mellan 1psi till 14-15psi har det visat sig, så det kan vara p.g.a. dessa som problemen uppstått?

Om den du anlitat är den jag kommer att tänka på, så vet han, numera, hur en Pontiac-vev är balanserad från fabrik!

Det är väl klart att din bil inte ska ha ett "grishjärta"?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Okej viken förgasare bör man köra med. Och jag funderat på elektrisk pump istället med.
Kanske börja köra e85 är ett alternativ.

Jag ska lämna ner motorn till PPM Racing som ligger i Sjöbo verkade ju kunna mycket när jag prata med
honom.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Det går att få stil på Demon-fuggarna, men de behöver servas med nya tillskottsventiler oftare än nå´n annan känd förgasartyp (Holley).
Eftersom du redan har den så kan det vara värt att kolla upp hur den ser ut inuti samt att mäta upp kalibreringen i den?
Vilket artikelnummer har den? 1000cfm låter mycket för din motor (om den inte endast ska köras på bana med fullt öppna spjäll).

Försök att hålla soppatrycket över 5psi och under 7psi, vilken pump du än väljer.
Mallory gör hyfsade race-pumpar (den svarta 140GPH), Holley-pumpar är sopor. Aeromotive är bra (dyra).
En annan billig och bra, och dessutom tyst, är Carter P4594.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Är en Quick Fuel 850 förgasare bra.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Det är vad jag förstått en av de bättre Holley-kopiorna?
De har bra justeringsmöjligheter för kalibreringen i.a.f.

Dock är det ju en utpräglad fullgas race-förgasare utan tanke på nå´n eventuell bränsle-ekonomi vid "normal" landsvägs-körning?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Nu har jag plockat ut kolven från den cylindern jag tappade kompet på. Den övre kolv ringen
trillade ut i små delar när kolven kom ut. Mätte även kolven och cylindern med micrometer.
Kolven var 106.8mm mätt 90 grader från kolv bulten och även under den.

Cylindern var 106.98mm så där är ju inte så mycket spel som jag trodde. Men kolven smalnar av uppe
på toppen. Verkar ju även som att den är oval och inte cylindrisk. Syns på bilderna även cylindern
slitagen. Och staken ledar trögt när man vrider den åt ett hål. Och kolvbulten snurrar med den ska
det göra det. Hitta även en lustig liten plast bit och metall bit i tråget.

Ser inte ut att vara smidda delar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
scalex
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: ons 02 maj 2012, 14:00
Namn: Jocke Widin #117
Region: Mellansvenska
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av scalex »

Sakerna du hittade i tråget ser ut att vara bitar från ett buntband/kattstrypare.
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Bob_TA skrev:Nu har jag plockat ut kolven från den cylindern jag tappade kompet på. Den övre kolv ringen
trillade ut i små delar när kolven kom ut. Mätte även kolven och cylindern med micrometer.
Kolven var 106.8mm mätt 90 grader från kolv bulten och även under den.

Cylindern var 106.98mm så där är ju inte så mycket spel som jag trodde. Men kolven smalnar av uppe
på toppen. Verkar ju även som att den är oval och inte cylindrisk. Syns på bilderna även cylindern
slitagen. Och staken ledar trögt när man vrider den åt ett hål. Och kolvbulten snurrar med den ska
det göra det. Hitta även en lustig liten plast bit och metall bit i tråget.

Ser inte ut att vara smidda delar.

Jodå, nog är de smidda alltid!
Kolvarna har denna form, så de är normala.

Anledningen till att kolvringen är trasig kan vara flera?
Klantig montering eller spikningar är två.
Det förstnämnda kanske inte är helt fel med tanke på att kolvbulten går trögt i kolven?
Men visst, spikningar kan ta död på det mesta i motorn?

Kolla vevlagrens övre halva, de kan berätta om spikningar varit förekommande, likaså om det är svarta prickar på kolvarnas toppar och i förbränningsrummen i topparna.

En snabb blick på dina bilder säger mig att det använts för tjock motorolja samt/och/eller en förgasare som varit för rikt bestyckad eller/och att förgasaren helt enkelt läckt igenom soppa okontrollerat?
En för tjock olja tar lång tid på sig att komma ut i motorn och ge smörjfilm där den snabbt behövs och alltför mycket soppa som sköljer bort den oljefilm som ändå fanns ger "fina" slitmärken på kolvarna/cylinderväggarna.
Dessutom kommer spikningar som ett brev med posten om blandningen är för rik, speciellt om tändkurvan är för snabb.

Ja, det finns mycket som kan gå på tok om man inte har koll på grejorna?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Ja det finns många anledningar. Oljan har alltid varit tunn nästa extremt tunn. Men det blir att lämna ner motorn på ppm racing
när han kommit hem från USA. Kanske man skulle bygga på ett 400 block istället och göra rätt från början. Passar en kam
från en 455 i en 400.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
dalabengt
Kassör & Guldmedlem
Kassör & Guldmedlem
Inlägg: 1298
Blev medlem: tis 25 jan 2011, 20:10
Namn: Robert Hjelm #2
Region: Mellansvenska
Ort: Rättvik

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av dalabengt »

Scalex skrev:Sakerna du hittade i tråget ser ut att vara bitar från ett buntband/kattstrypare.
Tycker jag med...............
Pontiac Trans Am -77
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Bob_TA skrev:Ja det finns många anledningar. Oljan har alltid varit tunn nästa extremt tunn. Men det blir att lämna ner motorn på ppm racing
när han kommit hem från USA. Kanske man skulle bygga på ett 400 block istället och göra rätt från början. Passar en kam
från en 455 i en 400.
En Pontiac V8 kam passar i alla Pontiac V8 block.

Det KAN ju räcka med att hona om blocket och sätta i nya ringar, det skulle jag kolla först.
Finns väl ingen anledning att det inte skulle bli rätt den här gången?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Jaja jag ska ju låta han på ppm kolla och säga vad han tycker.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Så nu har jag lämnat iväg motorn till byggaren så ska han kolla på det. Troligen spikningar som har
tagit sönder ringarna.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Började titta på andra Headers men vet inte vilka som är bra tittade på dessa.

http://www.summitracing.com/parts/hed-2 ... l/firebird

http://www.summitracing.com/parts/dte-3 ... l/firebird

ser ju ut att vara lätta att montera.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Om inte bilen endast ska köras på bana så rekommenderas dessa:

http://www.ramairrestoration.com/pontiac.html?cat=12

Rätta ljudet och inget läckage, man kan inte begära mer?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Kan man sätt en 25mm spacer på insuget på trans am eller blir det problem med shakern då.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Man uppnår sällan eller aldrig nå´n förbättring med en spacer på insuget, i de flesta fall försämrar man flödet genom förgasaren och får motorn att gå sämre.

Endast vid dragracing under speciella förhållanden med delar som har anpassningssvårigheter kan det vara värt att prova ut en spacer, annars är det inget att ligga sömnlös över?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Okej det var mest han som bygger på min motor som undra om jag hade mycket plats under huven.
Han mätar ju allt i flödesbänk så han borde ju se om det blir skillnad med det.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Då har jag varit och tittat på min motor och delarna som ska stoppas i. Han hade fått hem alla delar och bearbetat allt. Så det är montering kvar men han hade 4 andra motorer för i turordnings listan.

Motor kommer att bli en 470 eftersom han fick gå upp i borr till .070 med special beställda kolvar från Ross som ska användas ihop med lågfriktions ringar. Blocket är även sprick testat och godstjockleks testat och allt var bra. Han har toppdeckat blocket och planat till topparna lite och även portat upp topparna då dom bara flödade 230cfm. Nu flödar dom upp mot 260cfm och det ska sitta en Howards hydralroller kam med kam drivnings kit och hårdare ventilfjädrar.

Har även själv beställt hem lite delar som ska på bilen så som ett avgassystem,headers,ac deleter och massa annat skoj.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Vilket gjutnummer har du på ditt block?

Skulle vara VÄLDIGT intressant att veta HUR tjocka cylinderväggarna i en .070" borrad 455:a är!

Gav han några måttangivelser?

Själv skulle jag bli lite orolig att ta ur mycket pulver ur en så mycket borrad 455:a utan att åtminstone fylla upp med Hardblok till fryspluggarnas nedre kant?

Men som sagt, hur tjocka är cylinderväggarna?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Han hade någon lista han går efter och han sa att det var godkänt för dragracing enligt den listan. Han kollar vägarna med någon maskin eller vad det nu var. Blocket är ifrån 71 har inte gjutnummret här nu. Han blev lite överaskad själv då han inte har behövt mäta godset på en pontiac för. Han sa det att där var bättre gjutning än på de cheva block och mopar block som han mätt på för. Kolvarna car ju riktiga lätt vikts kolvar så det inte ska bli för mycket tyngd på veven när man varvar. Den ska ju ligga på runt 500hk.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Användarens profilbild
the judge
Teknisksupport
Teknisksupport
Inlägg: 4353
Blev medlem: mån 05 jan 2004, 21:02
Namn: Kent Olsson
Region: Östra
Ort: Bålsta

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av the judge »

Om han mätt dem så har han väl dokumenterat detta?

Och vad är det för lista han refererar till?

Förresten så är väl ALLA mått dokumenterade så att du själv kan kolla om du vill?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
PontiacService
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org
Användarens profilbild
bob_ta
Registrerad
Registrerad
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 17:12
Namn: Robin Eriksson
Ort: Knäred

Re: Trans am 79:a med 468cui

Inlägg av bob_ta »

Ja där var en rejäl bunta med papper på varenda mått i hela motorn. Det var ju blueprinting papper på allt så att man kan gå tillbaka och titta. Även alla lager spel och ventilfjädrar hela rubbet blir dokumenterat.
Pontiac Trans am -79 (470cui) 553hk 602ft-lb
Skriv svar